BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 7, 26 - 36, 01.08.2014

Öz

Different studies have been carried out so far on the purpose of getting people to gain reading habits in Turkey as in other countries. Being considered statistically, Turkish readers’ relationship with books is thought-provoking. Although there has been a diversity in books both because of the books presented by the Ministry of Education in relation to the compulsory education process and the books published by the publishers, remaining behind the developed countries in world rankings in terms of being a civilisation of many readers and writers has brought the question of whether there is another solution to this problem or not into the agenda. Among developed countries, United Kingdom has quite good reading habits’ level. In this paper, improving pupils’ reading habits and the materials utilized to achieve this purpose in UK and in Turkey will be compared and the differences between the two countries will be tried to be discovered. In order to get the pupils’ to improve their reading skills and to easily understand children literature appropriate for their age, the “book band” system which is conducted in British primary schools will be introduced. By pointing out the effectiveness of Turkish reading books which are composed according to year groups, certain suggestions will be put forward for adapting British model to the Turkish primary schools

Kaynakça

  • DEMİRCAN Candemir (2006). TÜBiTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki
  • KitaplarınDışYapısalveiçyapısalOlarakincelenmesi, ÜniversitesiEğitimFakültesiDergisi, 2006 Cilt 2, Sayı 1, s. 12-27. Mersin
  • FORDE Patricia ; DREIDEMY Joelle (2011) Hedgehogs Do Not Like Heights, London: Egmont Press
  • ÖZBAYMurat (2006). TürkçeÖzel Öğretim Yöntemleri,Ankara: Öncü Kitap
  • TÜRKOĞLU Metin Cem (2005). Büyüdüm, Ankara: İlköğretim Yayınları
  • TURGUT BAYRAM Zeynep (2009). Resimli Çocuk Kitaplarının Okuma Alışkanlığının Enstitüsü,İstanbul İstanbul Üzerine Etkisi, Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • YILDIZ Çetin (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Çocuk Kitaplarına Dair Görüşleri,
  • Eskişehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. www.kozayayinlari.com www.atayayinlari.com www.basamakyayinlari.com www.oup.com www.phonicsbooks.co.uk www. İogm.meb.gov.tr 06.10.2011 www.dandelion.com www.oxfordpress.com www.gov.uk/nationalcurriculum www.meb.gov.tr .../08/2004

ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 7, 26 - 36, 01.08.2014

Öz

Okuma alışkanlığı kazandırılmasıyla ilgili diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de defarklı çalışmalar yapılmaktadır. İstatistiksel olarak bakıldığında Türk okuyucularının kitapla ilişkisi düşündürücü durumdadır. Gerek Milli Eğitim Bakanlığının zorunlu eğitim sürecine eklediği okuma kitapları gerekse yayınevleri tarafından yayınlanan kitaplarla zengin bir çeşitlilik sözkonusu olmasına rağmen hala okuyan ve yazan bir medeniyet çizgisini yakalamada dünya ortalamasının gerilerinde yer almak başka bir çözüm olup olmayacağı sorusunu gündeme getirmektedir. Gelişmiş ülkeler arasında İngitere’de okuma alışkanlığı oldukça iyi bir seviyededir. Bu yazıda, Türkiye ve İngiltere’de okuma becerisinin ilerletilmesi ve alışkanlığının kazandırılmasına yönelik kullanılan materyaller karşılaştırılarak iki ülke arasındaki farklılıklar ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. İlkokul öğrencilerinin okuma becerilerini ilerletmek ve yaşlarına uygun çocuk edebiyatı ürünlerini kolayca okuyup anlayabilmeleri için İngiliz ilkokullarında yürütülen ‘reading book band’ sistemi tanıtılacaktır. Türkiye’de sınıf düzeyinde oluşturulmuş okuma kitaplarındaki seviyelerin öğrenciye katkısı üzerinde durularak İngiltere modelinin Türk ilkokullarına uyarlanmasına dair bazı teklifler sunulacaktır

Kaynakça

  • DEMİRCAN Candemir (2006). TÜBiTAK Çocuk Kitaplığı Dizisindeki
  • KitaplarınDışYapısalveiçyapısalOlarakincelenmesi, ÜniversitesiEğitimFakültesiDergisi, 2006 Cilt 2, Sayı 1, s. 12-27. Mersin
  • FORDE Patricia ; DREIDEMY Joelle (2011) Hedgehogs Do Not Like Heights, London: Egmont Press
  • ÖZBAYMurat (2006). TürkçeÖzel Öğretim Yöntemleri,Ankara: Öncü Kitap
  • TÜRKOĞLU Metin Cem (2005). Büyüdüm, Ankara: İlköğretim Yayınları
  • TURGUT BAYRAM Zeynep (2009). Resimli Çocuk Kitaplarının Okuma Alışkanlığının Enstitüsü,İstanbul İstanbul Üzerine Etkisi, Üniversitesi Sosyal Bilimler
  • YILDIZ Çetin (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Çocuk Kitaplarına Dair Görüşleri,
  • Eskişehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. www.kozayayinlari.com www.atayayinlari.com www.basamakyayinlari.com www.oup.com www.phonicsbooks.co.uk www. İogm.meb.gov.tr 06.10.2011 www.dandelion.com www.oxfordpress.com www.gov.uk/nationalcurriculum www.meb.gov.tr .../08/2004
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur TATAR Kırılmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Kırılmış, İ. T. (2014). ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 4(7), 26-36.
AMA Kırılmış İT. ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). Ağustos 2014;4(7):26-36.
Chicago Kırılmış, İlknur TATAR. “ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 4, sy. 7 (Ağustos 2014): 26-36.
EndNote Kırılmış İT (01 Ağustos 2014) ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 4 7 26–36.
IEEE İ. T. Kırılmış, “ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI”, Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), c. 4, sy. 7, ss. 26–36, 2014.
ISNAD Kırılmış, İlknur TATAR. “ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 4/7 (Ağustos 2014), 26-36.
JAMA Kırılmış İT. ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2014;4:26–36.
MLA Kırılmış, İlknur TATAR. “ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), c. 4, sy. 7, 2014, ss. 26-36.
Vancouver Kırılmış İT. ANA DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SEVİYELENDİRİLMİŞ OKUMA KİTAPLARI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2014;4(7):26-3.