Bu araştırmada Bilim ve Sanat Merkezlerine (BİLSEM)
devam eden öğrencilerin uygulanan eğitim programlarından ürün, süreç, içerik
gibi değişkenler açısından memnuniyet derecesini ölçmek amaçlanmıştır. Nicel
araştırma desenlerinden tarama araştırma yöntemi çalışmanın yöntemini
oluşturmaktadır. Bulgularda ölçek toplam puanı ile yapılan analizlere göre
öğrencilerin görüşleri cinsiyet ve
kuruma devam edilen haftalık ders saati açısından anlamlı farklılık
tespit edilmiş olup, il değişkeni analizinde de genel ve il bazında eksiklikler
tespit edilmiştir. Araştırmada kız öğrencilerin erkeklerden program
memnuniyetinin daha yüksek olduğu, 8 ders saati programa devam eden
öğrencilerin memnuniyetinin daha yüksek olduğu, eğitim kademesinde anlamlı bir
farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Tespit edilen sonuçlar üzerinden
BİLSEM eğitim programlarının eksikliklerinin giderilmesi önerilmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |