Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Past of Air Logistics Today

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 166 - 174, 28.12.2022
https://doi.org/10.55580/oguzhan.1213562

Öz

Competition advantages will be provided as long as customers, who are the reasons of management’s assets, satisfaction continues. With the increasing service supplies, different alternatives that customers can prefer are available. In this occasion, it is unavoidable for customers to be selective and for managements to essentially furtherance the customer relationships positively. It is known that for management’s continuality and to stay alive they need to accomplish these necessities.
This article is the result of this requirement, it is a qualitative work on opinions on customer relationships of workers, who have laid out long years of effort in air logistics. In the end of the study, results and suggestions to the sector on customer relationships have been developed.

Kaynakça

  • Acar, Ö. F. Uluslararası Ticarette Deniz Taşımacılığının Lojistik Performansa Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(4), 533-541.
  • Acar, Ö. F., ve Çetinceli, K. (2020). Uluslararası Ticarette Taşıma Türlerinin Türkiye'nin Lojistik Performans Endeksine Etkisi ve İş Yapma Kolaylığı Endeksi İlişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 887-905.
  • Acuner, Ş. A. (2010). Örgüt Kültürünü Oluşturan Unsurların Çalışanlar Üzerindeki Motivasyonel Etkileri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 713, Ankara.
  • Ateş, S.S. (2019). Yer Hizmetleri Kavramı ve Gelişimi, içinde Yer Hizmetleri Yönetimi, (Ed. V. Durmaz), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bayraktutan, Y. ve Özbilgin, M. (2012). Lojistik Sektöründe Hava yolu Taşımacılığı ve Türkiye. 1. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı. THK Üniversitesi. Ankara.
  • Erturgut, R. ve Altınkurt, T. (2021). Hava Lojistiği: Bibliyometrik Bir Analiz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) , 445-467. DOI: 10.17336/igusbd.705333.
  • Erturgut, R. (2016). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gerede, E. (2002). Havayolu Taşımacılığında Küreselleşme Ve Havayolu İşbirlikleri-THY AO'da Bir Uygulama (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gerede, E. (2006). Havacılık emniyeti ve havacılık güvenliği kavramları arasında ilişki ve farkların belirlenmesine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi. 54, 26-37. Erişim 8 Kasım 2022, https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php?recid=6272&pdf=0006262. IATA. (2018). International Air Transport Association Annual Review 2018. Erişim 10 Kasım 2022, https://www.iata.org/publications/Documents/iata-annual-review-2018.pdf.
  • Jeschke, Sabina (2018). “Logistics 4.0 Do You Know Your Potential? The Logistics 4.0 Maturity Benchmark Tool”, Erişim 11 Kasım 2022, http://www.smart-logistics-benchmark.com/en-gb. Kain, K. ve Verma, A. (2018). Logistics management in supply chain an over view. Materials Today: Proceedings, 5 (2): 3811-3816. DOI: 0.1016/j.matpr.2017.11.634.
  • Kara, M., Tayfur, L. ve Basık, H. (2009). Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (11), 69-84.
  • Kızıltepe, (2015). İçerik Analizi, içinde Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları, (Ed. Seggie, F.N ve Bayyurt, Y.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MÜSİAD (2015). İstanbul Lojistik Sektör Analizi Raporu (MÜSİAD Araştırma Raporları No: 95). İstanbul.
  • Sarılgan, A. E. (2011). Türkiye’de Bölgesel Havayolu Taşımacılığının Geliştirilmesi için Yapılması Gerekenler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(1), 69-88. Erişim 15 Kasım 2022, http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423869465.pdf.
  • SHGM (2018). Havalimanları Yer Hizmetleri Yönetmeliği (SHY-22), Erişim 18 Kasım 2022, http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/yonetmelikler/2018/SHY-22Rev2.pdf. Wang, H. (2015). Study on development of aviation logistics industry in China. In 2015 3rd İnternational Conference On Education, Management, Arts, Economics And Social Science. Atlantis Press. pp.201-2048. DOI: 10.2991/icemaess-15.2016.45.
  • Zhao, M. (2012). Building collaboration system of air logistics service chain based on cloud computing. In 2012 Second International Conference on Business Computing and Global Informatization. Shanghai, China. DOI: 10.1109/BCGIN.2012.165. Zhu, L. ve Yang, X. (2011). Study on the relationship between Shanghai air logistics and international trade. Journal of System and Management Sciences, 1(2), 68- 75. Erişim 21 Kasım 2022, https://www.semanticscholar.org/paper/Study-on-the-relationshipbetween-Shanghai-air-and-ZhuYang/7842ca124ffdea3622b72931a52ac921cccc4630?p2df.

HAVA LOJİSTİĞİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 166 - 174, 28.12.2022
https://doi.org/10.55580/oguzhan.1213562

Öz

İşletmelerin varlıklarının sebepleri olan müşterilerin, memnuniyetlerinin devam ettiği sürece işletmeler rekabet avantajı sağlayacaklardır. Artan hizmet sağlayıcılar ile beraber müşterilerin tercih edebileceği farklı alternatifler mevcuttur. Bu durumda seçici olmak müşteriler için, müşteri ilişkilerini olumlu ilerletme zorunluluğu da işletmeler için kaçınılmazdır. İşletmelerin sürdürülebilir ve hayatta kalabilmeleri adına bu gereklilikleri yerine getirmek durumunda olduğu bilinmektedir.
Bu gereksinimden ortaya çıkan makale, hava lojistiğinde uzun yıllar emek harcamış çalışanların müşteri ilişkileri üzerine görüşlerinin alındığı nitel bir çalışmadır. Çalışma sonunda, sektöre müşteri ilişkileri ile ilgili sonuç ve öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, Ö. F. Uluslararası Ticarette Deniz Taşımacılığının Lojistik Performansa Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(4), 533-541.
  • Acar, Ö. F., ve Çetinceli, K. (2020). Uluslararası Ticarette Taşıma Türlerinin Türkiye'nin Lojistik Performans Endeksine Etkisi ve İş Yapma Kolaylığı Endeksi İlişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 887-905.
  • Acuner, Ş. A. (2010). Örgüt Kültürünü Oluşturan Unsurların Çalışanlar Üzerindeki Motivasyonel Etkileri, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 713, Ankara.
  • Ateş, S.S. (2019). Yer Hizmetleri Kavramı ve Gelişimi, içinde Yer Hizmetleri Yönetimi, (Ed. V. Durmaz), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Bayraktutan, Y. ve Özbilgin, M. (2012). Lojistik Sektöründe Hava yolu Taşımacılığı ve Türkiye. 1. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı. THK Üniversitesi. Ankara.
  • Erturgut, R. ve Altınkurt, T. (2021). Hava Lojistiği: Bibliyometrik Bir Analiz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) , 445-467. DOI: 10.17336/igusbd.705333.
  • Erturgut, R. (2016). Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gerede, E. (2002). Havayolu Taşımacılığında Küreselleşme Ve Havayolu İşbirlikleri-THY AO'da Bir Uygulama (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gerede, E. (2006). Havacılık emniyeti ve havacılık güvenliği kavramları arasında ilişki ve farkların belirlenmesine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi. 54, 26-37. Erişim 8 Kasım 2022, https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php?recid=6272&pdf=0006262. IATA. (2018). International Air Transport Association Annual Review 2018. Erişim 10 Kasım 2022, https://www.iata.org/publications/Documents/iata-annual-review-2018.pdf.
  • Jeschke, Sabina (2018). “Logistics 4.0 Do You Know Your Potential? The Logistics 4.0 Maturity Benchmark Tool”, Erişim 11 Kasım 2022, http://www.smart-logistics-benchmark.com/en-gb. Kain, K. ve Verma, A. (2018). Logistics management in supply chain an over view. Materials Today: Proceedings, 5 (2): 3811-3816. DOI: 0.1016/j.matpr.2017.11.634.
  • Kara, M., Tayfur, L. ve Basık, H. (2009). Küresel Ticarette Lojistik Üslerin Önemi ve Türkiye, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (11), 69-84.
  • Kızıltepe, (2015). İçerik Analizi, içinde Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları, (Ed. Seggie, F.N ve Bayyurt, Y.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MÜSİAD (2015). İstanbul Lojistik Sektör Analizi Raporu (MÜSİAD Araştırma Raporları No: 95). İstanbul.
  • Sarılgan, A. E. (2011). Türkiye’de Bölgesel Havayolu Taşımacılığının Geliştirilmesi için Yapılması Gerekenler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(1), 69-88. Erişim 15 Kasım 2022, http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex1423869465.pdf.
  • SHGM (2018). Havalimanları Yer Hizmetleri Yönetmeliği (SHY-22), Erişim 18 Kasım 2022, http://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/mevzuat/sektorel/yonetmelikler/2018/SHY-22Rev2.pdf. Wang, H. (2015). Study on development of aviation logistics industry in China. In 2015 3rd İnternational Conference On Education, Management, Arts, Economics And Social Science. Atlantis Press. pp.201-2048. DOI: 10.2991/icemaess-15.2016.45.
  • Zhao, M. (2012). Building collaboration system of air logistics service chain based on cloud computing. In 2012 Second International Conference on Business Computing and Global Informatization. Shanghai, China. DOI: 10.1109/BCGIN.2012.165. Zhu, L. ve Yang, X. (2011). Study on the relationship between Shanghai air logistics and international trade. Journal of System and Management Sciences, 1(2), 68- 75. Erişim 21 Kasım 2022, https://www.semanticscholar.org/paper/Study-on-the-relationshipbetween-Shanghai-air-and-ZhuYang/7842ca124ffdea3622b72931a52ac921cccc4630?p2df.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Raşit Acar 0000-0001-5769-6828

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Acar, R. (2022). HAVA LOJİSTİĞİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Oğuzhan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 166-174. https://doi.org/10.55580/oguzhan.1213562