Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması

Yıl 2021, , 1 - 14, 30.04.2021
https://doi.org/10.38213/ohsacademy.786972

Öz

İş sağlığı ve güvenliği bilincinin işyerlerinde ve toplumun her seviyesinde yaygınlaştırılması, okullarda ve işyerlerinde verilen etkili iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri ile sağlanabilir. Yetişkin eğitimlerinde yaygın olarak kabul gören uygulamalı eğitimler (Dale, 1969) ve günümüz şartlarının gerektirdiği videolu eğitimler iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinde de git gide yaygınlaşmaktadır. Bu çalışma bir açık maden işletmesine ait çalışanların klasik sınıf eğitimi, videolu eğitim ve uygulamalı eğitim yöntemlerinden hangisinin daha etkili sonuçlar verdiğini araştırmayı amaçlamaktadır. Yapılan eğitimler öncesi ve sonrası katılımcılara uygulanan sınavlardaki başarı oranları IBM SPSS programının farklı test metotları ile değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmelerde uygulamalı iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri alan çalışanların videolu eğitimler ve sınıf eğitimleri alan çalışanlardan daha başarılı olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Ceylan, H. (2012). Türkiye’deki İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, 94-104.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pagem Akademi.
  • Dale, E. (1969). Audio-Visual Methods in Teaching (3rd Edition),. Holt, Rinehart & Winston, New York: Dryden Press.
  • Dursun, S. (2013). İş Güvenliği Kültürü. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (4th Edition). Los Angels, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage.
  • Phil Hughes, E. F. (2011). Introduction to Health and Safety at Work (5th Edition). London, New York: Routledge. Seçer, İ. (2017). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yıl 2021, , 1 - 14, 30.04.2021
https://doi.org/10.38213/ohsacademy.786972

Öz

In order to increase the safety perception of the employees and the public, effective health and safety training should be delivered in schools and workplaces. Practical training that is widely accepted in adult education (Dale, 1969) and video training which is a common practice in today's conditions are also becoming widespread in occupational health and safety training. This study aims to investigate which training method is more effective among the classical classroom training, video training and practical training methods based on the training delivered to the employees working in the open-pit mine industry. The success rates of the exams applied to the participants before and after each training sessions were evaluated with different test methods of the IBM SPSS program. It was seen in the evaluations that, the employees who received practical occupational health and safety training were more successful than those who received video training and classroom training.

Kaynakça

  • Ceylan, H. (2012). Türkiye’deki İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimi Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, 94-104.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pagem Akademi.
  • Dale, E. (1969). Audio-Visual Methods in Teaching (3rd Edition),. Holt, Rinehart & Winston, New York: Dryden Press.
  • Dursun, S. (2013). İş Güvenliği Kültürü. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (4th Edition). Los Angels, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage.
  • Phil Hughes, E. F. (2011). Introduction to Health and Safety at Work (5th Edition). London, New York: Routledge. Seçer, İ. (2017). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Kol 0000-0003-2665-3571

Sunullah Özbek 0000-0001-6584-7876

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Kabul Tarihi 15 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kol, İ., & Özbek, S. (2021). İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması. OHS ACADEMY, 4(1), 1-14. https://doi.org/10.38213/ohsacademy.786972