Bu çalışma dışsal ortaklığın gelişmekte olan ülke firmalarının yenilik performansına olan etkisini farklı koşulsal faktörleri dikkate alarak incelemeyi hedeflemektedir. İlk olarak, yenilik hedeflerinin dışsal ortaklık ile yenilik performansı arasındaki ilişkiyi nasıl etkilediği araştırılmaktadır. İkinci olarak, yenilik hedefleri aracılık faktörünün etkisi üretim ve hizmet sektöründe nasıl farklılaştığı araştırılmaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma daha düşük yenilik hedeflerine sahip olan firmaların daha çok dışsal ortaklıktan faydalandıklarını ileri sürmektedir. Ayrıca, bu faydalanmanın üretim firmaları için pozitif, hizmet firmaları için negatif olduğunu ileri sürmektedir. Türkiye’nin farklı sektörlerinden oluşan 2370 firma üzerinde yapılan analizler çalışmanın hipotezlerini desteklemektedir.
Dışsal ortaklık yenilik hedefleri sektör gelişmekte olan ülke firmaları
This study examines the effect of external partnering on innovation performance of emerging economy firms by considering different conditional factors. Firstly, the effect of innovative intent is examined to understand how the link between external partnering and innovation performance evolves. Secondly, the interaction effect between external partnering and innovative intention is further examined depending on the industry affiliation. This research argues that firms with less innovative intention leverage more from external partnering than firms with more innovative intention. Moreover, this research argues that the link between external partnering and innovative intent becomes positive for manufacturing firms and negative for service firms. Based on a dataset of 2370 firms from different industries in Turkey, this research finds support for the hypotheses.
External partnering innovation objectives industry emerging economy firms
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2 |