Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 16, 28.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Açışlı, S. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(1). 273-285.
  • Akar, B. (2010). Tıp fakültesi öğrencilerinin insan genetiği uygulamalarına yönelik risk algıları ve etik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master Thesis). Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü, Ankara.
  • Aşuluk, Y. (2020). Zekâ oyunlarının ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisine etkisi (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Babacan, M. A. (2017). Sosyobilimsel konulardaki etkinliklerin yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi (Master Thesis). Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Baştuğ, M., Hiğde, A., Çam, E., Örs, E., & Efe, P. (2019). Okuduğunu anlama becerilerini geliştirme, stratejiler, teknikler, uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyükkanber, C., & Makaracı M. (2015). Eleştirel düşünce ve eğitim uygulamaları. Presented at ISCAT2015 Symposium, 10-12 April 2015, Sakarya, Turkey,
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş., & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Edition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chowdhury, S., & Halder, S. (2016). Educational dissemination through newspaper daily. Journal of Education and Practice, 7(7), 1-12.
  • Cleveland, E. (2015). Using children’s picturebooks to develop critical thinking skills and science practices in grades 3rd-5th (Master Thesis). University of Wyoming Science and Mathematics Teaching Center, USA.
  • Creswell, J. H. (2017). Araştırma deseni, nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. S. B. Demir (Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap
  • Çakmakçı, G., & Yalaki, Y. (2012). Promoting student teachers’ ideas about nature of science through popular media. Trondheim, Norway: STEAM/NTNU.
  • Demiral, Ü., & Türkmenoğlu H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının genetiği değiştirilmiş organizmalı besinler ile ilgili risk algılarının karar verme mekanizmalarıyla ilişkisinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1025-1053.
  • Demirel, Ş. ( 2011). Çocuk edebiyatı. Ş. Demirel, (Ed.), In, Edebi metinlerle çocuk edebiyatı (p. 43-68), Ankara: Pegem Akademi.
  • Deniz, E. (2009). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme beceri düzeyleri üzerine bir inceleme (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Doğu Gültekin, E., & Ünlü, M. (2020). Media reflections of the environment and society unit in the geography curriculum. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 42, 72-90.
  • Dolan, T. J., Nichols, B. H., & Zeidler, D. L. (2009). Using socioscientific issues in primary classrooms. Journal of Elementary Science Education, 21(3), 1-12.
  • Eroğlu, B., & Sağlam, H. İ. (2020). Popüler bilim kitapları etkili bir öğretim aracı olarak kullanılabilir mi? Cumhuriyet International Journal of Education, 9(3), 656-678.
  • Fung, D. & Howe, C. (2012). Liberal studies in Hong Kong: A new perspective on critical thinking through group work. Thinking Skills and Creativity, 7, 101– 111.
  • Halpern, D. F. (2003). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking (4th edn). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master Thesis). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Göbel, D. Ş. (2013). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları (Master Thesis). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Kitap okuma alışkanlığına ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(12), 185-195.
  • Gray, D.S., & Bryce, T. (2006). Socio-scientific issues in science education: Implications for the professional development of teachers. Cambridge Journal of Education, 36(2), 171-192.
  • Gürbüzkol, R., & Bakırcı, H. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konular hakkındaki tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 870-893.
  • Kaya, H. İ. (2010). Yapılandırmacı öğrenmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkileri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 79-95.
  • Karakuş, G., & Ergün, M. (2016). Bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 115-134.
  • Ke, L., Sadler, T. D., Zangori, L. A., & Friedrichsen, P. J. (2020). Integrating scientific modeling and socio-scientific reasoning to promote scientific literacy. Wardell A. Powell (Ed.), In, Socioscientific ıssues-based ınstruction for scientific literacy development (pp. 31-54), IGI Global.
  • Khishfe, R. (2012). Relationship between nature of science understandings and argumentation skills: A role for counterargument and contextual factors. Journal of Research in Science Teaching, 49(4), 489-514.
  • Kılıç, S. (2014). Etki Büyüklüğü. Journal of Mood Disorders, 4(1), 44-60.
  • Lai, C. S., & Chan, K. L. (2020). Enhancing science learning through science trade book reading for 5th graders. Journal of Education in Science Environment and Health, 6(1), 1-9.
  • Levinson, R. (2006). Towards a theoretical framework for teaching controversial socioscientific issues. International Journal of Science Education, 28(11), 1267-1287.
  • Lin, S. S, & Mintzes, J. J. (2010). Learning argumentation skills through instruction in socioscientific issues: The effect of ability level. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 993-1017.
  • Majetic, C.,& Pellegrino, C. (2014). When science and information literacy meet: an approach to exploring the sources of science news with non-science majors. College teaching, 62(3), 107-112.
  • Martin, N. M., Hageman, J. L., Montgomery, S. A., & Rule, C. A. (2018). A content analysis of thirty children’s Picture boks about ecology. Journal of STEM Arts, Craft, and Constructions, 4(1), 83-120.
  • McCrory, A. (2020). 'What a Coronacoaster!' Navigating primary science education in primary schools during the ongoing COVID-19 pandemic: EYFS and primary school teacher perspectives on the affective and pedagogical impacts of the pandemic. Journal of Emergent Science, 19, 6-18.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). Türkçe öğretim programı (1.- 8. sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Özelçi, S. Y. (2012). Eleştirel düşünme tutumunu etkileyen faktörler: sınıf öğretmeni adayları üzerine bir çalışma (PhD Thesis). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Özsevgeç, T., Eroğlu, B., & Öztürk Köroğlu, Y. (2017). Popüler bilim dergilerinin değerlendirilmesi: Bilim ve Teknik ve National Geographic örneklemi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 619-630.
  • Öztürk, N., & Erabdan, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gazetelerde yer alan sosyo-bilimsel konulara yönelik farkındalıklarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 319-336.
  • Öztürk, N., Eş, H., & Turgut, H. (2017). How gifted students reach decisions in socio-scientific issues? Warrants, information sources and role of media, International Online Journal of Educational Sciences, 9(4), 1111 -1124.
  • Pallant, J. (2001). SPSS survival manual. Buckingham: Open University Press.
  • Pelger, S., & Nilsson, P. (2016). Popular science writing to support students’ learning of science and scientific literacy. Research in Science Education, 46, 439-456.
  • Romance N.R., & Vitale M.R. (1992). A curriculum strategy that expands time for in depth elementary science instruction by using science based reading strategies: Effects of a year long study in grade four. Journal of Research in Science Teaching, 29(6), 545-554.
  • Sadler, T. D., Romine,W.L., & Topçu, M.S. (2016). Learning science content through socioscientific issues-based instruction: A multi-level assessment study. InternationalJournal of Science Education, 38(10), 1622–1635.
  • Sandoval, W.A., & Millwood, K.A. (2005). The quality of students’ use of evidence in written scientific explanations. Cognition and Instruction, 23(1), 23-55.
  • Sarıgöz, O. (2014). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Akademik Bakış Dergisi, 41.
  • Sevgi, Y., & Şahin, F. (2017). Gazete haberlerindeki sosyobilimsel konuların argümantasyon yöntemiyle tartışılmasının 7.sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi. Journal of Human Sciences, 14(1), 156-170.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitim programının okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi (Master Thesis). Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Turan, E. D., Kurt, E., & Arslan, N. (2016) Mini Kumbara Dergisi'nin popüler bilim kaynakları kapsamında biçim ve içerik bakımından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(3), 326-336.
  • Türksever, F., Karışan, D., & Türkoğlu, A. Y. (2020). Öğretmen adaylarının sosyobilimsel konular hakkındaki görüş ve tutumları ile dünya vatandaşlığına dair değer yargılarının incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 7(2), 339-354.
  • Bilim ve Teknik (2020). Bilim ve Teknik Hakkımızda. Acessed from http://bilimteknik.tubitak.gov.tr/dergimiz/hakkimizda (Access date 01.08.2019).
  • Yeşilpınar, M. (2011). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eleştirel düşünmenin öğretimine yönelik yeterliklerine ilişkin görüşleri (Master Thesis). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (PhD Thesis). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Yavuzoğlu, Ç. & Pektaş, M. (2020). Investigation of science content in periodical children's publications in terms of science history. TAY Journal, 4(1), 1-16.
  • Yazır, G., & Yel, M. (2017). Biyoloji eğitiminde popüler medya kaynaklarının öğrencilerin biyoloji dersine ve bilime yönelik tutumlarına etkisi. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 364-380.
  • Yıldız, M., Ketenoğlu Kayabaşı, Z. E., Ayaz, E., & Aklar, S. (2017). Bazı çocukların kitap okumayı sevmeme nedenleri. The Journal of Academic Social Sciences Studies, 55, 507-524.

Socioscientific Issues-Based Popular Science Readings with Prospective Classroom Teachers

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 16, 28.06.2021

Öz

The present study aims to determine the effect of socioscientific issues-based popular science readings on prospective classroom teachers’ critical thinking skills and reading habits. This quantitative research employed the one-group pretest-posttest research design, which is recognized as a weak experimental design. The research was conducted with 15 volunteering prospective classroom teachers. The "Critical Thinking Skills Questionnaire" and "Attitude Scale towards Reading Habits" were applied as a pre-test and post-test to measure variations in participants’ critical thinking skills and reading habits. During the 10-week experimental process, articles about socioscientific issues from a Turkish popular science magazine (TUBITAK Bilim ve Teknik) were read with prospective classroom teachers. As a result, it was found that socioscientific issues-based popular science readings led to a statistically significant (p<0.05) increase in participants’ mean scores from both post-test scales compared to their mean scores from pre-test scales. Also, the effect size (ή2) of the difference between pre-test and post-test mean scores was found to be a large effect size. Socioscientific issues-based activities take the learning process to another dimension and can serve as a tool for students to gain a perspective towards the world and science and to question and interpret real-life situations. It is thought that such processes, which can be designed using various activities, can contribute to the professional experience of prospective teachers. Using such activities in primary schools can make the teaching process more fun and increase students’ interest and engagement in classes.

Kaynakça

  • Açışlı, S. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(1). 273-285.
  • Akar, B. (2010). Tıp fakültesi öğrencilerinin insan genetiği uygulamalarına yönelik risk algıları ve etik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master Thesis). Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü, Ankara.
  • Aşuluk, Y. (2020). Zekâ oyunlarının ilkokul 3. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisine etkisi (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Babacan, M. A. (2017). Sosyobilimsel konulardaki etkinliklerin yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi (Master Thesis). Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Baştuğ, M., Hiğde, A., Çam, E., Örs, E., & Efe, P. (2019). Okuduğunu anlama becerilerini geliştirme, stratejiler, teknikler, uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyükkanber, C., & Makaracı M. (2015). Eleştirel düşünce ve eğitim uygulamaları. Presented at ISCAT2015 Symposium, 10-12 April 2015, Sakarya, Turkey,
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş., & Demirel F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (12. Edition). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chowdhury, S., & Halder, S. (2016). Educational dissemination through newspaper daily. Journal of Education and Practice, 7(7), 1-12.
  • Cleveland, E. (2015). Using children’s picturebooks to develop critical thinking skills and science practices in grades 3rd-5th (Master Thesis). University of Wyoming Science and Mathematics Teaching Center, USA.
  • Creswell, J. H. (2017). Araştırma deseni, nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. S. B. Demir (Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap
  • Çakmakçı, G., & Yalaki, Y. (2012). Promoting student teachers’ ideas about nature of science through popular media. Trondheim, Norway: STEAM/NTNU.
  • Demiral, Ü., & Türkmenoğlu H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının genetiği değiştirilmiş organizmalı besinler ile ilgili risk algılarının karar verme mekanizmalarıyla ilişkisinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1025-1053.
  • Demirel, Ş. ( 2011). Çocuk edebiyatı. Ş. Demirel, (Ed.), In, Edebi metinlerle çocuk edebiyatı (p. 43-68), Ankara: Pegem Akademi.
  • Deniz, E. (2009). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme beceri düzeyleri üzerine bir inceleme (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Doğu Gültekin, E., & Ünlü, M. (2020). Media reflections of the environment and society unit in the geography curriculum. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 42, 72-90.
  • Dolan, T. J., Nichols, B. H., & Zeidler, D. L. (2009). Using socioscientific issues in primary classrooms. Journal of Elementary Science Education, 21(3), 1-12.
  • Eroğlu, B., & Sağlam, H. İ. (2020). Popüler bilim kitapları etkili bir öğretim aracı olarak kullanılabilir mi? Cumhuriyet International Journal of Education, 9(3), 656-678.
  • Fung, D. & Howe, C. (2012). Liberal studies in Hong Kong: A new perspective on critical thinking through group work. Thinking Skills and Creativity, 7, 101– 111.
  • Halpern, D. F. (2003). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking (4th edn). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master Thesis). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Göbel, D. Ş. (2013). Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerisi öğretimi yeterlilikleri ve uygulamaları (Master Thesis). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri (Master Thesis). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Kitap okuma alışkanlığına ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(12), 185-195.
  • Gray, D.S., & Bryce, T. (2006). Socio-scientific issues in science education: Implications for the professional development of teachers. Cambridge Journal of Education, 36(2), 171-192.
  • Gürbüzkol, R., & Bakırcı, H. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konular hakkındaki tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 870-893.
  • Kaya, H. İ. (2010). Yapılandırmacı öğrenmeye dayalı uygulamaların öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerine etkileri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 79-95.
  • Karakuş, G., & Ergün, M. (2016). Bilimsel roman okumanın öğrencilerin bilimsel tutumuna etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 115-134.
  • Ke, L., Sadler, T. D., Zangori, L. A., & Friedrichsen, P. J. (2020). Integrating scientific modeling and socio-scientific reasoning to promote scientific literacy. Wardell A. Powell (Ed.), In, Socioscientific ıssues-based ınstruction for scientific literacy development (pp. 31-54), IGI Global.
  • Khishfe, R. (2012). Relationship between nature of science understandings and argumentation skills: A role for counterargument and contextual factors. Journal of Research in Science Teaching, 49(4), 489-514.
  • Kılıç, S. (2014). Etki Büyüklüğü. Journal of Mood Disorders, 4(1), 44-60.
  • Lai, C. S., & Chan, K. L. (2020). Enhancing science learning through science trade book reading for 5th graders. Journal of Education in Science Environment and Health, 6(1), 1-9.
  • Levinson, R. (2006). Towards a theoretical framework for teaching controversial socioscientific issues. International Journal of Science Education, 28(11), 1267-1287.
  • Lin, S. S, & Mintzes, J. J. (2010). Learning argumentation skills through instruction in socioscientific issues: The effect of ability level. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 993-1017.
  • Majetic, C.,& Pellegrino, C. (2014). When science and information literacy meet: an approach to exploring the sources of science news with non-science majors. College teaching, 62(3), 107-112.
  • Martin, N. M., Hageman, J. L., Montgomery, S. A., & Rule, C. A. (2018). A content analysis of thirty children’s Picture boks about ecology. Journal of STEM Arts, Craft, and Constructions, 4(1), 83-120.
  • McCrory, A. (2020). 'What a Coronacoaster!' Navigating primary science education in primary schools during the ongoing COVID-19 pandemic: EYFS and primary school teacher perspectives on the affective and pedagogical impacts of the pandemic. Journal of Emergent Science, 19, 6-18.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). Türkçe öğretim programı (1.- 8. sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Özelçi, S. Y. (2012). Eleştirel düşünme tutumunu etkileyen faktörler: sınıf öğretmeni adayları üzerine bir çalışma (PhD Thesis). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Özsevgeç, T., Eroğlu, B., & Öztürk Köroğlu, Y. (2017). Popüler bilim dergilerinin değerlendirilmesi: Bilim ve Teknik ve National Geographic örneklemi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 619-630.
  • Öztürk, N., & Erabdan, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının gazetelerde yer alan sosyo-bilimsel konulara yönelik farkındalıklarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 319-336.
  • Öztürk, N., Eş, H., & Turgut, H. (2017). How gifted students reach decisions in socio-scientific issues? Warrants, information sources and role of media, International Online Journal of Educational Sciences, 9(4), 1111 -1124.
  • Pallant, J. (2001). SPSS survival manual. Buckingham: Open University Press.
  • Pelger, S., & Nilsson, P. (2016). Popular science writing to support students’ learning of science and scientific literacy. Research in Science Education, 46, 439-456.
  • Romance N.R., & Vitale M.R. (1992). A curriculum strategy that expands time for in depth elementary science instruction by using science based reading strategies: Effects of a year long study in grade four. Journal of Research in Science Teaching, 29(6), 545-554.
  • Sadler, T. D., Romine,W.L., & Topçu, M.S. (2016). Learning science content through socioscientific issues-based instruction: A multi-level assessment study. InternationalJournal of Science Education, 38(10), 1622–1635.
  • Sandoval, W.A., & Millwood, K.A. (2005). The quality of students’ use of evidence in written scientific explanations. Cognition and Instruction, 23(1), 23-55.
  • Sarıgöz, O. (2014). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Akademik Bakış Dergisi, 41.
  • Sevgi, Y., & Şahin, F. (2017). Gazete haberlerindeki sosyobilimsel konuların argümantasyon yöntemiyle tartışılmasının 7.sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri üzerine etkisi. Journal of Human Sciences, 14(1), 156-170.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitim programının okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi (Master Thesis). Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Turan, E. D., Kurt, E., & Arslan, N. (2016) Mini Kumbara Dergisi'nin popüler bilim kaynakları kapsamında biçim ve içerik bakımından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4(3), 326-336.
  • Türksever, F., Karışan, D., & Türkoğlu, A. Y. (2020). Öğretmen adaylarının sosyobilimsel konular hakkındaki görüş ve tutumları ile dünya vatandaşlığına dair değer yargılarının incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 7(2), 339-354.
  • Bilim ve Teknik (2020). Bilim ve Teknik Hakkımızda. Acessed from http://bilimteknik.tubitak.gov.tr/dergimiz/hakkimizda (Access date 01.08.2019).
  • Yeşilpınar, M. (2011). Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eleştirel düşünmenin öğretimine yönelik yeterliklerine ilişkin görüşleri (Master Thesis). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (PhD Thesis). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Yavuzoğlu, Ç. & Pektaş, M. (2020). Investigation of science content in periodical children's publications in terms of science history. TAY Journal, 4(1), 1-16.
  • Yazır, G., & Yel, M. (2017). Biyoloji eğitiminde popüler medya kaynaklarının öğrencilerin biyoloji dersine ve bilime yönelik tutumlarına etkisi. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(3), 364-380.
  • Yıldız, M., Ketenoğlu Kayabaşı, Z. E., Ayaz, E., & Aklar, S. (2017). Bazı çocukların kitap okumayı sevmeme nedenleri. The Journal of Academic Social Sciences Studies, 55, 507-524.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hamdi Karakaş 0000-0001-9209-4128

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakaş, H. (2021). Socioscientific Issues-Based Popular Science Readings with Prospective Classroom Teachers. Online Science Education Journal, 6(1), 1-16.
13554    13679    13680    13681    13682    13684

ERIH PLUS            Index Copernicus            SOBIAD            ROAD            DRJI            ASOS Index            Scientific Indexing Services            

Eurasian Scientific Journal Index                Google Scholar                Türk Eğitim İndeksi                i2or

12285Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.

Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.