Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marka kent yaratmada stratejik girişimciliğin rolü

Yıl 2023, , 96 - 118, 31.01.2023
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1103150

Öz

Günümüzde marka olmanın, markalaşmanın getirdiği avantajlar ve yarattığı etkiler bilimsel çalışmalarla desteklenmektedir. Marka kent kavramı, 21. yüzyılda çok sık karşılaşılan kent terimlerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka kent yaratmak için kenti bir cazibe merkezi haline getirmek gerekmektedir. Cazibe merkezi olmak dış yatırımcıları, yerli ve yabancı turistleri kent merkezine çekmek çeşitli stratejik girişimler gerçekleştirerek mümkün olmaktadır. Kentler için bir marka kent olmak idari, iktisadi ve kültürel açıdan çeşitli avantajları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı, marka kent yaratmada stratejik girişimciliğin rolünün Trabzon ili örneğinde incelenmesidir. Araştırma önceki çalışmalardan farklı olarak, marka kent yaratma ve stratejik girişimcilik kavramlarının bir arada Trabzon örneğinde ele alındığı ilk olma özelliği ile literatüre katkı sağlamaktadır. Gelecek araştırmalarda konunun ülkemizin tüm şehirlerinde ayrıntılı incelenmesi planlanmaktadır.

Kaynakça

  • Aguilar, J.T.M. & Lopez N.V. (2013). How Can Mega Events and Ecological Orientation Improve City
  • Brand Attitudes? International Journal of Contemporary Hospitality Management. 26 (4): S.629-652.
  • Akçabaat Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://www.akcaabat.bel.tr/turizm-rehberi-detay.aspx?id=9#fotogaleri) (Erişim Tarihi:24.03.2022).
  • Altuğ, A. (2014) ‘Günümüzde Mutluluklar ve Mutsuzluklar Anında Sosyal Medyada Paylaşılıyor, Turizm ve Yatırım Dergisi, S:24, 20-92.
  • Andriuscenka, J. (2003). Strategic Entrepreneurship: Conceptual Attitude in Management Paradigm. Management of Organizations: Systematic Research, 26,7-28.
  • Anholt, S. (2006). How the World Sees The World's Cities. Place Branding, 2(1), ss. 18-31.
  • Bal, M. A. (2011), Trabzon'a Işık Tutan Anılar Mustafa Kemal Sayıl'ın Trabzon Anıları (1900-1950), Trabzon Kitaplığı, İstanbul.
  • Bedük, A., Zerenler, M. & Soysal, A. (2008). “Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modellerinin Turizm Sektöründe Kullanılması ve Tanıtım Stratejilerinin Belirlenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:20, S.135-162.
  • Blythe, J. (2001). Pazarlama & İlkeleri, (Çev. Y. Odabaşı), İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
  • Canalioğlu, M.V. (1992). Dünya Talebinde Ülkemizin ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Yeri. Doğu Karadeniz Turizmi Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, 159-164.
  • Chernatony, L. & Mcdonald, M.H.B. (1998). Creating Powerful Brands. Burlington: Butterworth Heinemann Ltd.
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/economics/power-cities.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/business/euro_bizcities.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/marketing/city-brands.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Coşkun, K., Yıldız, S. M. & Çatı, K. (2000). “Kent Markalaşması ve Marka İmajı Ölçümü Açısından Düzce İli Örneği”. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4/2, S.65-83.
  • Çapa, M. & Çiçek, R. (2004), Yirminci Yüzyıl Başlarında Trabzon’da Yaşam, Serander Yayınları, Trabzon.
  • Dinnie, K. (2011). City Branding: Theory and Cases, Palgrave Macmillian Publisher Limited. UK:Hampshire.
  • DJordjevic, B. (2013). Strategic Entrepreneurship: Issues and Challenges. Mediterranean Journual of Social Sciences vol.4, no 7, 155-163.
  • Dolye P. (2003). Değer Temelli Pazarlama İstanbul, (Çev. Gülfidan Barış), MediaCat Yayınları).
  • Eriş, M. (Ed.) (2016). Trabzon, T.C. Trabzon Valiliği Yayınları, İstanbul.
  • Esen, Ü., B. ve Atay Ö. (2020). “Türkiye’nin Yaratıcı Şehirleri”. Bilig – Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi 92:29-54.
  • Hisrich, D. R. & Peters, P. M. (2002). Entrepreneurship. London, UK: McGraw–Hill Irwin.
  • Hitt, M. A., Ireland, R. D., Camp, S. M. & Sexton, D. L. (2001). Strategic Entrepreneurship: Entrepreneurial Strategies For Wealth Creation. Journual Strategic Management, 22, 479-491.
  • Hitt, M. A., Ireland, R. D., Sirmon, D. G. & Tharms, C. A. (2011). Strategic Entrepreneurship: Creating Value for Individuals, Organizastion and Society. Academy of Management Executive, 56-75.
  • Hankinson, G. (2001). Location Branding: A Study of the Branding Practices of 12 English Cities. Brand Management 9(2): S.127-142.
  • Hollis, N. (2011). Küresel Marka. Çev: A. Kuruoğlu, A. Keçim, D. Arı, L. Aydeniz, G. M. Uçar, Ö. Eldaş ve T. Karagüzel, Brand Age Yayınları- İstanbul Ticaret Odası, İstanbul.
  • Girard, M. (1999). Image, State and International Relations Conference, France. Gülçubuk, A. (2009). Yeni Ürünlerde Markalama Stratejilerinin Önemi, Seçimi ve Değerlendirilmesi. Mufad Jornal Sayı 44, S.190-198.
  • Godfrey, R. (2016). Strategic Management: A Critical Introduction. Oxon: Routledge.
  • Göksel, G. (2013). Marka Genişletmesinde Marka Topluluklarının Rolü Marka Topluluklarının Üniversite Öğrencileri Arasında Yeni Ürünlerin Bilinmesi Üzerindeki Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • İlgüner, M. & Asplund, C. (2011). Marka Şehir. İstanbul: Marketing Yayınları.
  • Ireland, R. D., Hitt, M. A. & Sirmon, D. G. (2003). A Model of Strategic Entrepreneurship: The Construct and its Dimensions. Journal of Management, 963-989.
  • Kamı̇loğlu, F. (2010). Kentsel Markalaşma Sürecinde Reklamın Rolü: 2010 İstanbul Kültür Başkenti Projesinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kaputa, C. (2014). Çığır Açan Marka. Küçük Bir Fikirden Nasıl Büyük Bir Marka Çıkar? (Çev: F. Çetin), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 14:S.335-355.
  • Ketchen, D. J., Ireland, R. D. & Snow, C. C. (2007). Strategic Entrepreneurship, Collaborative Innovation, And Wealth Creation. Strategic Entrepreneurship Journal, 1: Published online in Wiley InterScience (www.interscience.wiley.com). DOI: 10.1002/sej.20, 371-385.
  • Klein, P. G., Barney, J. B. & Foss, N. J. (2012). Strategic Entrepreneurship. Prepared for Eric H. Kessler, ed., Encyclopedia of Management Theory (New York), Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=2137050, 1-11.
  • Kimuli, S. N. (2011). Strategic Entrepreneurship and Performance of Selected Private Secondary Schools in Wakıso District. Dissertation Submitted to Makerere University Business School in Partial Fulfilment of the Requirements for the Award of the Degree of Masters of Science in Entrepreneurship of Makerere University.
  • Knapp, E. D. (2003). Marka Aklı, (Çev. A. T. Akartuna), İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Kotler, P. (1999). Kotler ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Köse, İ. (2013). Sekiz İklim, Sekiz Şehir Karadeniz. Harman Yayıncılık.
  • Kyrgidou, L. P. & Hughes, M. (2010). "Strategic Entrepreneurship: Origins, Core Elements and Research Directions". European Business Review, 22(1), 43-63.
  • Landry, C. & Franco B. (1998). “The Creative City”. Demos. UK.
  • Luke, B. (2009). Strategic Entrepreneurship in New Zealand'a State-Owned Enterprises: Underlying Elements and Financial İmplications. Yeni Zellanda: Auckland University of Technology in Fulfilment of the Requirements for the Doctor of Philosophy (PhD).
  • Lundstrom, A. & Stevenson, L. A. (2006). Entrepreneurship Policy: Theory and Practice. (9. Bs), NewYork: Springer Science & Business Media.
  • Moilanen, T. & Rainisto, S. (2009). How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. London, UK: Palgrave Macmillan.
  • Monsen, E. & Wayne B. R. (2009). "The Impact of Strategic Entrepreneurship Inside The Organization: Examining Job Stress and Employee Retention". Entrepreneurship Theory and Practice, 33(1), 71-104.
  • Morgan, N. & Annette, P. (2006). Turizm Sektöründe Reklamcılık. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Naktiyok, A. (2004). İç Girişimcilik (1 Ed). İstanbul: Beta.
  • Scarborough, N. M. (2014). Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri Yedinci Basımdan Çeviri; Çeviren Gamze Sart. Nobel Yayıncılık.
  • Schindehutte, M. & Morris, M. H. (2009). "Advancing Strategic Entrepreneurship Research: The Role of Complexity Science in Shifting The Paradigm". Entrepreneurship Theory and Practice, 33(1), 241-276.
  • Sönmez, E. (2010). Markalama Stratejilerine Genel Bir Bakış, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), S.1308–9196.
  • Oppermann, M. (2000), Tourism Destination Loyalty, Journal of Travel Research, 39(1), P.78-84.
  • Öktemgil, M. (2003). İngiliz Şirketlerindeki Marka Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma: AB Pazarlarına Giriş İçin Milli Ve Uluslararası Marka Yaratılması. İTO Yayın, No: 52, İstanbul.
  • Özden, A.T. (2013). Şehir Markalaşması ve Samsun Örneği. Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Usta, V. (1999), Anabasis’ten Atatürk’e Seyahatnamelerde Trabzon, Serander Yayınları, Trabzon.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar Konuş̧. Mediacat Kitapları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Parkerson, B. & Saunders, J. (2005), City branding: Can goods and services branding models be used to brand cities? Place Branding, Volume 1, Number 3, (July), p. 242-264.
  • Pearce II J. A. & Robinson R. B. (2015). Stratejik Yönetim, (Çev. Ed. Mehmet Barca), Nobel Ya., No:922, Haziran, Ankara.
  • Ratiu, D. E. (2013). Creative Cities and/or Sustainable Cities: Discourses and Practies. City, Culture and Society 4(3), 125-135.
  • Richards, Greg & Wilson (2001). “The Impact of Cultural Events on City Image: Rotterdam, Cultural Capital Of Europe 2001”, Place Branding.
  • Ries, A. & Trout J. (2013). Positioning: Wie Marken und Unternehmen in übersättigten Märkten überleben. Vahlen.
  • Stobart & Paul (2002). Creating Powerful Brands, Business: The Ultimate Resource, Cambridge: Perseus Publishing.
  • Yaş, H. & Güler, T. (2016). Kır–Kent Ayrımı Görünümlerinin Havsa Örneğinde İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 12(46) :S.1-20.
  • Yılmaz B. (2019). Trabzon İli Geleneksel Halk Bilgisi ve Etnografyası. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Yükselen, Cemal & Güler (2009). Antakya Marka Kent, Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Tayebi, S. (2006). How To Design The Brand of The Contemporary City. (Erişim Adresi: http://www.urbanitude.com/citybranding.pdf) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • TDK, Türk Dil Kurumu. (2021). (Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/) (Erişim Tarihi:26.12.2021).
  • The Knight Frank, (2014). The Wealth Report 2014, a Global Perspective on Prime Property and Wealth, (Erişim Adresi: http://www.thewealthreport.net/The-Wealth-Report-2014.pdf.s.63) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Tourismroi, (2022). (Erişim Adresi: http://www.tourismroi.com/) (Erişim Tarihi:03.02.2022).
  • Torlak, M. (2015). Marka şehir oluşturma ve bursa şehrinin markalaşması için yol haritası. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi.7 (2) :S.47-93.
  • Türkiye Kültür Portalı. (2022). (Erişim Adresi: https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/trabzon/gezilecekyer/zagnos-koprusu) (Erişim Tarihi:02.02.2022).
  • Trabzon Araştırmaları I. (1994), Trabzon Liselerinden Yetişenler Kültür Ve Dayanışma Vakfı Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon (2006). T.C. Trabzon Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon Belediyesi. (2010). Trabzon Belediyesi Kültür Müdürlüğü Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.bel.tr/haber-detay.aspx?id=33257) (Erişim Tarihi:02.02.2022).
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi:https://www.trabzon.bel.tr/uploads/FOTO_GALERI/2035/dsc-0062large.jpg) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://www.trabzon.bel.tr/uploads/FOTO_GALERI/2035/dsc-1454-large.jpg) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Limanı. (2022). (Erişim Adresi: https://trabzonport.com.tr/ ) (Erişim Tarihi: 29.03.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2021). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-57697/doga-sporlari-turizmi.html) (Erişim Tarihi:27.12.2021).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/) (Erişim Tarihi:14.01.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi:https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Valiliği. (2022). (Erişim Adresi: http://www.trabzon.gov.tr/yoresel-yemeklerimiz). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Ward, S.V. (1998). Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850–2000, E. & F.N. Spon/Routledge: Londra.
  • Wheelen, T. L., Hunger, D. J., Hoffman, A. N. ve Bamford, C. E. (2018). Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability (15th bs.). Pearson Education.
  • We are Social, (2018). İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri, (Erişim Adresi:https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/). (Erişim Tarihi: 25.12.2021).
  • Wikipedia, (2011). Dubai, (Erişim Adresi:http://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Dubai) (Erişim Tarihi: 07.12.2021).
  • Venkataraman, S. & Sarasvathy, S. (2001). Strategy and entrepreneurship: Outlines of an untold story. İçinde, M. A. Hitt, R. Freeman ve Harrison, J. (Editörler). The Blackwell handbook of strategic management, Blackwell Publishing, Oxford, UK, pp. 650–668.
  • Zeinalpour, H., Shahbazi, N. & Ezzatirad, H. (2013). A Review on City and Country Brand Index. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(7), 317-324.
  • Zenker, S. & Braun, E. (2010). Branding a city: A conceptual approach for place branding and place brand management. Paper presented at The 39th EMAC Annual Conference, Frederiksberg, Denmark.

The role of strategic entrepreneurship in creating a brand city

Yıl 2023, , 96 - 118, 31.01.2023
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1103150

Öz

Today, the advantages and effects of branding are supported by scientific studies. The concept of brand city is one of the most frequently encountered urban terms in the 21st century. In order to create a brand city, it is necessary to make the city a center of attraction. Being a center of attraction is possible by carrying out various strategic initiatives to attract foreign investors, domestic and foreign tourists to the city center. Being a brand city for cities brings with its various advantages in terms of administrative, economic and cultural aspects. Therefore, businesses exhibit various opportunity-seeking behaviors in order to gain competitive advantage with their limited resources. This situation necessitates providing maximum value for businesses and their stakeholders. In this sense, strategic entrepreneurship, which emerged with the combination of the concepts of strategy and entrepreneurship, which were independent from each other until the 2000s; engages in entrepreneurial actions from a strategic point of view. The aim of this study is to examine the role of strategic entrepreneurship in creating a brand city in the case of Trabzon province. Unlike previous studies, this research contributes to the literature with the feature of being the first in which the concepts of brand city creation and strategic entrepreneurship are evaluated together in the case of Trabzon province. In order to form a basis for the research in the study, first of all, the formation and process of brand creation, brand city creation, the role of strategic entrepreneurship in brand city creation were conceptually examined; The meaning of the city in terms of the role of strategic entrepreneurship has been transferred to the study.

Kaynakça

  • Aguilar, J.T.M. & Lopez N.V. (2013). How Can Mega Events and Ecological Orientation Improve City
  • Brand Attitudes? International Journal of Contemporary Hospitality Management. 26 (4): S.629-652.
  • Akçabaat Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://www.akcaabat.bel.tr/turizm-rehberi-detay.aspx?id=9#fotogaleri) (Erişim Tarihi:24.03.2022).
  • Altuğ, A. (2014) ‘Günümüzde Mutluluklar ve Mutsuzluklar Anında Sosyal Medyada Paylaşılıyor, Turizm ve Yatırım Dergisi, S:24, 20-92.
  • Andriuscenka, J. (2003). Strategic Entrepreneurship: Conceptual Attitude in Management Paradigm. Management of Organizations: Systematic Research, 26,7-28.
  • Anholt, S. (2006). How the World Sees The World's Cities. Place Branding, 2(1), ss. 18-31.
  • Bal, M. A. (2011), Trabzon'a Işık Tutan Anılar Mustafa Kemal Sayıl'ın Trabzon Anıları (1900-1950), Trabzon Kitaplığı, İstanbul.
  • Bedük, A., Zerenler, M. & Soysal, A. (2008). “Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modellerinin Turizm Sektöründe Kullanılması ve Tanıtım Stratejilerinin Belirlenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:20, S.135-162.
  • Blythe, J. (2001). Pazarlama & İlkeleri, (Çev. Y. Odabaşı), İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
  • Canalioğlu, M.V. (1992). Dünya Talebinde Ülkemizin ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nin Yeri. Doğu Karadeniz Turizmi Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, 159-164.
  • Chernatony, L. & Mcdonald, M.H.B. (1998). Creating Powerful Brands. Burlington: Butterworth Heinemann Ltd.
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/economics/power-cities.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/business/euro_bizcities.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Citymayors. (2022). (Erişim Adresi: http://www.citymayors.com/marketing/city-brands.html) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Coşkun, K., Yıldız, S. M. & Çatı, K. (2000). “Kent Markalaşması ve Marka İmajı Ölçümü Açısından Düzce İli Örneği”. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4/2, S.65-83.
  • Çapa, M. & Çiçek, R. (2004), Yirminci Yüzyıl Başlarında Trabzon’da Yaşam, Serander Yayınları, Trabzon.
  • Dinnie, K. (2011). City Branding: Theory and Cases, Palgrave Macmillian Publisher Limited. UK:Hampshire.
  • DJordjevic, B. (2013). Strategic Entrepreneurship: Issues and Challenges. Mediterranean Journual of Social Sciences vol.4, no 7, 155-163.
  • Dolye P. (2003). Değer Temelli Pazarlama İstanbul, (Çev. Gülfidan Barış), MediaCat Yayınları).
  • Eriş, M. (Ed.) (2016). Trabzon, T.C. Trabzon Valiliği Yayınları, İstanbul.
  • Esen, Ü., B. ve Atay Ö. (2020). “Türkiye’nin Yaratıcı Şehirleri”. Bilig – Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi 92:29-54.
  • Hisrich, D. R. & Peters, P. M. (2002). Entrepreneurship. London, UK: McGraw–Hill Irwin.
  • Hitt, M. A., Ireland, R. D., Camp, S. M. & Sexton, D. L. (2001). Strategic Entrepreneurship: Entrepreneurial Strategies For Wealth Creation. Journual Strategic Management, 22, 479-491.
  • Hitt, M. A., Ireland, R. D., Sirmon, D. G. & Tharms, C. A. (2011). Strategic Entrepreneurship: Creating Value for Individuals, Organizastion and Society. Academy of Management Executive, 56-75.
  • Hankinson, G. (2001). Location Branding: A Study of the Branding Practices of 12 English Cities. Brand Management 9(2): S.127-142.
  • Hollis, N. (2011). Küresel Marka. Çev: A. Kuruoğlu, A. Keçim, D. Arı, L. Aydeniz, G. M. Uçar, Ö. Eldaş ve T. Karagüzel, Brand Age Yayınları- İstanbul Ticaret Odası, İstanbul.
  • Girard, M. (1999). Image, State and International Relations Conference, France. Gülçubuk, A. (2009). Yeni Ürünlerde Markalama Stratejilerinin Önemi, Seçimi ve Değerlendirilmesi. Mufad Jornal Sayı 44, S.190-198.
  • Godfrey, R. (2016). Strategic Management: A Critical Introduction. Oxon: Routledge.
  • Göksel, G. (2013). Marka Genişletmesinde Marka Topluluklarının Rolü Marka Topluluklarının Üniversite Öğrencileri Arasında Yeni Ürünlerin Bilinmesi Üzerindeki Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • İlgüner, M. & Asplund, C. (2011). Marka Şehir. İstanbul: Marketing Yayınları.
  • Ireland, R. D., Hitt, M. A. & Sirmon, D. G. (2003). A Model of Strategic Entrepreneurship: The Construct and its Dimensions. Journal of Management, 963-989.
  • Kamı̇loğlu, F. (2010). Kentsel Markalaşma Sürecinde Reklamın Rolü: 2010 İstanbul Kültür Başkenti Projesinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kaputa, C. (2014). Çığır Açan Marka. Küçük Bir Fikirden Nasıl Büyük Bir Marka Çıkar? (Çev: F. Çetin), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kaypak, Ş. (2013). Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 14:S.335-355.
  • Ketchen, D. J., Ireland, R. D. & Snow, C. C. (2007). Strategic Entrepreneurship, Collaborative Innovation, And Wealth Creation. Strategic Entrepreneurship Journal, 1: Published online in Wiley InterScience (www.interscience.wiley.com). DOI: 10.1002/sej.20, 371-385.
  • Klein, P. G., Barney, J. B. & Foss, N. J. (2012). Strategic Entrepreneurship. Prepared for Eric H. Kessler, ed., Encyclopedia of Management Theory (New York), Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=2137050, 1-11.
  • Kimuli, S. N. (2011). Strategic Entrepreneurship and Performance of Selected Private Secondary Schools in Wakıso District. Dissertation Submitted to Makerere University Business School in Partial Fulfilment of the Requirements for the Award of the Degree of Masters of Science in Entrepreneurship of Makerere University.
  • Knapp, E. D. (2003). Marka Aklı, (Çev. A. T. Akartuna), İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Kotler, P. (1999). Kotler ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Köse, İ. (2013). Sekiz İklim, Sekiz Şehir Karadeniz. Harman Yayıncılık.
  • Kyrgidou, L. P. & Hughes, M. (2010). "Strategic Entrepreneurship: Origins, Core Elements and Research Directions". European Business Review, 22(1), 43-63.
  • Landry, C. & Franco B. (1998). “The Creative City”. Demos. UK.
  • Luke, B. (2009). Strategic Entrepreneurship in New Zealand'a State-Owned Enterprises: Underlying Elements and Financial İmplications. Yeni Zellanda: Auckland University of Technology in Fulfilment of the Requirements for the Doctor of Philosophy (PhD).
  • Lundstrom, A. & Stevenson, L. A. (2006). Entrepreneurship Policy: Theory and Practice. (9. Bs), NewYork: Springer Science & Business Media.
  • Moilanen, T. & Rainisto, S. (2009). How to Brand Nations, Cities and Destinations: A Planning Book for Place Branding. London, UK: Palgrave Macmillan.
  • Monsen, E. & Wayne B. R. (2009). "The Impact of Strategic Entrepreneurship Inside The Organization: Examining Job Stress and Employee Retention". Entrepreneurship Theory and Practice, 33(1), 71-104.
  • Morgan, N. & Annette, P. (2006). Turizm Sektöründe Reklamcılık. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Naktiyok, A. (2004). İç Girişimcilik (1 Ed). İstanbul: Beta.
  • Scarborough, N. M. (2014). Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri Yedinci Basımdan Çeviri; Çeviren Gamze Sart. Nobel Yayıncılık.
  • Schindehutte, M. & Morris, M. H. (2009). "Advancing Strategic Entrepreneurship Research: The Role of Complexity Science in Shifting The Paradigm". Entrepreneurship Theory and Practice, 33(1), 241-276.
  • Sönmez, E. (2010). Markalama Stratejilerine Genel Bir Bakış, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), S.1308–9196.
  • Oppermann, M. (2000), Tourism Destination Loyalty, Journal of Travel Research, 39(1), P.78-84.
  • Öktemgil, M. (2003). İngiliz Şirketlerindeki Marka Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma: AB Pazarlarına Giriş İçin Milli Ve Uluslararası Marka Yaratılması. İTO Yayın, No: 52, İstanbul.
  • Özden, A.T. (2013). Şehir Markalaşması ve Samsun Örneği. Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Usta, V. (1999), Anabasis’ten Atatürk’e Seyahatnamelerde Trabzon, Serander Yayınları, Trabzon.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar Konuş̧. Mediacat Kitapları, 1. Baskı, İstanbul.
  • Parkerson, B. & Saunders, J. (2005), City branding: Can goods and services branding models be used to brand cities? Place Branding, Volume 1, Number 3, (July), p. 242-264.
  • Pearce II J. A. & Robinson R. B. (2015). Stratejik Yönetim, (Çev. Ed. Mehmet Barca), Nobel Ya., No:922, Haziran, Ankara.
  • Ratiu, D. E. (2013). Creative Cities and/or Sustainable Cities: Discourses and Practies. City, Culture and Society 4(3), 125-135.
  • Richards, Greg & Wilson (2001). “The Impact of Cultural Events on City Image: Rotterdam, Cultural Capital Of Europe 2001”, Place Branding.
  • Ries, A. & Trout J. (2013). Positioning: Wie Marken und Unternehmen in übersättigten Märkten überleben. Vahlen.
  • Stobart & Paul (2002). Creating Powerful Brands, Business: The Ultimate Resource, Cambridge: Perseus Publishing.
  • Yaş, H. & Güler, T. (2016). Kır–Kent Ayrımı Görünümlerinin Havsa Örneğinde İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 12(46) :S.1-20.
  • Yılmaz B. (2019). Trabzon İli Geleneksel Halk Bilgisi ve Etnografyası. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Yükselen, Cemal & Güler (2009). Antakya Marka Kent, Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Tayebi, S. (2006). How To Design The Brand of The Contemporary City. (Erişim Adresi: http://www.urbanitude.com/citybranding.pdf) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • TDK, Türk Dil Kurumu. (2021). (Erişim Adresi: https://sozluk.gov.tr/) (Erişim Tarihi:26.12.2021).
  • The Knight Frank, (2014). The Wealth Report 2014, a Global Perspective on Prime Property and Wealth, (Erişim Adresi: http://www.thewealthreport.net/The-Wealth-Report-2014.pdf.s.63) (Erişim Tarihi:01.02.2022).
  • Tourismroi, (2022). (Erişim Adresi: http://www.tourismroi.com/) (Erişim Tarihi:03.02.2022).
  • Torlak, M. (2015). Marka şehir oluşturma ve bursa şehrinin markalaşması için yol haritası. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi.7 (2) :S.47-93.
  • Türkiye Kültür Portalı. (2022). (Erişim Adresi: https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/trabzon/gezilecekyer/zagnos-koprusu) (Erişim Tarihi:02.02.2022).
  • Trabzon Araştırmaları I. (1994), Trabzon Liselerinden Yetişenler Kültür Ve Dayanışma Vakfı Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon (2006). T.C. Trabzon Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon Belediyesi. (2010). Trabzon Belediyesi Kültür Müdürlüğü Yayınları, Trabzon.
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.bel.tr/haber-detay.aspx?id=33257) (Erişim Tarihi:02.02.2022).
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi:https://www.trabzon.bel.tr/uploads/FOTO_GALERI/2035/dsc-0062large.jpg) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Belediyesi. (2022). (Erişim Adresi: https://www.trabzon.bel.tr/uploads/FOTO_GALERI/2035/dsc-1454-large.jpg) (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Limanı. (2022). (Erişim Adresi: https://trabzonport.com.tr/ ) (Erişim Tarihi: 29.03.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2021). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-57697/doga-sporlari-turizmi.html) (Erişim Tarihi:27.12.2021).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/) (Erişim Tarihi:14.01.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi: https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2022). (Erişim Adresi:https://trabzon.ktb.gov.tr/TR-212974/tarihcesi.html). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Trabzon Valiliği. (2022). (Erişim Adresi: http://www.trabzon.gov.tr/yoresel-yemeklerimiz). (Erişim Tarihi: 02.02.2022).
  • Ward, S.V. (1998). Selling Places: The Marketing and Promotion of Towns and Cities 1850–2000, E. & F.N. Spon/Routledge: Londra.
  • Wheelen, T. L., Hunger, D. J., Hoffman, A. N. ve Bamford, C. E. (2018). Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability (15th bs.). Pearson Education.
  • We are Social, (2018). İnternet Kullanımı ve Sosyal Medya İstatistikleri, (Erişim Adresi:https://dijilopedi.com/2018-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/). (Erişim Tarihi: 25.12.2021).
  • Wikipedia, (2011). Dubai, (Erişim Adresi:http://Tr.Wikipedia.Org/Wiki/Dubai) (Erişim Tarihi: 07.12.2021).
  • Venkataraman, S. & Sarasvathy, S. (2001). Strategy and entrepreneurship: Outlines of an untold story. İçinde, M. A. Hitt, R. Freeman ve Harrison, J. (Editörler). The Blackwell handbook of strategic management, Blackwell Publishing, Oxford, UK, pp. 650–668.
  • Zeinalpour, H., Shahbazi, N. & Ezzatirad, H. (2013). A Review on City and Country Brand Index. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(7), 317-324.
  • Zenker, S. & Braun, E. (2010). Branding a city: A conceptual approach for place branding and place brand management. Paper presented at The 39th EMAC Annual Conference, Frederiksberg, Denmark.
Toplam 90 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Atay 0000-0002-2563-825X

Elif Savaşkan 0000-0001-9913-3361

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2022
Kabul Tarihi 2 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Atay, Ö., & Savaşkan, E. (2023). Marka kent yaratmada stratejik girişimciliğin rolü. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 96-118. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1103150
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.