Son otuz yıl içerisinde teknoloji
alanında önemli gelişmeletanıklık edilmektedir. Küreselleşmenin de etkisiyle
teknolojik gelişmelere bağlı olarak işletmelerin iş yapma biçimlerinde ve
iletişim alanında birçok yenilik karşımıza çıkmaktadır. Bu çerçevede İnternet
kullanımını yaygınlaşmasıyla insanlar ve işletmeler arasındaki iletişim ve
etkileşim ulusal ölçeği aşıp uluslararası bir boyut kazanmıştır. Bu bağlamda
işletme faaliyetlerinin küresel pazarlar taşınabilmesi daha kolay hale
gelmiştir. Aynı zamanda 21. yüzyılda hızla kabul gören ve popüler olan
Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, MySpace, Flickr, LinkedIn gibi sosyal
medya araçları bireylerin ilgi odağı haline gelmiştir. Sosyal medya araçlarını kullanan
bireyler, üretilen ürün ve hizmetler hakkında anında bilgi alabilmekte, içerik
oluşturmakta ve diğer kullanıcılar ile fikirlerini anında paylaşabilmektedir.
Sosyal medyanın hızla yayılması tüketicilerin satın alma davranışlarını da
önemli ölçüde şekillendirmektedir. Sosyal medyanın aratan bu öneminden dolayı
çalışmada sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama faaliyetlerinin tüketici
satın alma davranışına etkisi incelenmiştir. Yapılan alan araştırması sonucunda
sosyal medya üzerinden yürütülen pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin satın
alma davranışları üzerinde pozitif bir etkisinin olduğu görülmüştür.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |