Competition advantages will be provided as long as customers, who are the reasons of management’s assets, satisfaction continues. With the increasing service supplies, different alternatives that customers can prefer are available. In this occasion, it is unavoidable for customers to be selective and for managements to essentially furtherance the customer relationships positively. It is known that for management’s continuality and to stay alive they need to accomplish these necessities.
This article is the result of this requirement, it is a qualitative work on opinions on customer relationships of workers, who have laid out long years of effort in air logistics. In the end of the study, results and suggestions to the sector on customer relationships have been developed.
Air Logistics Customer Relationships Customer Relationships in Civil Aviation.
İşletmelerin varlıklarının sebepleri olan müşterilerin, memnuniyetlerinin devam ettiği sürece işletmeler rekabet avantajı sağlayacaklardır. Artan hizmet sağlayıcılar ile beraber müşterilerin tercih edebileceği farklı alternatifler mevcuttur. Bu durumda seçici olmak müşteriler için, müşteri ilişkilerini olumlu ilerletme zorunluluğu da işletmeler için kaçınılmazdır. İşletmelerin sürdürülebilir ve hayatta kalabilmeleri adına bu gereklilikleri yerine getirmek durumunda olduğu bilinmektedir.
Bu gereksinimden ortaya çıkan makale, hava lojistiğinde uzun yıllar emek harcamış çalışanların müşteri ilişkileri üzerine görüşlerinin alındığı nitel bir çalışmadır. Çalışma sonunda, sektöre müşteri ilişkileri ile ilgili sonuç ve öneriler geliştirilmiştir.
Hava Lojistiği Müşteri İlişkileri Havacılıkta Müşteri İlişkileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |