Sanata bakışını “demek
istemek” şeklinde özetleyen Mungan, “sanat daha çok bizim anlaşılmak uğruna
yaptığımız bir şeydir” (2000) söylemi ile de sanat aracılığıyla varmayı umduğu
menzili açığa kavuşturmuş olur. Bir şeyler anlatabilme telaşı yanında nitelikli
bir dilin izini takip etmekten kendini alamamış Mungan’a göre ‘halkın
anlayabileceği bir dil’ okurun karanlığıdır (2017).
Anlamı çarpıtmadan
iletmeyi yeğlemiş Mungan, şiirin müzik disiplinine yakın bir çerçevede
yorumlandığı anlayıştan uzaktır. Nitekim şarkı sözlerini herhangi bir şiir
kitabına almamış olmasının sebebini “hiyerarşik değil türsel bir sınıflama
(2006)” olarak açıklar.
Özge bir dil yaratmak
uğruna kendi çağının sözlüğünü yakalamanın gerekliliğine inanmış olan Mungan’ın
(1996) aşk-geçmiş zaman çağrışımlı, Antik Kent başlıklı şiiri, özgün söz
tasarımlarının nitelik çözümlemesi yoluyla duyuş sarmalının aralanması için
seçilmiştir. Kelimelerin dizelerde yakalanmış duygu değerlerinin ses-anlam
ilişkisi ve yinelemeler çerçevesinde ele alınması yanı sıra mekânsal
duyarlılığın ses-söz boyutunda irdelenmesi amaçlanmıştır. Günümüz şiir dili
kullanımına yönelik değerlendirmenin ses ile duygu ve düşünce ilişkisi
incelemelerine fayda getireceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD