Basic objective of this study is to apply strategic management concept to the tourism Industry of Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) and develop appropriate strategies to improve the sector. The study will first of all explain the strategic management concept. The main part of the study will focus on the strengths and weaknesses of the TRNC as well as the environmental opportunities and threats that exist for the tourism sector. Furthermore, basic findings of the research conducted on the financial problems of TRNC tourism sector will be presented. After these evaluations appropriate strategies will be developed. The study will end with an evaluation and a conclusion.
Bu çalışmanın temel amacı, stratejik yönetim kavramının Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) turizm sektörüne uygulanması ve bu sektörün iyileştirilmesi için strateji geliştirilmesidir. Çalışmada öncelikle stratejik yönetim kavramına açıklık getirilecektir. Çalışmanın esasını ise, stratejik yönetim kavramına göre KKTC’de turizm sektörünün güçlü ve zayıf yönlerini ve çevrenin yarattığı fırsat ve tehlikeleri ortaya koyma ve strateji geliştirme oluşturacaktır. Çalışmada ayrıca KKTC turizm sektörünün fianansal sorunları üzerine gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları ortaya konacaktır. Çalışmanın sonunda ise genel değerlendirme ve sonuç kısmı yer alacaktır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2 |