Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Relationship between the Interest of Investors to Admired Companies and Financial Indicators

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 31 - 37, 01.03.2011

Öz

Capital Journal has published “Turkey’s Most Admired Companies” list on the basis of several parameters since 1999. This study aims to investigate whether the relationship between the several financial indicators of the companies which have been continuously listed in the admired list and processed İstanbul Stock Exchange Market (ISE) and interest of investors to the stocks of these companies. The financial indicators, which have been associated with investor numbers as using a indicator of interest of investors, are leverage ratio, market to book value ratio, net profit margin and sales size. The achieved results for the admired companies portfolio have been compared with the results of the market portfolio which has consisted of manufacturing companies that have been continuously processed in ISE. A significantly negative relation between market to book value ratio for t period and interest of investors for t+1 period has been found for both portfolios in this study by using panel data analysis. The relation between net profit margin and interest of investors is significantly positive for the market portfolio but there is not any significant relation for the admired companies portfolio.

Kaynakça

  • Anderson, J. ve Smith, G. (2006). A Great Company Can be a Great Investment, Financial Analysts Journal, 62, 86-93.
  • Anginer, D. Fisher, K. L. ve Statman, M. (2007). Stocks of Admired Companies and Despised Ones, Working Paper (Social Science Research Network), University of Michigan, 1-17.
  • Antunovich, P. Laster, D. ve Mitnick, S. (2000). Are High Quality Firms also High Quality Invest- ments?, Current Issues in Economics and Finance, 6, 1-6.
  • Antunovich, P. ve Laster, D. (1999). Do Investors Mistake a Good Company for a Good Invest- ment?, Federal Reserve Bank of New York Staff Report, 60, 1-35.
  • Brammer, S. Brooks, C. ve Pavelin, S. (2009). The Stock Performance of America’s 100 Best Corpo- rate Citizens, The Quarterly Review of Economics and Finance, 49 (3), 1065-1080.
  • Capital Dergisi (12). (2002). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2004). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2006). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2007). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2008). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Chung, S. Y. Schneeweis, T. ve Eneroth, K. (2003). Corporate Reputation and Investment Perfor- mance: The US and UK Experience, Research in International Business and Finance, 17, 273-291.
  • Fama, E. F. ve French, K. R. (1992). The cross-section of expected stock returns, Journal of Finance, 47, 427-465.
  • Gujarati, D.N. (1999). Basic Econometrics, New York: McGraw-Hill Companies.
  • http://www.imkb.gov.tr/Data/StocksData.aspx
  • http://www.mkk.com.tr
  • Lakonishok, J. Shleifer, A. ve Vishny, R. W. (1994). Contrarian Investment, Extrapolation, and Risk, Journal of Finance, 49 (5), 1541-1578.
  • Shefrin, H. ve Statman, M. (1995). Making Sense of Beta, Size and Book to Market, Journal of Port- folio Management, 21, 26–34.

Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 31 - 37, 01.03.2011

Öz

Capital Dergisi, 1999 yılından beri çeşitli parametreler temelinde “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesi yayınlamaktadır. Çalışmamız da 2001-2008 döneminde sürekli olarak beğenilen şirketler listesinde bulunan ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsa’sında (İMKB) kesintisiz işlem gören işletmelerin çeşitli finansal göstergeleriyle, bu işletmelerin hisse senetlerine olan yatırımcı ilgisi arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada yatırımcı ilgisinin göstergesi olarak kullanılan yatırımcı sayısıyla ilişkilendirilen finansal göstergeler; kaldıraç oranı, net kar marjı, satış büyüklüğü ve piyasa değeri/defter değeri oranıdır. Beğenilen işletmeler portföyü için ulaşılan sonuçlar, aynı dönemde İMKB’de kesintisiz işlem gören imalat işletmelerinin bulunduğu piyasa portföyü sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Panel veri analizi uyguladığımız çalışmamız da, her iki portföy grubu içinde t dönemi PD/DD oranı ile t+1 dönemi yatırımcı ilgisi arasında anlamlı düzeyde negatif bir ilişki görülmüştür. Piyasa portföyü için, ele alınan değişkenlerden net kar marjı ile yatırımcı ilgisi arasında anlamlı ölçüde pozitif bir ilişki görülürken, beğenilen işletmeler portföyü için anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir

Kaynakça

  • Anderson, J. ve Smith, G. (2006). A Great Company Can be a Great Investment, Financial Analysts Journal, 62, 86-93.
  • Anginer, D. Fisher, K. L. ve Statman, M. (2007). Stocks of Admired Companies and Despised Ones, Working Paper (Social Science Research Network), University of Michigan, 1-17.
  • Antunovich, P. Laster, D. ve Mitnick, S. (2000). Are High Quality Firms also High Quality Invest- ments?, Current Issues in Economics and Finance, 6, 1-6.
  • Antunovich, P. ve Laster, D. (1999). Do Investors Mistake a Good Company for a Good Invest- ment?, Federal Reserve Bank of New York Staff Report, 60, 1-35.
  • Brammer, S. Brooks, C. ve Pavelin, S. (2009). The Stock Performance of America’s 100 Best Corpo- rate Citizens, The Quarterly Review of Economics and Finance, 49 (3), 1065-1080.
  • Capital Dergisi (12). (2002). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2004). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2006). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2007). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Capital Dergisi (12). (2008). “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” Araştırması.
  • Chung, S. Y. Schneeweis, T. ve Eneroth, K. (2003). Corporate Reputation and Investment Perfor- mance: The US and UK Experience, Research in International Business and Finance, 17, 273-291.
  • Fama, E. F. ve French, K. R. (1992). The cross-section of expected stock returns, Journal of Finance, 47, 427-465.
  • Gujarati, D.N. (1999). Basic Econometrics, New York: McGraw-Hill Companies.
  • http://www.imkb.gov.tr/Data/StocksData.aspx
  • http://www.mkk.com.tr
  • Lakonishok, J. Shleifer, A. ve Vishny, R. W. (1994). Contrarian Investment, Extrapolation, and Risk, Journal of Finance, 49 (5), 1541-1578.
  • Shefrin, H. ve Statman, M. (1995). Making Sense of Beta, Size and Book to Market, Journal of Port- folio Management, 21, 26–34.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Oruç Bu kişi benim

Mehmet Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oruç, E., & Şen, M. (2011). Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 31-37.
AMA Oruç E, Şen M. Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2011;12(1):31-37.
Chicago Oruç, Eda, ve Mehmet Şen. “Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi Ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 1 (Mart 2011): 31-37.
EndNote Oruç E, Şen M (01 Mart 2011) Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 31–37.
IEEE E. Oruç ve M. Şen, “Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, ss. 31–37, 2011.
ISNAD Oruç, Eda - Şen, Mehmet. “Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi Ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (Mart 2011), 31-37.
JAMA Oruç E, Şen M. Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;12:31–37.
MLA Oruç, Eda ve Mehmet Şen. “Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi Ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 1, 2011, ss. 31-37.
Vancouver Oruç E, Şen M. Beğenilen İşletmelere Yatırımcı İlgisi ile Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;12(1):31-7.