Çalışmanın amacı, havayolu sektöründeki uçak kazaları ile ticari havayolu taşıyıcı şirketleri ve ticari uçak üreticisi şirketlerin hisse senedi fiyatları arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesidir. Dünyada havayolu sektöründe yer alan havayolu taşıyıcı şirketleri ve büyük uçak üreticisi iki şirketin 2013-2020 yıllarında yaptıkları toplam 38 adet uçak kazası sonrasındaki ilk gün ve takip eden haftanın günlerindeki anormal getirileri ile kümülatif anormal getirileri analiz edildiğinde; uçak kazalarının bazılarında kazadan sonraki ilk ve takip eden 7 gün içinde gerek havayolu taşımacı şirketlerinin gerekse uçak üreticisi şirketlerin hisse senetlerinin değerlerinde genel olarak düşüş yaşanırken, bazı uçak kazalarından sonraki günlerde hisse senetleri değerlerinde değişim olmadığı veya artış yaşanmadığı görülmüştür.
Havayolu Sektörü Şirket Değeri Hisse Senedi Fiyatı Uçak Kazası
yoktur.
-
-
The aim of the study is to determine whether there is a relationship between aircraft accidents in the airline sector and the stock prices of commercial airline carriers and commercial aircraft manufacturer companies. When the abnormal returns and cumulative abnormal returns of the airline carrier companies and the two major aircraft manufacturers in the airline industry in the world are analyzed for the first day and the days of the following week after a total of 38 plane crashes between 2013-2020 it was found that; in some of the plane crashes, there was a general decrease in the values of the stocks of both the airline carriers and the plane manufacturer companies in the first and the following 7 days after the accident, while the stock values did not change or increased in the days after some plane crashes.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |