Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 01.03.2007

Öz

Kaynakça

  • Anderson, J. C., Jain. l). C. ve Clıiııtaguııta, P. K. (1993). Customer value asseSsment in business markets. Journal of B)_)_,-)',ı)c»s3-,,,_ aninıws film/wring. Vol. 1 No.1. ss. 3--- 29.
  • Baker, W'iIliam E. ve James M. Sinkula (1999). The Synergistic Effect of Market Orientation and Learning Orientation on Organizational l’et'lbrmance. Jotn'nni off/n' Aynı/emr (gf'fl/ı'nrı'ten'ıig Science. Vol. 27 ss. 41 1-427.
  • Butz, ll. Goodslein. L (19961. Measuring. customer value: gaming the strategic advantage. ()rçenin'mfnnnn' D_i'nınnn's'. Vol. 24 ss.63—77.
  • Daniels, S. (2000). Customer value management, lfl’orlf Srnnfr. Vol. 49 No. 2. ss. (37-70.
  • Da),". G.S. ( 1990). :l'ı'fn'ı’t'et-Dr'i'ı“en Strong)“: Franck-wsVfin' Creating Haine. The Free Press. New York. NY.
  • Day, G.S. (1994). The capabilities ot"market-driven organirations. Journal (ğfıflîul'liıt’t'til'g. Vol. 58 No. 4. ss. 37—52.
  • Deshpandu R. \1’ Webster. F.E. J “ (1989). (")ıganizational culture and marketing: defining the research agenda. Journal rifilflnrıl't'n'ng. Vol. 47. ss. 101—111.
  • DiBeIIa. A.. Nevis, Ii. \'L‘ Gould, J. (two). Understanding organizational learning capability. Journal of.-l'Itnnigt'inent Similar. Vol. 33 Nu. 3. ss. Sol—79.
  • Drucken RF. (1985). İftfmt'nı'ion nm Enn't'pı't'nvtn'siii/). New York. NY: Harper & Brothers.
  • liggert A. ve lllaga W. (2002). Customer perceived value: a substitute t'or satistaction in business markets"). Journal of Buw'm'ssdlIndustrial Afar/wring. vol. l7 No. 213. ss. 107—118.
  • lin ans (l. (2002). Measuring anad managing customer value. ll'ork Study. Vol. 51 No. 3 ss 134-139.
  • I-"arell M. A. (2000). Developing a market—oriented learningı organisation. .fltufrnii'nn Journal of t'ıfrningt'nnwr. Vol. 25. no. 2. September ss.?Jll-îîl.
  • 503] “““.”l 18573123 " ”-13.)

Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 01.03.2007

Öz

Bu çalışmada. tüketicilerin ürünleri satın alırken kullandıkları parasal ve parasal olmayan maliyetleri nasıl algıladıkları ve bu algıların demografik özelliklere ve ürün gruplarına göre anlamlı bir şekilde liıı'klılasıp larklılaşmadığı aı'aştıı'ılınaktadır. Yüz yüze anket yoluyla 244 tiikeıieiden toplanan tel-ilerin anali/'. sonuçları ve bulguların yorumları sonuç kısmında sunulmuştur. Buna göre. tüketicilerin ürünleri satın alırken katlanmak zorunda kaldıkları zaman ve eınekf'çalıanm algılanan üneın derecelerinin eğitim. cinsiyet. yaş ve gelir gibi demogralik değişkenler açısından anlamlı birşekilde Iaı'klılastığı gözlenirken para ve gerilim açısından anlaınlı bir farklılık görülmemiştir. Ayrıca bu ıııaliyeı bileşenlerinin tüketicileree algılanan iinem derecelerinin ürün gruplarına güre de anlamlı bir değişiklik gösterdiği orta)-'a çıkmıştır

Kaynakça

  • Anderson, J. C., Jain. l). C. ve Clıiııtaguııta, P. K. (1993). Customer value asseSsment in business markets. Journal of B)_)_,-)',ı)c»s3-,,,_ aninıws film/wring. Vol. 1 No.1. ss. 3--- 29.
  • Baker, W'iIliam E. ve James M. Sinkula (1999). The Synergistic Effect of Market Orientation and Learning Orientation on Organizational l’et'lbrmance. Jotn'nni off/n' Aynı/emr (gf'fl/ı'nrı'ten'ıig Science. Vol. 27 ss. 41 1-427.
  • Butz, ll. Goodslein. L (19961. Measuring. customer value: gaming the strategic advantage. ()rçenin'mfnnnn' D_i'nınnn's'. Vol. 24 ss.63—77.
  • Daniels, S. (2000). Customer value management, lfl’orlf Srnnfr. Vol. 49 No. 2. ss. (37-70.
  • Da),". G.S. ( 1990). :l'ı'fn'ı’t'et-Dr'i'ı“en Strong)“: Franck-wsVfin' Creating Haine. The Free Press. New York. NY.
  • Day, G.S. (1994). The capabilities ot"market-driven organirations. Journal (ğfıflîul'liıt’t'til'g. Vol. 58 No. 4. ss. 37—52.
  • Deshpandu R. \1’ Webster. F.E. J “ (1989). (")ıganizational culture and marketing: defining the research agenda. Journal rifilflnrıl't'n'ng. Vol. 47. ss. 101—111.
  • DiBeIIa. A.. Nevis, Ii. \'L‘ Gould, J. (two). Understanding organizational learning capability. Journal of.-l'Itnnigt'inent Similar. Vol. 33 Nu. 3. ss. Sol—79.
  • Drucken RF. (1985). İftfmt'nı'ion nm Enn't'pı't'nvtn'siii/). New York. NY: Harper & Brothers.
  • liggert A. ve lllaga W. (2002). Customer perceived value: a substitute t'or satistaction in business markets"). Journal of Buw'm'ssdlIndustrial Afar/wring. vol. l7 No. 213. ss. 107—118.
  • lin ans (l. (2002). Measuring anad managing customer value. ll'ork Study. Vol. 51 No. 3 ss 134-139.
  • I-"arell M. A. (2000). Developing a market—oriented learningı organisation. .fltufrnii'nn Journal of t'ıfrningt'nnwr. Vol. 25. no. 2. September ss.?Jll-îîl.
  • 503] “““.”l 18573123 " ”-13.)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevahir Uzkurt Ve Umut Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, C. U. V. U. (2007). Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1).
AMA Koç CUVU. Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2007;8(1).
Chicago Koç, Cevahir Uzkurt Ve Umut. “Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 1 (Mart 2007).
EndNote Koç CUVU (01 Mart 2007) Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 1
IEEE C. U. V. U. Koç, “Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 1, 2007.
ISNAD Koç, Cevahir Uzkurt Ve Umut. “Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/1 (Mart 2007).
JAMA Koç CUVU. Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8.
MLA Koç, Cevahir Uzkurt Ve Umut. “Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 1, 2007.
Vancouver Koç CUVU. Tüketicilerin Müşteri Değeri Algıları Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8(1).