Economically, politically and socially developed countries are those which have high education level. Developed countries are known by the quality of education how people use their knowledge and abilities to grow the economy. The world is fastly changing and social needs are also changing. So the necessity of having qualified people increases the importance of applied methods and techniques which teachers are using in the schools. The object of this study determines the state of affairs which primary school teachers are using different teaching methods and techniques. This study is going to find out the current state to provide changing for development. Qualitative approach is used in this research to have much more detailed data and ’Easily accessible’ sample is preferred. This data is gathered from 35 primary school teachers who are still working in different 2 primary schools in downtown of Nevsehir province in Turkey. The information is taken from the semi-prepared interview form. (University ethics committee approval and national education directorate approval were obtained for data collection.) That is why semi-prepared interview applied to determine the teaching methods and techniques of teachers they use. The data which taken from forms are analyzed with descriptive and content analysis. This research shows primary school teachers are generally using teaching methods and techniques which improves creative and critical thinking abilities of students in classrooms. Some of the methods and techniques which teachers frequently used: Questions&anwers, expression, drama, brainstorming, discussion, solving problems and prove. The Methods and techniques which teachers rarely used: Station method, project-based learning, practice and exhibition.
Education teaching teaching methods and techniques variety of methods and techniques primary school teachers
Ekonomik, siyasal ve toplumsal açıdan gelişmiş ülkeler eğitim düzeyleri yüksek ülkelerdir. Bir ülkenin gelişmişliği o ülke insanlarının aldıkları kaliteli bir eğitime ve bu eğitim sonucunda kazandıkları bilgi ve becerilerin ekonomik büyümeye yansıtılmasına bağlıdır. Hızla gelişen ve değişen dünyada toplumun ihtiyaç duyduğu insan modeli de sürekli değişmektedir. İhtiyaç duyulan niteliklerde insan yetiştirme konusunda da okullarda verilen eğitimin niteliğinin ve öğretmenlerin derslerinde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerinin rolü büyüktür. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin farklı öğretim yöntem ve tekniklerini derslerinde kullanma durumlarını belirlemektir. Mevcut durumu ortaya koyarak geliştirilmesi gereken yönler konusunda ilerlemeye zemin hazırlaması açısından alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmada daha derinlemesine veri elde etmek amacıyla nitel yaklaşım benimsenmiştir. Var olan durumu ortaya koymak hedeflendiğinden çalışma, durum çalışması desenine uygundur. Araştırmada örneklem seçilirken ‘’Kolay Ulaşılabilir’’ örneklem tercih edilmiştir. Çalışma grubunu Nevşehir İli merkez ilçesinde, 2 ilkokulda görev yapan 35 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasında üniversite etik kurul onayı ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü onayı alınmıştır. Sınıf öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenleri ders işlerken genel olarak yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştiren öğretim yöntem ve tekniklerini kullandıkları, sınıf dışı öğretim yöntem ve tekniklerinin ise en az kullanılan yöntem ve teknikler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerin ders işlerken en çok kullandıkları yöntem ve tekniklerden bazıları sırasıyla soru cevap, anlatım, drama, beyin fırtınası, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırmadır. En az kullandıkları yöntem ve tekniklerin ise istasyon, proje temelli öğrenme, uygulama ve sergi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Eğitim Öğretim Öğretim yöntem ve teknikleri Çeşitli yöntem ve teknikler İlkokul öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD