The purpose of this work is by using pay what you want (PWYW) pricing strategy, to examine "altruism" effect on purchasing of charity (LÖSEV) products through emotional and rational messages from the perspective of generations X, Y and Z. The data required for the analysis was obtained by using a random trial method, through 1135 users from X, Y and Z generations living in various provinces of Turkey with face-to-face survey method. Hypotheses within the scope of the research were tested with t-test, KFA, CFA and SEM analysis. According to the results obtained, individuals pay more through emotional and rational messages in the case of PWYW, and only the happiness factor has an effect on PWYW from altruism motivations.
İstediğin kadar öde (PWYW), Özgecilik, Rasyonel birey, Duygusal mesaj, Rasyonel mesaj
Bu çalışmanın amacı, istediğin kadar öde (PWYW) fiyatlandırma stratejisini kullanarak, X, Y ve Z kuşakları açısından duygusal ve rasyonel mesajlarla hayır kurumu (LÖSEV) ürünlerinin satın alınmasında "özgecilik" etkisini incelemektir. Analiz için gerekli olan veriler, tesadüfî örnekleme yöntemi ile Türkiye’nin çeşitli illerinde yaşayan X, Y ve Z kuşağına ait 1135 kişiden çevrimiçi ve yüz yüze anket yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında geliştirilen hipotezler t-testi, KFA, DFA ve YEM analiziyle test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre bireylerin PWYW durumunda duygusal ve rasyonel mesajlar aracılıyla daha fazla ödemelerde bulunduğu ve özgecilik motivasyonlarından sadece mutluluk faktörünün PWYW üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmuştur.
İstediğin kadar öde (PWYW), Özgecilik, Rasyonel birey, Duygusal mesaj, Rasyonel mesaj
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Merkezi |
Proje Numarası | 2203S058 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2023 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 1 |