Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 19 - 33, 01.03.2008

Öz

Bu araştırma küreselleşmenin Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri üzerinde
finansman boyutunda beklenen ve gözlenen etkilerini, öğretim
elemanlarının görüşlerine dayanarak açıklamayı amaçlamaktadır.
Araştırma, varolan durumu betimleyen tarama modelinde bir çalışmadır.
Araştırma evrenini Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde görevli 2696
öğretim elemanı oluşturmaktadır. Küreselleşme bağlamında önemli bir
değişken olabileceği düşüncesiyle araştırma evreni 1992’ den önce ve
1992’den sonra kurulan üniversiteler olarak iki alt evrene ayrılmıştır ve
bu iki alt evrenden küme örnekleme ile araştırma örneklemi
belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen
anket formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, t testi
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, Eğitim Fakültelerinin
küreselleşmenin finansman boyutundaki etkilerinin tam olarak
gözlenmediğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Altbach, G. P. (2004),Globalization And The University : Myths And Realities İn An Unequal World. Tertiary Education And Management, 10.(1), 3-25.
  • Dpt (2006), Ix. Beş Yıllık Kalkınma Planı, Dpt.Gov.Tr, 2006-2010)
  • Gay, L.R. (1996). Educational Research. Florida: Prentice-Hall.
  • Karagöz, B. (2001), Yeni Dünya Düzeni’nde Uluslar Arası Kültür Politikaları Ve Sanat Eğitiminin Rolü. X. Eğitim Bilimleri Kongresi Abant İzzet Baysal Ünv. Bildiri Kitabı, Bolu, Ss: 520-26.
  • Margınson, S, (1999), After Globalization: Emerging Politics Of Education. Journal Of Education Policy, Vol. 14, No: 1, 19-31.
  • Mcburnıe, G., (2001), Globalization: A New Paradigm For Hıgher Education Policy. Higher Education In Europe, Vol: 26, N: 1 Pp: 11-26.
  • Olssen, M. & Codd, J. (2004), Education Policy: Globalization, Citizenship And Democracy. Sage Publication, London.
  • Perraton, J. (2005), The Scop And Implication Of Globalization. The Anthropology Of Development And Globalization-From Classical Political Economy To Comtemporarary Neoliberalism. Pp: 37-59, Edelman M. &
  • Haugerud A. (Ed.)Blackwell Publishing.
  • Robertson L. S. (2006), Globalisation, The Transformation Of National Education System And Citizenship Regimes. Boğaziçi Üniversitesi, Konferans, 17 Mayıs, 2006. İstanbul.
  • Tural, N. K (2004), Küreselleşme ve üniversiteler. Kök Yayıncılık, Ankara.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yüksek öğretim stratejisi raporu. Haziran 2006, (www.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 06.07.2007)

THE EFFECTS OF GLOBALIZATION AT FINANCIAL DIMENSION ON EDUCATIONAL FACULTIES IN TURKEY

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 19 - 33, 01.03.2008

Öz

This research aims to describe the expected and observed financial effects of globalization over the Education Faculties on the basis of the academic staff’s opinions. The research is a survey model. Its universe is 2696 academic staff of Education Faculties all over Turkey. The research universe is divided into two sub-universes, namely; before 1992 and after 1992, and from this universe a research sample was designated by clustering sampling method. A questionnaire form improved by the researcher was used for collecting data. The survey items were grouped by financial, with expected and observed influences over which globalization was effective. As a result, this research was considered to be a commencement in determining the effects of globalization over Educational Faculties in Turkey and would make important contributions to the field and reorganization of Educational Faculties according to the international inclinations and principles. According to research findings, Educational Faculties had closed structure and processes at financial dimension in which globalization was effective. 

Kaynakça

  • Altbach, G. P. (2004),Globalization And The University : Myths And Realities İn An Unequal World. Tertiary Education And Management, 10.(1), 3-25.
  • Dpt (2006), Ix. Beş Yıllık Kalkınma Planı, Dpt.Gov.Tr, 2006-2010)
  • Gay, L.R. (1996). Educational Research. Florida: Prentice-Hall.
  • Karagöz, B. (2001), Yeni Dünya Düzeni’nde Uluslar Arası Kültür Politikaları Ve Sanat Eğitiminin Rolü. X. Eğitim Bilimleri Kongresi Abant İzzet Baysal Ünv. Bildiri Kitabı, Bolu, Ss: 520-26.
  • Margınson, S, (1999), After Globalization: Emerging Politics Of Education. Journal Of Education Policy, Vol. 14, No: 1, 19-31.
  • Mcburnıe, G., (2001), Globalization: A New Paradigm For Hıgher Education Policy. Higher Education In Europe, Vol: 26, N: 1 Pp: 11-26.
  • Olssen, M. & Codd, J. (2004), Education Policy: Globalization, Citizenship And Democracy. Sage Publication, London.
  • Perraton, J. (2005), The Scop And Implication Of Globalization. The Anthropology Of Development And Globalization-From Classical Political Economy To Comtemporarary Neoliberalism. Pp: 37-59, Edelman M. &
  • Haugerud A. (Ed.)Blackwell Publishing.
  • Robertson L. S. (2006), Globalisation, The Transformation Of National Education System And Citizenship Regimes. Boğaziçi Üniversitesi, Konferans, 17 Mayıs, 2006. İstanbul.
  • Tural, N. K (2004), Küreselleşme ve üniversiteler. Kök Yayıncılık, Ankara.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yüksek öğretim stratejisi raporu. Haziran 2006, (www.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi: 06.07.2007)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şentürk, İ. (2008). KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 19-33.
AMA Şentürk İ. KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2008;9(1):19-33.
Chicago Şentürk, İlknur. “KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 1 (Mart 2008): 19-33.
EndNote Şentürk İ (01 Mart 2008) KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 1 19–33.
IEEE İ. Şentürk, “KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 1, ss. 19–33, 2008.
ISNAD Şentürk, İlknur. “KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/1 (Mart 2008), 19-33.
JAMA Şentürk İ. KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;9:19–33.
MLA Şentürk, İlknur. “KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 1, 2008, ss. 19-33.
Vancouver Şentürk İ. KÜRESELLEŞMENİN TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM FAKÜLTELERİ ÜZERİNE FİNANSMAN BOYUTUNDA ETKİLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;9(1):19-33.