In this study, the effects of mathematical modeling activities on fourth grade students' number sense and attitudes towards mathematics were examined. The study, which was designed with a quasi-experimental unbalanced pretest-posttest control group design from quantitative research methods, was conducted with fourth grade students studying in a public primary school located in Van city center. The Number Sense Test (NST) developed by Çekirdekci (2015) and the short form of the Attitude Towards Mathematics Instrument (ATMI) adapted by Hacıömeroğlu (2017) were used as pretest and posttest in the study. In the experimental group, the lesson was taught with mathematical modeling activities designed by the researcher, while in the control group, the lesson was continued in accordance with the current curriculum. Post-tests were administered after 10 weeks of activities. Independent groups t-test and Mann-Whitney U tests were used to analyze the data. According to the findings obtained from the research, it was seen that there was a significant difference in the NST pre-test and post-test scores of the experimental group. In the control group, no significant difference was found for NST. A significant difference was found between the pre-test and post-test scores of the experimental group in the ATMI, but no significant difference was found in the control group. When the NST scores between the groups were examined, a significant difference was found between the experimental and control groups, and this difference was in favor of the experimental group. According to the ATMI scores, a significant difference was found between the experimental and control groups. This difference was in favor of the experimental group. From the data obtained, it was concluded that mathematical modeling activities had a positive effect on students' number sense and attitudes towards mathematics.
Mathematical modeling Number sense Attitudes towards mathematics Primary school
Bu çalışmada matematiksel modelleme etkinliklerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin sayı hissi ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel denkleştirilmemiş ön test-son test kontrol grup deseniyle tasarlanan araştırma Van il merkezinde yer alan bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmada ön test ve son test olarak Çekirdekci (2015) tarafından geliştirilen Sayı Hissi Testi (SHT) ile Hacıömeroğlu (2017) tarafından uyarlama çalışması yapılan Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği (MYTÖ) kısa formu kullanılmıştır. Deney grubunda araştırmacı tarafından tasarlanan matematiksel modelleme etkinlikleri ile ders işlenirken, kontrol grubunda mevcut öğretim programına uygun ders işlenişine devam edilmiştir. Araştırmada 10 hafta süren etkinliklerden sonra son testler uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney grubunun SHT ön test ve son test puanlarının anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. Kontrol grubunda ise SHT için anlamlı fark bulunmamıştır. Deney grubunun MYTÖ ön test-son test puanları arasında anlamlı bir fark oluştuğu tespit edilmiş ancak kontrol grubunda anlamlı farklılık bulunamamıştır. Gruplar arası SHT puanlarına bakıldığında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı farklılık bulunmuş, bu fark deney grubunun lehine olarak görülmüştür. MYTÖ puanlarına göre deney ve kontrol grubu arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bulunan bu fark deney grubunun lehinedir. Elde edilen verilerden, yapılan matematiksel modelleme etkinliklerinin öğrencilerin sayı hissi ve matematiğe yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Matematiksel modelleme Sayı hissi Matematiğe yönelik tutum İlkokul
Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için Kastamonu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan gerekli izin (02.02.2023-50) alınmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD