Bu çalışmanın amacı, retro pazarlamanın markalarda nasıl uygulandığını; sürecin nasıl işlediğini incelemek ve ulaşılan bulgularla retro pazarlama yaklaşımından yarar-lanmak isteyen markalar için rehber olacak bir uygulama örneği sunmaktır. Araştırma, retro pazarlama çerçevesin-de ürün veya hizmet geliştiren markaların uygulama sürecini betimleme amacı taşımaktadır. Bu bağlamda araştırmanın evreni Türkiye’de faaliyet gösteren 13 marka olarak belirlenmiş ve markaların retro pazarlamaya ilişkin uygulama süreçlerini incelemek amacıyla “Fruko”, “Ta-mek”, “Alo”, “bir beyaz eşya markası”nın yöneticileriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen veriler, çoklu bütüncül olay desenine ve betimsel analiz yöntemine uygun olarak yorumlanmıştır. Betimsel analiz sonucunda, markaların retro pazarlama uygulamalarında benzerlik ve farklılıkların olduğu; benzerliklerin uygulama sonuçlardan, farklılıkların ise fikrin oluşum süreci, retro pazarlamanın uygulanış biçimi, hedef kitle ve iletişim çalışmalarından kaynaklandığı söylenebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 1 |