Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik hazırlanan müzik etkinliklerinin mekânsal algı becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Tekirdağ Süleymanpaşa’da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi anaokullarında eğitim gören 60-71 aylık 47 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada; nicel ve nitel araştırma yöntemlerini içeren karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır.
Araştırmada nicel veriler öğrencilere uygulanan Mekânsal Algı Gözlem Formu ile nitel verileri ise araştırmacılar tarafından geliştirilen ve deney grubunun öğretmenine uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
Ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modelinin kullanıldığı araştırmada deney grubuna 8 hafta boyunca haftada 3 gün müzik eğitim programı uygulanırken kontrol grubuna ise MEB okul öncesi eğitim müfredatı uygulanmaya devam edilmiştir.
Araştırmada elde edilen veriler bağımsız gruplar için t-test ve bağımlı gruplar için t-test teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçları deney grubunda yer alan çocukların mekânsal algı puanlarının kontrol grubuna oranla yüksek olduğunu göstermektedir. Bu bulgudan hareketle ve deney grubunun öğretmeniyle yapılan görüşme sonuçlarına göre müzik etkinliklerinin mekânsal algı becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek etkili bir uygulama olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi dönemdeki çocukların mekânsal algı becerilerini geliştirmeye yönelik olarak müzik etkinliklerinin programda daha çok yer alması gerektiği düşünülmektedir
Yapılan bu çalışmada araştırma etiği ilkeleri gözetilerek gerekli etik kurul izinleri alınmıştır. Etik kurul izni kapsamında; T.C. İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Bilimleri Etik Kurulu’ndan 12.12.2023 tarihli ve 2023/12 sayılı kararına ilişkin E-45379966-100-123677 sayılı belge alınmıştır.
This study examines the impact of music activities prepared for preschool children on their spatial perception skills. The study group consisted of 47 children aged 60-71 months who were enrolled in public kindergartens under the Ministry of National Education in Tekirdağ Süleymanpaşa during the 2023-2024 academic year.
A sequential explanatory design, one of the mixed research methods incorporating both quantitative and qualitative research methods, was used in this study.
Quantitative data were collected using the Spatial Perception Observation Form administered to the students, while qualitative data were gathered through a semi-structured interview form developed by the researchers and conducted with the teacher of the experimental group.
In the study which employed a pretest-posttest control group experimental design, a music education program was applied to the experimental group 3 days a week for 8 weeks, while the Ministry of National Education's pre-school education curriculum continued to be applied to the control group.
The data obtained in the study were analyzed using t-test techniques for independent groups and t-test techniques for dependent groups.
The research results indicate that the spatial perception scores of the children in the experimental group are higher than those in the control group. Based on this finding and the results of the interview with the teacher of the experimental group, it was determined that musical activities are an effective practice for improving spatial perception skills. It is suggested that musical activities should be included more in the program to enhance the spatial perception skills of preschool children.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD