Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 21, 01.06.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin öz yeterlilik inanç düzeylerini tespit etmektir. Araştırma, İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin öz yeterlilik inanç düzeylerinin cinsiyet, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, genel başarı ve mezun olunan lise türü değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen 273 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğrencilerin öz yeterlilik düzeyini belirlemek için, Kahyaoğlu ve Yangın (2007) tarafından hazırlanan “Öğretmen Adayı Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans tabloları, ttesti ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin kendi çabalarıyla gerçekleştirebilecekleri maddelerde öz yeterlilik inanç düzeylerinin yüksek, sadece kendilerinin değil başkalarının da yardımcı olacağı maddelerde öz yeterlilik inanç düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak öğrencilerin öz yeterlilik inanç düzeylerini yükseltmeye yönelik öneriler geliştirilmiştir

THE LEVEL OF SELF-EFFICACY BELIEFS AT STUDENTS AT ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION DEPARTMENT

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 21, 01.06.2008

Öz

The purpose of this study was to determine the level of self-efficacy beliefs of the elementary mathematics education students. The study was conducted to determine whether the level of self-efficacy differ in regard to gender, education style, class level, academic success, and type of graduated high school. The sample of the study consisted of 273 elementary mathematics education students randomly selected from all students in Department of Mathematics Education of Faculty of Education at Eskişehir Osmangazi University. The “Professional SelfEfficacy Scale” developed by Kahyaoğlu and Yangın (2007) was used for collecting data. Frequency tables, t-test and analysis of variance were used to analyze the data. The results of the study indicated that the selfefficacy levels were high for the items under student control, while it was low for the items that needed the help of other people. Finally suggestions were included for increasing the level of self-efficacy beliefs of students. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Yenilmez ve Özlem Kakmacı Bu kişi benim

Kürşat Yenilmez Bu kişi benim

Özlem Kakmacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kakmacı, K. Y. v. Ö., Yenilmez, K., & Kakmacı, Ö. (2008). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-21.
AMA Kakmacı KYvÖ, Yenilmez K, Kakmacı Ö. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2008;9(2):1-21.
Chicago Kakmacı, Kürşat Yenilmez ve Özlem, Kürşat Yenilmez, ve Özlem Kakmacı. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9, sy. 2 (Haziran 2008): 1-21.
EndNote Kakmacı KYvÖ, Yenilmez K, Kakmacı Ö (01 Haziran 2008) İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9 2 1–21.
IEEE K. Y. v. Ö. Kakmacı, K. Yenilmez, ve Ö. Kakmacı, “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 1–21, 2008.
ISNAD Kakmacı, Kürşat Yenilmez ve Özlem vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/2 (Haziran 2008), 1-21.
JAMA Kakmacı KYvÖ, Yenilmez K, Kakmacı Ö. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;9:1–21.
MLA Kakmacı, Kürşat Yenilmez ve Özlem vd. “İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 9, sy. 2, 2008, ss. 1-21.
Vancouver Kakmacı KYvÖ, Yenilmez K, Kakmacı Ö. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇ DÜZEYLERİ. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2008;9(2):1-21.