This study aims to examine the commitment of middle school teachers working in rural and urban areas to the curriculum. The research was designed using the qualitative research method of holistic multiple case study design. The participants of the study consisted of 36 middle school teachers working in state schools in a northern province of Turkey. Data for the study were obtained through semi-structured interview forms. As a result of the research, it was concluded that teachers working in rural and urban areas adhere to the concept of commitment to the curriculum by ensuring that the designed program is implemented in accordance with its original intentions, maintaining the quality of implementation, and achieving the integrity they defined. When the views of middle school teachers working in rural and urban areas on the characteristics of teachers who adhere to the curriculum were examined, it was observed that some teachers described them as rule-based, disciplined, traditional, routine, and open to innovations, while others described them as responsible, equipped, planned and organized, supportive of student development. Finally, in the study, it was observed that teachers working in rural and urban areas expressed their views on factors influencing the curriculum, including student characteristics, program characteristics, teacher characteristics, regional characteristics, economic characteristics, cultural characteristics, institutional characteristics, centralized education system, examination system, teacher training, emergencies, inspection, political situations, and social characteristics.
Curriculum Curriculum fidelity Factors affecting commitment to the curriculum
Bu çalışmada kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarını incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum çalışması deseni ile desenlenmiştir. Araştırma katılımcılarını Türkiye’nin kuzeyinde yer alan bir ilde devlet okullarında görev yapan 36 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; kırsalda ve kent merkezinde görev yapan öğretmenlerin, öğretim programına bağlılık kavramını tasarlanan programın aslına sadık kalınarak uygulanması, uygulamanın niteliğinin sağlanması ve bütünlük olarak tanımladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlı kalan öğretmen özelliklerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, öğretim programına bağlı kalan öğretmenleri kuralcı, disiplinli, klasik, rutin ve yeniliklere açık olmayan olarak betimledikleri, bazı öğretmenler ise sorumluluk sahibi, donanımlı, planlı ve düzenli, işini yapan, öğrencilerin gelişimine destek veren öğretmen olarak tanımladıkları görülmüştür. Çalışmada son olarak kırsalda ve kent merkezinde görev yapan öğretmenlerin öğretim programını etkileyen faktörler kapsamında öğrenci özellikleri, program özellikleri, öğretmen özellikleri, bölgesel özellikler, ekonomik özellikler, kültürel özellikler, kurumsal özellikler, merkeziyetçi eğitim sistemi, sınav sistemi, öğretmen eğitimi, olağanüstü durumlar, denetim, siyasi durumlar ve sosyal özellikler kategorilerinde görüş bildirdikleri görülmüştür.
Öğretim Programı Öğretim Programına Bağlılık Öğretim Programına Bağlılığı Etkileyen Faktörler
Bu çalışma Ordu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'nun 30/03/2023 tarih ve 2023-53 sayılı kararı ile etik olarak uygun bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD