Bu araştırmanın amacı; fen bilimleri dersiyle
ilgili özel durumların (fen bilimleri dersine ayrılan zaman, fen bilimleri dersinden destekleme
kursu alma, fen bilimleri dersine ek seçmeli ders alma, fen bilimleri dersini
sevme, fen bilimleri öğretmenini sevme, fen bilimleri proje ödevi alma) ortaokul öğrencilerinin 2015- 2016 eğitim-
öğretim yılı birinci ve ikinci dönem yapılan TEOG(Temel Eğitimden Ortaöğretime
Geçiş) sınavı Fen Bilimleri dersi başarısına etkisini araştırmaktır.
Araştırmada deneysel olmayan ilişkisel ve nedensel karşılaştırma yöntemi
kullanılmıştır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme kullanılmıştır. Araştırma
Ordu ili Altınordu ilçesinde eğitim gören 14 ortaokuldan seçilmiş 605 öğrenci
ile yapılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış olan bir
anket ile elde edilmiştir. Verilerin
analizinde, iki bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerindeki etkisini
belirlemek için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla değer alan bağımsız
değişkenin bir bağımlı değişken üzerine olan etkisini belirlemek için tek yönlü
ANOVA, tek yönlü ANOVA da anlamlı farklılığın nereden kaynaklandığını tespit
etmek için Scheffe Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22,00 programıyla
yapılmıştır. Araştırma sonucunda, fen bilimlerine ayrılan zamanın, fen
bilimleri destekleme kursu almanın, fen bilimlerine ek olarak, fen bilimleri
ile ilgili seçmeli ders almanın, fen bilimleri dersini sevmenin, öğrencilerin
TEOG fen bilimleri başarılarını anlamlı bir şekilde etkilediği ortaya çıkarken,
fen bilimleri öğretmenini sevmenin ve fen bilimleri dersinden proje ödevi
almanın ise öğrencilerin TEOG fen bilimleri başarılarına anlamlı bir etkisinin
olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin 5. 6. ve 7. sınıftaki yılsonu
fen bilimleri puan ortalamalarıyla TEOG fen bilimleri ortalamları arasında
yüksek bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD