Bu çalışma; toplulukçuların, liberalleri, vatandaşların moral (ahlakî) eğitimini gözardı ederek özelde formel eğitimde başarısızlık ve genelde ise ahlaki yozlaşma gibi sorunları da içeren güncel yaygın sorunlardan sorumlu tutmalarına karşın; söz konusu bu eleştirinin liberalizmi Hobbesçu –araçsal- versiyona indirgediği ve ne moral eğitimi gözardı eden ne de araçsal bir toplum görüşüne sahip olan alternatif liberalizm türünü gözardı etmesinden dolayı hatalı olduğunu, ileri sürmektedir. Bu çalışma, söz konusu alternatif liberalizm örnekleri olarak Mill ve Hume’un siyasal teorilerini analiz ederek, bu alternatif liberalizm türünün vatandaşların moral eğitimini ihmal etmediğini ve toplumun bireyler üzerinde şekillendirici etkisini benimsediğini ortaya koymaya çalışmaktadır. Söz konusu bu düşünürler, karakter eğitimini pek çok farklı kurumun ve formal eğitimi de içeren pratiğin bir sonucu olarak algılamaktadırlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1 |