Bu
çalışmanın amacı; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin Güneş Sistemi ve
Tutulmalar (GST) konusunda altıncı sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç
becerileri ile akademik başarılarına olan etkisini araştırmaktır.
Araştırmanın
çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erzurum’un Yakutiye
ilçesindeki bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 83 öğrenci (41 deney ve
42 kontrol grubu) oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmış
olup, veri toplama araçları olarak, Güneş Sistemi ve Tutulmalar Akademik Başarı
Testi (GSTAB) ve Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT) kullanılmıştır. GSTAB
ve BSBT ile elde edilen nicel veriler, bağımlı örneklem t-testi, bağımsız
örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Ayrıca,
GSTAB ile BSBT arasındaki ilişki Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı
kullanılarak analiz edilmiştir. OBYM ile gerçekleştirilen derslerde, GST
ünitesinde altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarılarında olumlu yönde
artış gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin, bilimsel süreç becerilerinde
ilerleme kat ettikleri tespit edilmiştir. GST ünitesinde akademik başarıları
artan öğrencilerin, bilimsel süreç becerilerinde de artış olduğu tespit
edilmiştir. OBYM ile gerçekleştirilen derslerin öğrencilerin bilimsel süreç
becerileri ve akademik başarılarına etkisi ortaokul düzeyinde tüm sınıf
seviyelerinde araştırılması önerilmektedir.
Ortak bilgi yapılandırma modeli akademik başarı bilimsel süreç becerileri
The aim of this study is to investigate the effect of
Common Knowledge Construction Model (CKCM) on the science process skills and
academic achievement of 6th grade students in Solar System and Eclipse (SSE).
The study group consisted of 83 students studying in
6th grade of a secondary school in Yakutiye district of Erzurum in 2018-2019
academic year.
In the study, quasi-experimental method was chosen
because of the pre-formed classes, and the Solar System and Eclipse Academic
Achievement Test (SSEAAT) and the Science Process Skills Test (SPST) were used
as data collection tools. Quantitative data obtained by GSTAB and BSBT were
analyzed by independent sample t-test, paired sample t-test, one way ANOVA and
Pearson moment product correlation coefficient. As the result of the study, In
the courses carried out with the CKCM, a positive increase was observed in the
academic achievements of the sixth grade students in the SSE. In addition,
students have a positive development in science process skills. It has been
determined that students who increase their academic achievements in the SSE
unit will also increase their science process skills.
Common knowledge construction model academic achievement science process skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.
Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.