Bu çalışmanın amacı; tüketiciyi çevreye duyarlı bir ürün satın almaya iten faktörleri ortaya koymaktır. Bu bağlamda, bağımsız değişkenler dindarlık, çevresel değer, bireysel-kolektivist değer ve çevresel duyarlılık olarak belirlenmiştir. Araştırmanın hipotezleri, biri Türkiye'de yaşayan Türk tüketiciler, diğeri ise Türkiye dışında yaşayan yabancı tüketiciler olmak üzere iki ayrı örnek kütle üzerinde test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, bireysel-kolektivist değer ve çevresel duyarlılık değişkenleri her iki örnek kütle için de, davranışsal niyetleri etkilemektedir. Çevresel değerlerin yurt içi örnek kütle için davranışsal niyetler üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmaktadır. Yurt dışı örnek kütle için ise, anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır. Dindarlık yurt dışında yaşayan yabancıların oluşturduğu örnek kütle için, davranışsal niyetleri etkileyen bir değişken iken diğer örnek kütle içinde ise, davranışsal niyetler üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır
Dindarlık Çevresel Değer Bireysel-Kolektivist Değer Çevresel Duyarlılık Çevreye Duyarlı Satın Alma
This study aims to unveil the determinants of environmentally-conscious consumption. Religiousity, environmental value, ındividualisticcollectivistic value and environmental selfefficacy are stated as independent variables that affect the behavioral intentions as dependent variable. The hypothesis are tested with data which were gathered from two distinct samples that one is the habitants live in Turkey and the foreigners outside Turkey. The results show that individualistic-collectivistic value and environmental-self efficacy significantly affect behavioral intentions in both samples. Environmental value does not have a significant effect on behavioral intentions for foreigner's sample while the opposite is through for the other. Moreover, religiosity has a significant effect on behavioral intentions, only for, the foreigner's sample
Religiosity Environmetal Value Individualistic-Collectivistic Value EnviromentalSelf-Efficacy Environmentally-Conscious Consumption
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |