Universities have a strategic significance on education system. The
first stage of betterment and improvement of service quality is the measurement
of service quality. The more exact and safer information the organizations have
about the service that they render, the more efficient they can become in terms
of improving the quality for a higher level. This study is aimed to evaluate
the differences between students’ expectations and perceptions for each
dimension (Tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy) and
for each definition by using SERVQUAL method in order to identify the
expectations and perceptions of students in five dimensions with each
definition separately. At the end of the study, it is seen that generally the
services of Celal Bayar University are below expectations in terms of all
dimension according to the students. Besides, while it is obvious that
university students give importance to the features related to “Assurance” in
terms of quality dimensions, it is found that the least important service
dimension is “Responsiveness”. Also, whereas the quality dimension which meets
the expectations is “Empathy”, the one which meets the expectations the least
is “Assurance”.
Üniversiteler eğitim sistemi
üzerinde stratejik öneme sahiptir. Hizmet kalitesini iyileştirme ve
geliştirmenin ilk aşaması, hizmet kalitesinin ölçümüdür. Örgütler, sunmuş
oldukları hizmetin kalitesi hakkında ne kadar fazla doğru ve güvenilir
bilgilere sahip olursa, kalitenin daha yüksek düzeylere çıkarılması noktasında
daha etkin olabilirler. Bu çalışma, Celal Bayar Üniversitesi'nde hizmet kalitesinin
ölçümünde SERVQUAL yöntemini kullanarak, öğrencilerin beklentilerini ve
algılarını beş boyutta (fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve
empati) ve her bir ifade ile ayrı ayrı tespit ederek öğrencilerin beklentileri
ve algıları arasındaki farkların her bir boyut ile her bir ifade için
değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğrenciler açısından
genel olarak Celal Bayar Üniversitesi'nin verdiği hizmetlerin tüm boyutlarda
beklentilerinin altında kaldığı görülmüştür. Bunun yansıra, kalite boyutları
açısından üniversite öğrencilerinin en fazla “Güven” ile ilgili özelliklere
önem verdiği görülmekte iken; en az önem verilen hizmet boyutunun “Heveslilik”
olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğrenciler açısından hizmet kalitesi olarak beklentileri
en fazla karşılayan boyut “Empati” iken en az karşılayan boyut ise, “Güven”
boyutu olarak bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |