The similarities in product quality and processes lead firms to employ different marketing strategies, categorized as modern marketing. Relationship marketing under this category is an old concept in a new conceptual framework. This research compares relationship application of four star touristic thermal hotels to other four star hotels with the same qualifications. According to the research findings derived from the survey study, there are meaningful differences between thermal hotels and the other hotels in regard of relationship marketing. This differences are in personnel service, room, food, and the location of hotel.
Rekabet ortamında, kalite, ürün fiyatlarının birbirine çok yakın olması, işletmeleri bu ürünlerin satışında farklı pazarlama stratejilerin uygulamaya yöneltmiştir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama adı altında görülmektedir. İlişkisel pazarlama modern pazarlama altında bulunan, düşünce olarak eski ancak kavramsal olarak son yıllarda geliştirilmiş yeni bir pazarlama felsefesidir. Bu araştırmada termal turizme hizmet veren 4 yıldızlı otellerle aynı niteliklere sahip diğer 4 yıldızlı otellerin ilişkisel pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Anket çalışması ile elde edilen bulgulara göre, 4 yıldızlı termal turizm otelleri ile aynı niteliklere sahip diğer 4 yıldızlı oteller arasında ilişkisel pazarlama uygulamaları açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu farklılıklar, personel hizmeti, otel yönetimi, otelin odası, konumu ve yemekleri başlıkları altında ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 |