BibTex RIS Kaynak Göster

Holistic Liberal View of Moral Education of Citizens

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.03.2012

Öz

Bu çalışma; toplulukçuların, liberalleri, vatandaşların moral (ahlakî) eğitimini gözardı ederek özelde formel eğitimde başarısızlık ve genelde ise ahlaki yozlaşma gibi sorunları da içeren güncel yaygın sorunlardan sorumlu tutmalarına karşın; söz konusu bu eleştirinin liberalizmi Hobbesçu –araçsal- versiyona indirgediği ve ne moral eğitimi gözardı eden ne de araçsal bir toplum görüşüne sahip olan alternatif liberalizm türünü gözardı etmesinden dolayı hatalı olduğunu, ileri sürmektedir. Bu çalışma, söz konusu alternatif liberalizm örnekleri olarak Mill ve Hume’un siyasal teorilerini analiz ederek, bu alternatif liberalizm türünün vatandaşların moral eğitimini ihmal etmediğini ve toplumun bireyler üzerinde şekillendirici etkisini benimsediğini ortaya koymaya çalışmaktadır. Söz konusu bu düşünürler, karakter eğitimini pek çok farklı kurumun ve formal eğitimi de içeren pratiğin bir sonucu olarak algılamaktadırlar

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.03.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynel Abidin Kılınç Bu kişi benim

İrfan Haşlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılınç, Z. A., & Haşlak, İ. (2012). Holistic Liberal View of Moral Education of Citizens. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 7(1).