Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 8, 1 - 41, 28.02.2015

Öz

Bu çalışma ile İngiltere’de Türkçe derslerine devam eden 7. sınıf (year 8)
öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerinin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Araştırmaya İngiltere’nin farklı (Chatham, Leicester, Londra,
Luton ve Stoke on Trent) şehirlerinde Türkçe derslerinin verildiği 12 okuldaki
7. sınıf (year 8) 100 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin tür ve cinsiyetlere göre
aktif kelime servetlerini tespit edebilmek için üç türde (anı, film yazısı, tarif
yazısı) yazılı anlatım çalışması yaptırılmıştır. Yazılı anlatım çalışmalarına
katılan 100 öğrenciden elde edilen 300 yazılı belge bilgisayar ortamına
aktarılarak öğrencilerin kullandıkları kelimeler belirlenmiştir. Araştırmaya
katılan tüm öğrencilerin 17193 toplam kelime ve 2153 farklı kelime
kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler en çok kelimeyi anı türünde, en az
kelimeyi ise tarif yazısında kullanmışlardır. Ayrıca kız öğrencilerin tüm
türlerde erkek öğrencilere göre daha fazla toplam kelime ve farklı kelime
kullandıkları belirlenmiştir.


Kaynakça

  • Aksarı, M. F. ve Tayfur, K. (1988). Kelimeler, Der Hessische Kultur Minister,
  • Weisbaden
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlknur Tatar Kırılmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Tatar Kırılmış, İ. (2015). İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), 5(8), 1-41.
AMA Tatar Kırılmış İ. İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). Şubat 2015;5(8):1-41.
Chicago Tatar Kırılmış, İlknur. “İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 5, sy. 8 (Şubat 2015): 1-41.
EndNote Tatar Kırılmış İ (01 Şubat 2015) İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 5 8 1–41.
IEEE İ. Tatar Kırılmış, “İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI”, Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), c. 5, sy. 8, ss. 1–41, 2015.
ISNAD Tatar Kırılmış, İlknur. “İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları) 5/8 (Şubat 2015), 1-41.
JAMA Tatar Kırılmış İ. İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2015;5:1–41.
MLA Tatar Kırılmış, İlknur. “İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI”. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları), c. 5, sy. 8, 2015, ss. 1-41.
Vancouver Tatar Kırılmış İ. İNGİLTERE’DE ANADİL OLARAK TÜRKÇE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KELİME DAĞARCIĞI. Studies of The Ottoman Domain (Osmanlı Hakimiyet Sahası Çalışmaları). 2015;5(8):1-41.