Küresel vatandaşlık üzerine çok sayıda eğitim çalışması yapılmış olmasına rağmen, eğitimde küresel vatandaşlık araştırmalarının kapsamlı bir şekilde anlaşılması için literatürdeki önemli bir boşluğun doldurulması gerekmektedir. Bu nedenle, bu çalışma eğitimde küresel vatandaşlık konusundaki akademik üretimi analiz etmek için bibliyometrik bir yöntem kullanmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2000-2022 yılları arasındaki veriler Web of Science veri tabanından elde edilmiş ve yıllık bilimsel üretim, atıf yapılan belgeler, kaynaklar, yazarlar, bağlantılar, ülkeler, anahtar kelimeler, araştırma eğilimleri ve kavramsal yapıyı kapsayan bir analiz gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, küresel vatandaşlık araştırmalarının geleceğine ilişkin öngörülerde bulunulmuştur. Analiz, RStudio aracılığıyla Biblioshiny arayüzü kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Küresel vatandaşlık araştırmalarının 2008 yılından bu yana güçlü bir yükseliş eğilimi gösterdiği sonucuna varılmıştır. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık, küresel vatandaşlık alanında merkezi katkı sağlayan ülkeler olarak ortaya çıkmıştır. Küresel vatandaşlık araştırmaları, küresel vatandaşlık eğitimi boyutuna doğru evrilmektedir. Özellikle, küresel duyarlılığı geliştirmek için müfredatın içselleştirilmesine odaklanılmaktadır. Gelecekte yapılacak araştırmalarda, küresel vatandaşlığın alt temaları farklı yapay zekâ araçları kullanılarak test edilebilir.
Küresel vatandaşlık bibliyometrik analiz eğitim araştırması biblioshiny Web of Science veri tabanı
Although numerous educational studies have been conducted on global citizenship, a significant gap in the literature needs to improve a comprehensive understanding of global citizenship research in education. Therefore, this study aims to employ a bibliometric method to analyze the academic production of global citizenship in education. In line with this purpose, the data from 2000 to 2022 were obtained from the Web of Science database, and an analysis encompassing annual scientific production, cited documents, sources, authors, affiliations, countries, keywords, research trends, and conceptual structure was conducted. Furthermore, predictions were made regarding the future of global citizenship research. Analysis was performed by using the Biblioshiny interface via RStudio. It is concluded that global citizenship research has shown a strong upward trend since 2008. Notably, the United States and the United Kingdom have emerged as central contributors in the field of global citizenship. Global citizenship research is evolving towards the global citizenship education dimension. In particular, there is a focus on internalization of the curriculum to develop global sensitivity. In future research, sub-themes of global citizenship can be tested using different artificial intelligence tools.
Global citizenship bibliometric analysis educational research biblioshiny Web of Science database
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD