Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Classical Schools of Sociology and Terrorism

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 43 - 59, 01.06.2010

Öz

Maybe one of the least utilized disciplines in our ongoing efforts to better conceptualize terrorism has been sociology. Within the existing literature, it has been clearly visible that psychiatry, psychology, political science and social psychology, etc. accommodate a lot more researches and studies on terrorism than sociology. This article is a humble attempt to fill that gap using mostly macro level approaches and sociology’s basic theoretical paradigms. Functionalism, conflict and symbolic interactionism were separately applied to the phenomenon of terrorism and the resulting arguments have been used to better understand it from a more sociological viewpoint. Moving from the unfortunate prerequisite suggesting terrorism as one of the inseparable aspects of our modern individual and social life, it has been established that with the sociological understanding of terrorism we will be able to effectively identify the underlying social reasons to it. This will pave the way for more effective long term solutions.

KLASİK SOSYOLOJİ EKOLLERİ VE TERÖRİZM

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 43 - 59, 01.06.2010

Öz

Terörizmi anlama yöntemlerinden belki de en az kullanılanı onun sosyolojik bir gözlükle kavramsallaştırılmasıdır. Psikiyatri, psikoloji, siyaset bilimi ve sosyal psikoloji gibi disiplinlerin terörizmi anlamada sosyolojiye oranla daha yoğun çalışmalarının bulunduğu mevcut literatürde açıkça görülebilmektedir. Bu makalede bu açık daha çok makro bir perspektifle ve sosyolojinin en temel kuramları kullanılarak doldurulmaya çalışılmıştır. İşlevselci, çatışmacı ve sembolik etkileşimci kuramlar ayrı ayrı terörizm fenomenine uygulanmış ve elde edilen soyut çıktılar terörizm olgusunu daha sosyolojik anlamamada kullanılmıştır. Terörün bireysel ve sosyal yaşantımızın bir parçası olduğu neredeyse bir önkabul şeklini almıştır. Bundan hareketle, onun sosyolojik analizinin terörizmi döngüsel olarak oluşturan sosyal nedenleri daha etkin öğrenmede kolaylıklar sağlayacağı da bu makalede ulaşılan önemli bulgulardandır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Cinoğlu Ve Süleyman Özeren Bu kişi benim

Hüseyin Cinoğlu Bu kişi benim

Süleyman Özeren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özeren, H. C. V. S., Cinoğlu, H., & Özeren, S. (2010). Classical Schools of Sociology and Terrorism. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 43-59.
AMA Özeren HCVS, Cinoğlu H, Özeren S. Classical Schools of Sociology and Terrorism. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2010;11(2):43-59.
Chicago Özeren, Hüseyin Cinoğlu Ve Süleyman, Hüseyin Cinoğlu, ve Süleyman Özeren. “Classical Schools of Sociology and Terrorism”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, sy. 2 (Haziran 2010): 43-59.
EndNote Özeren HCVS, Cinoğlu H, Özeren S (01 Haziran 2010) Classical Schools of Sociology and Terrorism. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 2 43–59.
IEEE H. C. V. S. Özeren, H. Cinoğlu, ve S. Özeren, “Classical Schools of Sociology and Terrorism”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 2, ss. 43–59, 2010.
ISNAD Özeren, Hüseyin Cinoğlu Ve Süleyman vd. “Classical Schools of Sociology and Terrorism”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (Haziran 2010), 43-59.
JAMA Özeren HCVS, Cinoğlu H, Özeren S. Classical Schools of Sociology and Terrorism. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11:43–59.
MLA Özeren, Hüseyin Cinoğlu Ve Süleyman vd. “Classical Schools of Sociology and Terrorism”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 11, sy. 2, 2010, ss. 43-59.
Vancouver Özeren HCVS, Cinoğlu H, Özeren S. Classical Schools of Sociology and Terrorism. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;11(2):43-59.