Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The curriculum fidelity of secondary school teachers working in rural and urban centers: A case study

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 958 - 986, 30.09.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1467632

Öz

This study aims to examine the commitment of middle school teachers working in rural and urban areas to the curriculum. The research was designed using the qualitative research method of holistic multiple case study design. The participants of the study consisted of 36 middle school teachers working in state schools in a northern province of Turkey. Data for the study were obtained through semi-structured interview forms. As a result of the research, it was concluded that teachers working in rural and urban areas adhere to the concept of commitment to the curriculum by ensuring that the designed program is implemented in accordance with its original intentions, maintaining the quality of implementation, and achieving the integrity they defined. When the views of middle school teachers working in rural and urban areas on the characteristics of teachers who adhere to the curriculum were examined, it was observed that some teachers described them as rule-based, disciplined, traditional, routine, and open to innovations, while others described them as responsible, equipped, planned and organized, supportive of student development. Finally, in the study, it was observed that teachers working in rural and urban areas expressed their views on factors influencing the curriculum, including student characteristics, program characteristics, teacher characteristics, regional characteristics, economic characteristics, cultural characteristics, institutional characteristics, centralized education system, examination system, teacher training, emergencies, inspection, political situations, and social characteristics.

Kaynakça

  • Akkaya, T. (2023). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Premium e-Journal of Social Science (PEJOSS), 7(28), 288-294.
  • Allo, M. D. (2020). Curriculum fidelity in the secondary education in Indonesia. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(6), 14088-14094.
  • Arslan Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aslan, M., & Erden, R. Z. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aşçı, M., & Yıldırım, R. (2020). Öğretmen failliği ile öğretim programına bağlılık arasındaki ilişki: Yunus Emre ilçesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6126-6149.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. & Özpolat, E. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(43), 110-137.
  • Baykal, M. (2019). Akademisyenlerin program bağlılığına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Boncuk, A. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlıkları ile öğretim programına bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Türk Eğitim Dergisi, 3(1), 88-108.
  • Burakgazi, S. G. (2019). Programa bağlılık: Kara kutuyu aralamak. Başkent University Journal of Education, 6(2), 236-249.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Burul, C. & Tezci, E. (2021). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2417-2446.
  • Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228.
  • Bümen, N., & Yazıcılar, Ü. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı uyarlamaları üzerine bir durum çalışması: devlet ve özel lise farklılıkları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 183-224.
  • Can, Ö. (2020). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Civriz, E., & Burakgazi, S. G. (2021). Ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programına yönelik durum çalışması: Öğretmenin programa bağlılığı ve öğrenci beklentileri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 559-597.
  • Cutbush, S., Gibbs, D., Krieger, K., Clinton-Sherrod, M., & Miller, S. (2017). Implementers’ perspectives on fidelity of ımplementation: “teach every single part” or “be right with the curriculum”?. Health Promotion Practice, 18(2), 275-282.
  • Çavuşoğlu, G. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin benimsedikleri eğitim felsefeleri ile öğretim programına bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Çelik, F. M. A., & Burakgazi, S. G. (2021). Öğretim programına bağlılık araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 796-824.
  • Dane, A. V., & Schneider, B. H. (1998). Program integrity in primary and early secondary prevention: Are implementation effects out of control? Clinical Psychology Review, 18, 23-45.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dikbayır, A., & Bümen, N. T. (2016). Dokuzuncu sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Doğuş, F., & Tabak, S. (2023). Investigation of the factors affecting the curriculum fidelity of teachers working at different types of schools. Pedagogical Perspective, 2(2), 136-157.
  • Dusenbury, L., Brannigan, R., Falco, M., & Hansen, W. B. (2003). A Review of research on fidelity of implementation: Implications for drug abuse prevention in school settings. Health Education Research, 18(2), 237-256.
  • Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change (4th ed.). Teachers College Press.
  • Fullan, M., & Pomfret, A. (1977). Research on curriculum and ınstruction ımplementation. Review of Educational Research, 47(2), 335-397.
  • Gözütok, D. (2003). Türkiye’de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160, 44-64.
  • Güleş, E. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlıkları ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Gürbüz, Ç. (2020). Müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programına bağlılık düzeylerinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Gürbüz, Ş. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeyleri ve öğretim programına bağlılık durumları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Kabaş, İ. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları ile ilk okuma yazma öğretim programına bağlılıkları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Karadağ Çaydaşi, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri ve öğretim programına bağlılıklarının değerlendirilmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Karafil, B., & Oğuz, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. International Congress on Science and Education 2019 (ICSE 2019) Proceedings, Afyonkarahisar. 21.03.2019
  • Karakuyu, A., & Oğuz, A. (2021). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin öğretim programlarına bağlılıkları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), 85-103.
  • Kimpston, R. D. (1983). Curriculum fidelity and ımplementation tasks employed by teachers. Journal of Curriculum Studies, 17(2), 185-195.
  • Kloeppel, T., Kulinna, P. H., Stylianou, M., & Van Der Mars, H. (2013). Teacher fidelity to one physical education curricular model. Journal of Teaching in Physical Education, 32(2), 186-204.
  • LaChausse, R. G., Clark, K. R., & Chapple, S. (2014). Beyond teacher training: The critical role of professional development in maintaining curriculum fidelity. Journal of Adolescent Health, 54(3), S53-S58.
  • Mihalic, S. (2002, April). He importance of implementation fidelity. Boulder, CO: Center for the Study and Prevention of Violence.
  • Nevenglosky, E. A. (2018). Barriers to effective curriculum implementation. [Doctoral dissertation]. Walden University.
  • O’Donnell, C. L. (2008). Defining, conceptualizing, and measuring fidelity of implementation and its relationship to outcomes in K–12 curriculum intervention research. Review of Educational Research, 78(1), 33-84.
  • Pence, K. L., Justice, L. M., & Wiggins, A. K. (2008). Preschool teachers' fidelity in implementing a comprehensive language-rich curriculum. Language Speech and Hearing Services in School, 39(3),329-341.
  • Piasta, S. B., Justice, L. M., McGinty, A., Mashburn, A., & Slocum, L. (2015). A comprehensive examination of preschool teachers’ implementation fidelity when using a supplemental language and literacy curriculum. In Child & Youth Care Forum, 44, 31-755
  • Polat, Ç. M. (2021). Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bağlılık algıları ile öğretim programına bağlılık algıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Polat, Ç. M., Yıldız, K., & Yıldız, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bağlılık algıları ile öğretim programına bağlılık algıları arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 1124-1160.
  • Ringwalt, C. L., Ennett, S., Johnson, R., Rohrbach, L. A., Simons-Rudolph, A., Vincus, A., & Thorne, J. (2003). Factors associated with fidelity to substance use prevention curriculum. Health Education and Behavior, 30(3), 375-391.
  • Sakallıoğlu, G., & Özüdoğru, F. (2022). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 41,, 70-107.
  • Sobol, D. F., Rohrbach, L. A., Dent, C. W., Gleason, L., Brannon, B. R., Johnson, C. A., & Flay, B. R. (1989). he integrity of smoking prevention curriculum delivery. Health Education Research, 4, 59-67. doi: 10.1093/her/4.1.59
  • Tabak, S. (2021). Program tasarım yaklaşımları ve program geliştirme modelleri. G. Ekici ve M.S. Özdemir (Ed.) Çağdaş bakış açısıyla eğitimde program geliştirme ve değerlendirme içinde (1.baskı pp.145-176). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Thierry, K. L., Vincent, R. L., & Norris, K. (2022). Teacher-level predictors of the fidelity of implementation of a social-emotional learning curriculum. Early Education and Development, 33(1), 92-106.
  • Ünsal, S., & Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1541-1551.
  • Vartuli, S., & Rohs, J. (2009). Assurance of outcome evaluation: Curriculum fidelity. Journal of Research in Childhood Education, 23(4), 502-512.
  • Yaşaroğlu, C., & Manav, F. (2015). Öğretim programına bağlılık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 247-258.
  • Yılmaz, G., & Kahramanoğlu, R. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri, program yönelimleri ve programa bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 178-187.
  • Yin, R. (1984). Case study research: Design and methods. (3. Basım). Sage Publications.
  • Yüce, S. G. (2022). Öğretim programına bağlılık ve öğretim programını uyarlama ikilemini aşmak: bir öğretmenin öğretim programını kullanma modeli. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 1-21.
  • Zöğ, H. (2022). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.

Kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıkları: Bir durum çalışması

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 3, 958 - 986, 30.09.2024
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1467632

Öz

Bu çalışmada kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarını incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum çalışması deseni ile desenlenmiştir. Araştırma katılımcılarını Türkiye’nin kuzeyinde yer alan bir ilde devlet okullarında görev yapan 36 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; kırsalda ve kent merkezinde görev yapan öğretmenlerin, öğretim programına bağlılık kavramını tasarlanan programın aslına sadık kalınarak uygulanması, uygulamanın niteliğinin sağlanması ve bütünlük olarak tanımladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlı kalan öğretmen özelliklerine ilişkin görüşleri incelendiğinde, öğretim programına bağlı kalan öğretmenleri kuralcı, disiplinli, klasik, rutin ve yeniliklere açık olmayan olarak betimledikleri, bazı öğretmenler ise sorumluluk sahibi, donanımlı, planlı ve düzenli, işini yapan, öğrencilerin gelişimine destek veren öğretmen olarak tanımladıkları görülmüştür. Çalışmada son olarak kırsalda ve kent merkezinde görev yapan öğretmenlerin öğretim programını etkileyen faktörler kapsamında öğrenci özellikleri, program özellikleri, öğretmen özellikleri, bölgesel özellikler, ekonomik özellikler, kültürel özellikler, kurumsal özellikler, merkeziyetçi eğitim sistemi, sınav sistemi, öğretmen eğitimi, olağanüstü durumlar, denetim, siyasi durumlar ve sosyal özellikler kategorilerinde görüş bildirdikleri görülmüştür.

Etik Beyan

Bu çalışma Ordu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'nun 30/03/2023 tarih ve 2023-53 sayılı kararı ile etik olarak uygun bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akkaya, T. (2023). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Premium e-Journal of Social Science (PEJOSS), 7(28), 288-294.
  • Allo, M. D. (2020). Curriculum fidelity in the secondary education in Indonesia. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(6), 14088-14094.
  • Arslan Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aslan, M., & Erden, R. Z. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aşçı, M., & Yıldırım, R. (2020). Öğretmen failliği ile öğretim programına bağlılık arasındaki ilişki: Yunus Emre ilçesi örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6126-6149.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. & Özpolat, E. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(43), 110-137.
  • Baykal, M. (2019). Akademisyenlerin program bağlılığına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Boncuk, A. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlıkları ile öğretim programına bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Türk Eğitim Dergisi, 3(1), 88-108.
  • Burakgazi, S. G. (2019). Programa bağlılık: Kara kutuyu aralamak. Başkent University Journal of Education, 6(2), 236-249.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Burul, C. & Tezci, E. (2021). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2417-2446.
  • Bümen, N. T., Çakar, E., & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228.
  • Bümen, N., & Yazıcılar, Ü. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı uyarlamaları üzerine bir durum çalışması: devlet ve özel lise farklılıkları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 183-224.
  • Can, Ö. (2020). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Civriz, E., & Burakgazi, S. G. (2021). Ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programına yönelik durum çalışması: Öğretmenin programa bağlılığı ve öğrenci beklentileri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 559-597.
  • Cutbush, S., Gibbs, D., Krieger, K., Clinton-Sherrod, M., & Miller, S. (2017). Implementers’ perspectives on fidelity of ımplementation: “teach every single part” or “be right with the curriculum”?. Health Promotion Practice, 18(2), 275-282.
  • Çavuşoğlu, G. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin benimsedikleri eğitim felsefeleri ile öğretim programına bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Çelik, F. M. A., & Burakgazi, S. G. (2021). Öğretim programına bağlılık araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 796-824.
  • Dane, A. V., & Schneider, B. H. (1998). Program integrity in primary and early secondary prevention: Are implementation effects out of control? Clinical Psychology Review, 18, 23-45.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dikbayır, A., & Bümen, N. T. (2016). Dokuzuncu sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Doğuş, F., & Tabak, S. (2023). Investigation of the factors affecting the curriculum fidelity of teachers working at different types of schools. Pedagogical Perspective, 2(2), 136-157.
  • Dusenbury, L., Brannigan, R., Falco, M., & Hansen, W. B. (2003). A Review of research on fidelity of implementation: Implications for drug abuse prevention in school settings. Health Education Research, 18(2), 237-256.
  • Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change (4th ed.). Teachers College Press.
  • Fullan, M., & Pomfret, A. (1977). Research on curriculum and ınstruction ımplementation. Review of Educational Research, 47(2), 335-397.
  • Gözütok, D. (2003). Türkiye’de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160, 44-64.
  • Güleş, E. (2022). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin program okuryazarlıkları ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Gürbüz, Ç. (2020). Müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programına bağlılık düzeylerinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Gürbüz, Ş. (2021). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeyleri ve öğretim programına bağlılık durumları. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Kabaş, İ. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi öz yeterlik algıları ile ilk okuma yazma öğretim programına bağlılıkları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Karadağ Çaydaşi, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri ve öğretim programına bağlılıklarının değerlendirilmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kafkas Üniversitesi.
  • Karafil, B., & Oğuz, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. International Congress on Science and Education 2019 (ICSE 2019) Proceedings, Afyonkarahisar. 21.03.2019
  • Karakuyu, A., & Oğuz, A. (2021). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin öğretim programlarına bağlılıkları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), 85-103.
  • Kimpston, R. D. (1983). Curriculum fidelity and ımplementation tasks employed by teachers. Journal of Curriculum Studies, 17(2), 185-195.
  • Kloeppel, T., Kulinna, P. H., Stylianou, M., & Van Der Mars, H. (2013). Teacher fidelity to one physical education curricular model. Journal of Teaching in Physical Education, 32(2), 186-204.
  • LaChausse, R. G., Clark, K. R., & Chapple, S. (2014). Beyond teacher training: The critical role of professional development in maintaining curriculum fidelity. Journal of Adolescent Health, 54(3), S53-S58.
  • Mihalic, S. (2002, April). He importance of implementation fidelity. Boulder, CO: Center for the Study and Prevention of Violence.
  • Nevenglosky, E. A. (2018). Barriers to effective curriculum implementation. [Doctoral dissertation]. Walden University.
  • O’Donnell, C. L. (2008). Defining, conceptualizing, and measuring fidelity of implementation and its relationship to outcomes in K–12 curriculum intervention research. Review of Educational Research, 78(1), 33-84.
  • Pence, K. L., Justice, L. M., & Wiggins, A. K. (2008). Preschool teachers' fidelity in implementing a comprehensive language-rich curriculum. Language Speech and Hearing Services in School, 39(3),329-341.
  • Piasta, S. B., Justice, L. M., McGinty, A., Mashburn, A., & Slocum, L. (2015). A comprehensive examination of preschool teachers’ implementation fidelity when using a supplemental language and literacy curriculum. In Child & Youth Care Forum, 44, 31-755
  • Polat, Ç. M. (2021). Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bağlılık algıları ile öğretim programına bağlılık algıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Polat, Ç. M., Yıldız, K., & Yıldız, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bağlılık algıları ile öğretim programına bağlılık algıları arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 1124-1160.
  • Ringwalt, C. L., Ennett, S., Johnson, R., Rohrbach, L. A., Simons-Rudolph, A., Vincus, A., & Thorne, J. (2003). Factors associated with fidelity to substance use prevention curriculum. Health Education and Behavior, 30(3), 375-391.
  • Sakallıoğlu, G., & Özüdoğru, F. (2022). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 41,, 70-107.
  • Sobol, D. F., Rohrbach, L. A., Dent, C. W., Gleason, L., Brannon, B. R., Johnson, C. A., & Flay, B. R. (1989). he integrity of smoking prevention curriculum delivery. Health Education Research, 4, 59-67. doi: 10.1093/her/4.1.59
  • Tabak, S. (2021). Program tasarım yaklaşımları ve program geliştirme modelleri. G. Ekici ve M.S. Özdemir (Ed.) Çağdaş bakış açısıyla eğitimde program geliştirme ve değerlendirme içinde (1.baskı pp.145-176). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Thierry, K. L., Vincent, R. L., & Norris, K. (2022). Teacher-level predictors of the fidelity of implementation of a social-emotional learning curriculum. Early Education and Development, 33(1), 92-106.
  • Ünsal, S., & Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1541-1551.
  • Vartuli, S., & Rohs, J. (2009). Assurance of outcome evaluation: Curriculum fidelity. Journal of Research in Childhood Education, 23(4), 502-512.
  • Yaşaroğlu, C., & Manav, F. (2015). Öğretim programına bağlılık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 247-258.
  • Yılmaz, G., & Kahramanoğlu, R. (2021). Öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri, program yönelimleri ve programa bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 178-187.
  • Yin, R. (1984). Case study research: Design and methods. (3. Basım). Sage Publications.
  • Yüce, S. G. (2022). Öğretim programına bağlılık ve öğretim programını uyarlama ikilemini aşmak: bir öğretmenin öğretim programını kullanma modeli. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 1-21.
  • Zöğ, H. (2022). Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Feryad Doğuş 0009-0005-7900-5270

Sanem Tabak 0000-0002-8905-4042

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2024
Kabul Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğuş, F., & Tabak, S. (2024). Kırsalda ve kent merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıkları: Bir durum çalışması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(3), 958-986. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1467632

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD