This paper presents the learning and development of persons’s consumer behavior from infancy to adolesonce period. Although there is no single definition of consumer behavior in the literature, those that have been employed seem to entail at least four characteristics. A consumer is able to (1) feel wants and preferences, (2) search to fulfill them, (3) make a choice and a purchase, and (4) evaluate the product and its alternatives. By drawing together a number of theories and ideas currently in the literature, the authors discuss each of the phases of consumer behavior and explain why particular characteristics of consumer behavior emerge at particular ages.
Bu çalışma; bireyin bebeklikten ergenliğe kadar olan dönemde tüketici davranışını öğrenmesi ve tüketici davranışının gelişimini inceleyen bir çalışmadır. Tüketici davranışı için tek bir tanım olmamasına rağmen en azından dört adet tüketici davranış özelliğinden söz edebiliriz. Tüketicilerin; (1)istek ve tercihlerini ortaya koyduklarını, (2)bunları karşılamanın yollarını aradıklarını,(3)bir seçim yaparak bu doğrultuda satın alma eylemini gerçekleştirdiklerini,(4)bir ürünü alternatifleriyle birlikte ele aldıklarını ve karşılaştırmalar yaptıklarını görmekteyiz. Tüketici davranışının öğrenilmesi sürecinin; öğrenme teorileri ve literatürdeki bazı görüşlerle genel hatları çizilmiştir. Araştırmacılar, tüketici davranışının her bir gelişim dönemine ait , belirli yaşlarda ki tüketici özelliklerini tartışarak, tüketici olmanın öğrenilme sürecini genel hatlarıyla incelemektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |