Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 247 - 259, 27.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Avcı, S., 2014 ‘Bilimsel Renk bilgisinin Resim Sanatındaki Yansımaları’ Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 2014 sayı 11, İzmir
  • Beyoğlu, A. & Akyürek M. (2017) “Resim Anasanat Atölye Dersi Öğrencilerinin Resimde Mekân Konusuna İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1: 139-158.
  • Bodur, F., Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, 2006, Fotoğraf Ve Renk: Fotoğraftaki Renklerin İletilerin Algılanmasındaki Rolleri Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Çağan, M., 2005, Sizin Renkleriniz, Bir harf Yayıncılık, İstanbul

RESİM VE SİNEMA RENK İLİŞKİSİNİN FİLM AFİŞLERİNE YANSIMASI

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 247 - 259, 27.07.2018

Öz










Sanat
tarihi boyunca her disiplin kendi anlatım olanaklarını geliştirirken farklı
sanatsal elemanlardan yararlanmıştır. Işık, kompozisyon ve renk bunlardan
sadece birkaçıdır. Sanatsal ürünün üretim biçiminde farklı yöntemler olmakla
beraber kullanılan temel maddeler neredeyse aynıdır. Resim heykel fotoğraf ya
da sinemasal bir ürün temel olarak nesneleri temsil ederken ışık ve renk
aracılığıyla anlamı güçlendirir. Neredeyse bütün sanat disiplinleri teknik ve
estetik açıdan insanda duygu oluştururken bu doygunluğa ihtiyaç duyar. Etkili
bir aktarımda nesnelerin kendi renklerine yakın tasvir edilmeleri onların
inandırıcılıklarını da arttırır. Bir sanatsal üründe anlam ve derinliği
arttırmak ya da anlamı güçlü kılmak özellikle ışık ve rengin etkin kullanımı
sayesinde mümkün olmaktadır. Sinema ve resim sanatları da temelde yakın
terminolojileri kullanmaları açısından benzerdir. Resim sanatı kendinden sonra
gelen fotoğraf ve sinemaya ışık, kompozisyon, altın oran, renk vb. unsurları
ödünç vermiştir. İyi bir sinema filminde etki yaratan, izleyicide estetik duygu
uyandıran dürtü fotoğraf gibi kare ya da resim gibi görüntü söylemidir. Sinema
ve resim arasında yapısal olarak ortak kullanılan terimler her iki disiplini
birbirine yakınlaştırır. Özellikle filmlerin afiş çalışmaları fotoğraf ya da
resim etkisi yarattığı sürece izleyicinin daha çok dikkatini çeker. Sinema
resmin temel kavramlarını kendi anlatı diline adapte ederek sanatsal değerini
arttırır. Bu çalışmada sinema ve resim sanatında ortak kullanıldığı düşünülen
renk konusuna odaklanmıştır. Çalışmada renk olgusu film afişlerinden örnekler
üzerinden değerlendirilirken resim sanatında da rengin ne kadar etkin kullanıldığı
incelenmiştir.      

Kaynakça

  • Avcı, S., 2014 ‘Bilimsel Renk bilgisinin Resim Sanatındaki Yansımaları’ Yedi Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 2014 sayı 11, İzmir
  • Beyoğlu, A. & Akyürek M. (2017) “Resim Anasanat Atölye Dersi Öğrencilerinin Resimde Mekân Konusuna İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1: 139-158.
  • Bodur, F., Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 15, Sayı 1, 2006, Fotoğraf Ve Renk: Fotoğraftaki Renklerin İletilerin Algılanmasındaki Rolleri Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
  • Çağan, M., 2005, Sizin Renkleriniz, Bir harf Yayıncılık, İstanbul
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALE
Yazarlar

Adem Yücel

Ufuk Uğur

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, A., & Uğur, U. (2018). RESİM VE SİNEMA RENK İLİŞKİSİNİN FİLM AFİŞLERİNE YANSIMASI. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 247-259.

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD