Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A CRITICAL VIEW OF NEW GEOGRAPHY CURRICULUM FOR HIGH SCHOOLS IN TURKEY

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 141 - 156, 01.06.2007

Öz

The purpose of this paper is to compare the new geography program (2005) with previous domestic programs and ones in developed countries in terms of its vision, purpose, and content. The paper also aims at presenting a different perspective for people who work for on developing new programs. Finally the paper evaluates the strengths and weaknesses of the new program, in comparison to the other programs. The stenghts of the new geography program is being student centered, multiple intelligence theory focused, openly cleared visions and purposes, configured student skill, and explained evaluation and measurement. On the other hand, the weakness of the program may be lack of geography skills, insufficent explanation of geography context, the blurred explanation of evaluation and measurement, unsufficent stress on the global issues, and lack of colaboration with families. 

Kaynakça

  • Buldan, İ., Aktürk E., Aytaç S. (2005). Uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretimi Programına Öğretmen Yaklaşımları ve Yeni Programdan Beklentiler, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • CÖP (Coğrafya Dersi Öğretim Programı) (2005). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Ertürk, M., Girgin, M. (2005). Standartları Bakımından Coğrafya Müfredat Programlarının Karşılaştırılması, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 13.
  • GFL (Geography For Life) (1994). National Geography Standards Washington: Developed on behalf of the American Geographical Society, Association of American Geographers, National Council for Geographic Education and National Geographic Society.
  • Güçlü, Y. (2004). İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Ders Grubu Derslerinin Müfredat Programlarına Eleştirisel Bir Bakış, 1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (15-17 Mayıs)’ne sunulan bildiri, Ankara, Türkiye.
  • Ortaöğretim Kurumları Coğrafya Programı (1983). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Tebliğler Dergisi, Sayı:5639, Ankara.
  • Ortaöğretim Kurumları Coğrafya Programı (1992). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Tebliğler Dergisi, Sayı:2357, Ankara.
  • Semenderoğlu, A., Gülersoy, A. E. (2005). İdeal Sosyal Bilgiler Öğretimi Programı Arayışında Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • Şimşek, A. (2005). İlköğretimde Tarih Öğretimi Açısından 1998 ve 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • Taş, H. İ. (2002): Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin Ortaöğretim Kurumlarındaki Coğrafya Eğitiminin Karşılaştırılması, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:6, İstanbul.

COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 141 - 156, 01.06.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı; 2005-Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nı önceden hazırlanan programlar ve gelişmiş ülkelerin programları ile kıyaslamak, programda geçen coğrafi beceriler ile kazanımlar arasındaki ilişkiyi değerlendirilmek ve bütün bunlardan yola çıkarak yeni programın güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymaktır. Coğrafya öğretim programı tetkik edildiğinde, programın getirmiş olduğu başlıca yenilikler ve tespit edilen eksiklikler şunlardır: Programın getirdiği yenilikler ve güçlü yönleri: Öğrenci merkezli oluşu ve çoklu zekâ kuramını dikkate alması, vizyon ve ilkelerin belirlenmiş olması, her sınıf seviyesinde kazanımlarla ilişkili etkinlik ve açıklamalara yer vermesi, her kazanımın bilgi, beceri ve değer içermesi, beceri temelli yapılandırılmış olması, ölçme-değerlendirme sürecinde yeni uygulamalara yer vermesi, değerlendirmenin sürece göre yapılması.Programın eksik ve zayıf yönleri: Temel coğrafi becerilerin yetersiz oluşu, açıklamalar kısmında değer ve tutumlara yüzeysel olarak değinilmesi, coğrafi bilginin kullanımı ve yararları konusuna yeterince önem verilmemesi, ölçme-değerlendirme sisteminin yeterince nesnel olmayışı, küresel konulara yeterince ağırlık verilmeyişi, programın yürütülüşünde ebeveynlere düşen görevlerin belirlenmemesi, öğrenme çıktılarını kontrol etmede ebeveynlere yönelik bir rehber bilginin bulunmayışı

Kaynakça

  • Buldan, İ., Aktürk E., Aytaç S. (2005). Uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretimi Programına Öğretmen Yaklaşımları ve Yeni Programdan Beklentiler, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • CÖP (Coğrafya Dersi Öğretim Programı) (2005). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Ertürk, M., Girgin, M. (2005). Standartları Bakımından Coğrafya Müfredat Programlarının Karşılaştırılması, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 13.
  • GFL (Geography For Life) (1994). National Geography Standards Washington: Developed on behalf of the American Geographical Society, Association of American Geographers, National Council for Geographic Education and National Geographic Society.
  • Güçlü, Y. (2004). İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Ders Grubu Derslerinin Müfredat Programlarına Eleştirisel Bir Bakış, 1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (15-17 Mayıs)’ne sunulan bildiri, Ankara, Türkiye.
  • Ortaöğretim Kurumları Coğrafya Programı (1983). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Tebliğler Dergisi, Sayı:5639, Ankara.
  • Ortaöğretim Kurumları Coğrafya Programı (1992). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Tebliğler Dergisi, Sayı:2357, Ankara.
  • Semenderoğlu, A., Gülersoy, A. E. (2005). İdeal Sosyal Bilgiler Öğretimi Programı Arayışında Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • Şimşek, A. (2005). İlköğretimde Tarih Öğretimi Açısından 1998 ve 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi (Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 26-28 Mayıs) ne sunulan bildiri, Van, Türkiye.
  • Taş, H. İ. (2002): Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin Ortaöğretim Kurumlarındaki Coğrafya Eğitiminin Karşılaştırılması, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:6, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Taş and Alaattin Kızılçaoğlu Bu kişi benim

Halil İbrahim Taş Bu kişi benim

Alaattin Kızılçaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızılçaoğlu, H. İ. T. a. A., Taş, H. İ., & Kızılçaoğlu, A. (2007). COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 141-156.
AMA Kızılçaoğlu HİTaA, Taş Hİ, Kızılçaoğlu A. COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2007;8(2):141-156.
Chicago Kızılçaoğlu, Halil İbrahim Taş and Alaattin, Halil İbrahim Taş, ve Alaattin Kızılçaoğlu. “COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 2 (Haziran 2007): 141-56.
EndNote Kızılçaoğlu HİTaA, Taş Hİ, Kızılçaoğlu A (01 Haziran 2007) COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 2 141–156.
IEEE H. İ. T. a. A. Kızılçaoğlu, H. İ. Taş, ve A. Kızılçaoğlu, “COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 2, ss. 141–156, 2007.
ISNAD Kızılçaoğlu, Halil İbrahim Taş and Alaattin vd. “COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/2 (Haziran 2007), 141-156.
JAMA Kızılçaoğlu HİTaA, Taş Hİ, Kızılçaoğlu A. COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8:141–156.
MLA Kızılçaoğlu, Halil İbrahim Taş and Alaattin vd. “COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 2, 2007, ss. 141-56.
Vancouver Kızılçaoğlu HİTaA, Taş Hİ, Kızılçaoğlu A. COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-2005’E ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;8(2):141-56.