BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütsel Değişim Faktörü Olarak İnovasyon ve Kamu Yönetimi

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 141 - 152, 01.08.2015

Öz

Küreselleşmeyle birlikte değişimin hızla yayılması özel ve kamu yönetimlerini yeni yönetim tekniklerini benimsemeye zorlamaktadır. Özel kesim kuruluşlarının değişime ayak uydurması kamuya göre daha kolay gerçekleşirken kamu kurumlarının tedrici şekilde değişim geçirdiği görülmektedir. Müşterilerinin taleplerini hızlı ve etkili şekilde karşılamak ve rekabet üstünlüğünü elde etmek isteyen işletmeler açısından inovasyon, yönetim alanında yükselen değer haline gelmiştir. İnovasyon, vatandaş odaklı yönetim dönemlerde kamu yönetimlerini etkisi altına almaktadır. politikalarında inovasyon odaklı yaklaşımlar teşvik edilmekte ve inovasyon kamu kurumları için çalışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı örgütsel değişim aracı olarak inovasyonun kamu yönetimine etkilerini ortaya koymaktır. Literatür araştırmasına dayalı olarak yapılan çalışmada inovasyonun kamuda etkinliğin tesisi ve hizmet kalitesinin memnuniyetinin sağlayabilecek önemli bir etken olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte yapısal ve işlevsel özelliklerinden kaynaklanan nedenlerle kamu yönetimlerinin birçok güçlüklerle karşılaştığı ve inovasyon politikalarını kontrollü bir şekilde uygulamaya koydukları görülmüştür

Kaynakça

  • Ak, A. (2013), “OECD Perspektifinden: Kamu Hizmetlerinin İyileştirilmesinde İnovasyon”, İdarecinin Sesi Dergisi, Eylül, Ekim, Kasım, Aralık , 27-30.
  • Akyos, M. (2014), Kamuda İnovasyon, http://www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (Erişim: 05.06.2014).
  • AUSDİİSR (2011), Working Towards A Measurement Framework For Public Sector Innovation in Australia, http://innovation.govspace.gov.au/files/2011/08/APSIIDraft-Discussion-Paper.pdf, (Erişim: 30.05.2014).
  • Conseil de la Science et de la Technologie (CST) (2004), L'innovation dans Les Municipalités Perception des Acteurs et Defis, Québec-Kanada, http://www.mesrst.gouv.qc.ca/fileadmin/contenu/publications/conseil_science_t echno/avis/2004_a01_municipalites_mai.pdf,15.05.2014.
  • Eryılmaz, B. (2012), Kamu Yönetimi, Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Harrison, D. (2013), “Réceptivité et Contraintes de L’innovation dans L’administration Publique”, Télescope, 19 (2), 71-86, http://cerberus.enap.ca/Telescope/docs/Index/Vol_19_no_2/Telv19_no2_harriso n.pdf, (Erişim: 08.05.2014).
  • Kalkınma Bakanlığı (2013), Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu_ Kalk%C4%B1nma_Plan%C4%B1.pdf, (Erişim: 04.06.2014).
  • Levesqué, B. (2014), “ La Nouvelle Valeur Publique, Une Alternative à La Nouvelle Gestion Publique”, http://www.eve.coop/mwcontenu/revues/17/169/RVE_Vol4_no2_Benoit.pdf, (Erişim: 13.02.2014).
  • Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Kamuda İnovasyon Yönetim Sistemi ve Tekniklerinin Geliştirilmesi (Kamin) Projesi, www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (Erişim:26.05.2015).
  • OECD (2014), An Exploratory Look At Public Sector İnnovation in GCC Countries, http://www.thegovernmentsummit.ae/media/496791/GS14_OECD_English_evers ion.pfd, (Erişim: 14.04.2014).
  • Osborne, S.P., Brown, L. (2013), “L’innovation Dans Les Services Publics : Gouvernance plutôtque Gestion Des Risques, Télescope, 19 (2), 87-96, http://cerberus.enap.ca/Telescope/docs/Index/Vol_19_no_2/Telv19_no2_osborn e_brown.pdf, (Erişim: 15.05.2014).

Innovation as a Factor for Organizational Change and Public Administration

Yıl 2015, Cilt: 10 Sayı: 2, 141 - 152, 01.08.2015

Öz

The rapid spread of the change, especially with the phenomenon of globalization, private management and public administration is forced to adapt new management techniques. It is seen that private organizations adapt to the changes more easily than public, while public institutions gradually evolved. Innovation has become a rising value in the management field for businesses, which aims to meet the demands of customers quickly and effectively and to achieve competitive advantage. Innovation exercises influence over the public administrations in recent years, as a result of citizen-centered management approach. In many countries, innovation-based approaches in development policies are encouraged and are tried to be made managerial principles for public institutions. The purpose of this study is to reveal the effects of innovation on public administration as an organizational change tool. In the study, based on literature research, it was identified that innovation is an important factor that can make a contribution to the efficiency in public administration satisfaction by increasing quality of services. In addition to this, due to reasons of structural and functional features, it was found that public administrations have faced with many challenges and are implemented innovation policies in a controlled manner

Kaynakça

  • Ak, A. (2013), “OECD Perspektifinden: Kamu Hizmetlerinin İyileştirilmesinde İnovasyon”, İdarecinin Sesi Dergisi, Eylül, Ekim, Kasım, Aralık , 27-30.
  • Akyos, M. (2014), Kamuda İnovasyon, http://www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (Erişim: 05.06.2014).
  • AUSDİİSR (2011), Working Towards A Measurement Framework For Public Sector Innovation in Australia, http://innovation.govspace.gov.au/files/2011/08/APSIIDraft-Discussion-Paper.pdf, (Erişim: 30.05.2014).
  • Conseil de la Science et de la Technologie (CST) (2004), L'innovation dans Les Municipalités Perception des Acteurs et Defis, Québec-Kanada, http://www.mesrst.gouv.qc.ca/fileadmin/contenu/publications/conseil_science_t echno/avis/2004_a01_municipalites_mai.pdf,15.05.2014.
  • Eryılmaz, B. (2012), Kamu Yönetimi, Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Harrison, D. (2013), “Réceptivité et Contraintes de L’innovation dans L’administration Publique”, Télescope, 19 (2), 71-86, http://cerberus.enap.ca/Telescope/docs/Index/Vol_19_no_2/Telv19_no2_harriso n.pdf, (Erişim: 08.05.2014).
  • Kalkınma Bakanlığı (2013), Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu_ Kalk%C4%B1nma_Plan%C4%B1.pdf, (Erişim: 04.06.2014).
  • Levesqué, B. (2014), “ La Nouvelle Valeur Publique, Une Alternative à La Nouvelle Gestion Publique”, http://www.eve.coop/mwcontenu/revues/17/169/RVE_Vol4_no2_Benoit.pdf, (Erişim: 13.02.2014).
  • Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Kamuda İnovasyon Yönetim Sistemi ve Tekniklerinin Geliştirilmesi (Kamin) Projesi, www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (Erişim:26.05.2015).
  • OECD (2014), An Exploratory Look At Public Sector İnnovation in GCC Countries, http://www.thegovernmentsummit.ae/media/496791/GS14_OECD_English_evers ion.pfd, (Erişim: 14.04.2014).
  • Osborne, S.P., Brown, L. (2013), “L’innovation Dans Les Services Publics : Gouvernance plutôtque Gestion Des Risques, Télescope, 19 (2), 87-96, http://cerberus.enap.ca/Telescope/docs/Index/Vol_19_no_2/Telv19_no2_osborn e_brown.pdf, (Erişim: 15.05.2014).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ramazan Şengül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şengül, R. (2015). Örgütsel Değişim Faktörü Olarak İnovasyon ve Kamu Yönetimi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 10(2), 141-152.