Bu çalışmanın amacı, kavramsal ve tarihsel perspektiften sosyal sorumluluk kavramını açıklamak, hizmet endüstrisinde faaliyet göste‐ ren oteller üzerine yapılan bir uygulamayla sosyal sorumluluk ile otellerin yıldız sayıları arasındaki ilişkiyi test etmektir. Hizmet endüstri‐ sinde faaliyet gösteren otellerin farklı ilgi grupla‐ rına yönelik sosyal sorumluluklarını ne ölçüde yerine getirdiklerini belirlemeye yönelik herhan‐ gi bir çalışmanın yapılmamış olması, bu çalışma‐ nın yapılmasındaki en önemli etkendir. Araştır‐ manın örneklem alanını; üç, dört ve beş yıldızlı oteller oluşturmaktadır. Örneklem, 140 oteli içermektedir. Çalışmada otellerin yıldız sayısın‐ daki artışın, çalışanlar, toplum ve müşteriler açısından sosyal sorumluluğu yerine getirmedeki farklılığını belirlemek için ANOVA analizi kulla‐ nılmıştır. Ayrıca yıldız sayısındaki artışın, sosyal sorumluluğu yerine getirme düzeyinde herhangi bir değişim olup olmadığını belirlemek için de regresyon analizi yapılmıştır. ANOVA testi sonu‐ cunda, otellerin yıldız sayılarıyla çalışanlara ve topluma karşı sosyal sorumlulukları arasında anlamlı bir farklılık olmasına karşın, müşterilere karşı sosyal sorumlulukları açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Regresyon analizi sonucunda ise, otellerin yıldız sayısının artmasıy‐ la, çalışanlara ve topluma karşı sosyal sorumlu‐ luklarında bir artış olmasına rağmen, müşterile‐ rine karşı sosyal sorumluluklarının değişmediği sonucuna ulaşılmıştır
Şirket sosyal sorumluluğu karlılık işletme sürdürülebilirliği halkla ilişkiler otel.
The purpose of this study is to explain the social responsibility concept from conceptual and historical perspective and with an application worked are carry on hotels working at service industry, in order to analyze the relation be‐tween social responsibilities and their rankings, in terms of number of stars. Not accomplishing of a certain study directed different relation groups of hotel working at service industry is most important factor at accomplishing of this study. Sample field of research constitute hotels with three, four, five stars. Sample contains 140 hotels. The study is used about on ANOVA analy‐sis in order to determine different accomplishing social responsibilities in term of employees, society and customer of increasing at hotel’s number of star. Besides, the study is made to regression analysis in order to determine wheth‐er it happens certain change at level social responsibilities in term of increasing number of star. According to ANOVA, the relation between stars of hotel and social responsibilities toward their employees and the society are found to be anlamlı bir farklılık olmasına karşın, müşterilere karşı sosyal sorumlulukları açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Regresyon analizi sonucunda ise, otellerin yıldız sayısının artmasıy‐la, çalışanlara ve topluma karşı sosyal sorumlu‐luklarında bir artış olmasına rağmen, müşterile‐rine karşı sosyal sorumluluklarının değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Şirket sosyal sorumluluğu, statistically significant, but not the relationship between stars of hotel and social responsibilities toward their customers. Furthermore, as hotel’s number of star increase their social responsibili‐ties toward the employees and society increases while hotels social responsibilities toward their customers remain unchanged..
Corporate social responsibility CSR profitableness corporate sustainability public relations hotel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1 |