Almanyalı
Türkler için en büyük sorunlardan biri asimile olma sorunudur. Asimilasyonu
hızlandıran etken ise Türkçeye gereken önemin verilmemesidir. Türkçe;
Almanya’daki Türklerin bazıları için ikinci dil konumuna gelmiştir. Yeni
yetişen kuşakların dil kullanımları bir önceki nesle göre değişme göstermeye
başlamıştır. İlk giden kuşaklar yalnız Türkçe konuşurlarken, son kuşaklar daha
çok Almanca konuşmaya başlamışlardır. Türkçe konuşanlar ise Almancadan Türkçeye
kod kopyalamalar yaparak Türkçe konuşmaktadırlar. 60 yılda yeni kuşakların
Türkçeyi unutmaya başlamaları gelecek kuşaklar için endişe verici bir durumdur.
Bunun önüne geçilebilmesi için yeni kuşakların ana dilleri Türkçeyi edinimleri
ve geliştirmeleri için çalışmaların yapılması gerekir. Günümüzde Almanya’da
resmi olarak öğrencilerin Türkçe öğrenebildikleri tek yerler okullardır. Fakat
okullardaki Türkçe derslerine olan ilgi istenilen seviyede gerçekleşmemektedir.
2011- 2012 yılı verilerine göre Almanya genelinde ilkokul, ortaokul ve liseye
giden 317.034 Türk öğrenciden yalnız 115.000’i Türkçe derslerine katılmıştır. Türkçe
derslerinin asimilasyonun önünde bir engel olmasına rağmen derslere katılımın
çok düşük olması Türkçe derslerinin dil edinimine katkısının araştırılması
gerekliliğini bir daha ortaya koymuştur. Bu amaçla Almanya’da verilen Türkçe
dersleriyle ilgili veli ve öğrenci görüşlerini öğrenmek amacıyla Duisburg ve
Ravensburg şehirlerinde anket çalışması yapılmıştır. Makalemizde bu anket
çalışmasının verileri yorumlanmış ve değerlendirme yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD