Bu
çalışmada pazarlama yoğunluğunun firma performansı üzerindeki etkisi ve bu
etkinin gıda ve metal eşya, makine ve gereç yapım sektörleri açısından
farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmaktadır. Bu amaçla, 2005-2015 yılları
arasında Borsa İstanbul (BIST) 100 endeksinde listelenen 21 gıda ve 21 metal eşya,
makine ve gereç yapım firmasının yıllık verileri üzerinden 462 gözlem
kullanılmıştır. Çalışmada, panel veri regresyon modellerinde sabit etki
regresyon yöntemi uygulanarak analizler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara
göre, pazarlama yoğunluğunun PD/DD üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisi
bulunmaktadır. Ancak, bu etki belirli bir noktaya kadar pozitif, bu noktadan sonra
negatif yönlüdür. Gıda ve metal eşya, makine ve gereç yapım sektörlerinde
pazarlama yoğunluğunun PD/DD oranı etkisinin farklılaştığı tespit edilmiştir. Metal
eşya, makine ve gereç yapım sektöründeki pazarlama harcamalarının satışlara
oranının PD/DD oranını gıda sektörüne göre pozitif yönde daha yüksek oranda
etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Pazarlama Yoğunluğu Firma Değeri Performans Panel Veri Analizi
This
study investigates the effect of marketing intensity on firm performance and
whether this effect is differentiated in terms of food and metal industry
sectors. For this purpose, 462 observations were used over the annual data of
21 food and 21 metal products, machinery and equipment firms listed in Stock
Exchange Istanbul (BIST) 100 index between 2005 and 2015. In the study, panel
data regression models were analyzed by applying constant effect regression
method. According to obtained results, there is a positive and statistically
significant effect of marketing intensity on the PD/DD. However this effect is
positive up to a certain point, and negative after that point. In the food and
metal products, machinery and equipment sectors is differentiated of marketing
intensity on PD/DD. It has been determined that the ratio of marketing
expenditures to sales in the metal products, machinery and equipment sector
affects PD/DD in the positive direction and higher level than the food sector.
Marketing Intensity Firm Value Performance Panel Data Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |