Tüketicilerin İnternet Perakendeciliğinde Etik Konusundaki Değerlendirmeleri
Yıl 2017,
Cilt: 10 Sayı: 1, 171 - 183, 10.03.2017
Ramazan Kurtoğlu
,
Alperen Sönmez
Öz
lişim birtakım etik sorunları da beraberinde getirmektedir. Tüketicilerin internet perakendeciliğinde yaşanması muhtemel etik sorunlar hakkındaki değerlendirmelerini tespit etmek ve çözmek bu alanda faaliyet gösteren perakendeciler için önemli bir konudur. Bu çalışmada tüketicilerin internet perakendeciliğinde etik konusundaki değerlendirmelerini ve bu değerlendirmelerin tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Veriler anket yöntemi kullanılarak, Yozgat il merkezinde yaşayan tüketicilerden toplanmıştır. Çalışma sonucunda, tüketicilerin genel anlamda internet perakendecilerinin etik davranış sergilemeleri konusunda olumlu değerlendirmelere sahip oldukları ve bu değerlendirmelerin cinsiyet, meslek ve gelir durumlarına göre farklılık gösterdiği; öğrenim, yaş ve medeni duruma göre ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Kaynakça
- Arjoon s., and Rambocas M., (2011). Ethics and Customer Loyalty: Some Insights into Online Retailing Sevices, International Journal of Business and Social Science, 2 (14), 135-142.
- Bennett-Alexander D.D., .A., Harrison L. F. and Hass M.E, (1996) The Legal, Ethical and Regulatory Environment of Business, Cincinnati: South-Western College Publishing.
- Cevizci A., (2002), Etiğe Giriş, İstanbul: Paradigma Yayınları.
- Dubovyk, T., (2014). Ethics Of Online Marketing Communications of Trade Business, Economics and Management of Enterprises, 21, 94-97.
- Gauzenthe, C., Ranchhod, A., (2002). Ethical Marketing for Competitive Advantage on the Internet, Academy of Marketing Science Review, 2001(10), 1-7.
- Harris,L., Spence, L., J., (2002). The Ethics of E-Banking, Journal of Electronic Commerce Research, 3(2), 59-66.
- Kurt G., Hacıoğlu G. (2010). Ethics as a Customer Perceived, Value Driver in The Context of Online Retailing, African Journal of Business Management, 4(5), 673-677.
- Kurt, G., (2013). The Impact of E-Retailers’ Ethics on Customer Loyality: Perceived Trust and Perceived Satisfaction as Mediators, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi İUYD, 4(2), 50-68.
- Kurt, G., Hacıoğlu, G., (2008), Sanal Perakendecilik Etiğinin Tüketici Davranışlarına Etkisi, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Nevşehir, 25-29 Ekim.
- Kurtuluş K. (1998), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını.
- Murphy, P., E., (2009). Marketing Ethics at the Millennium: Review, Reflections and Recommendations, International Marketing Trends Conference, Venice, 21-23 January.
- Nardal S., ve Şahin A., (2011). Ethical Issues in E-Commerce on the Basis of Online Retailing, Journal of Social Sciences, 7 (2), 190-198.
- Oyman, M., (1999), Pazarlamada Etiksel Karar Alma, 4. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, Mustafa Kemal Üniversitesi, İ.İ.B.F., Hatay, 18-20 Kasım.
- Román, S., (2007). The Ethics of Online Retailing: A Scale Development and Validation from the Consumers’ Perspective, Journal of Business Ethics, 72, 131-148. DOI:1001007/s10551-006-9161-y.
- Román, S., and Cuestas P.J., (2008). The Perceptions of Consumers Regarding Online Retailers’ Ethics and Their Relationship with Consumers’ General Internet Expertise and Word of Mouth: A Preliminary Analysis, Journal of Business Ethics, 83, 641-656, DOI:10.1007/s10551-007-9645-4.
- Varinli, İ., ve Öz M., (2006). Elektronik Ticarete Etiksel Açıdan Bakış, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (2), 69-84. 183
Yıl 2017,
Cilt: 10 Sayı: 1, 171 - 183, 10.03.2017
Ramazan Kurtoğlu
,
Alperen Sönmez
Kaynakça
- Arjoon s., and Rambocas M., (2011). Ethics and Customer Loyalty: Some Insights into Online Retailing Sevices, International Journal of Business and Social Science, 2 (14), 135-142.
- Bennett-Alexander D.D., .A., Harrison L. F. and Hass M.E, (1996) The Legal, Ethical and Regulatory Environment of Business, Cincinnati: South-Western College Publishing.
- Cevizci A., (2002), Etiğe Giriş, İstanbul: Paradigma Yayınları.
- Dubovyk, T., (2014). Ethics Of Online Marketing Communications of Trade Business, Economics and Management of Enterprises, 21, 94-97.
- Gauzenthe, C., Ranchhod, A., (2002). Ethical Marketing for Competitive Advantage on the Internet, Academy of Marketing Science Review, 2001(10), 1-7.
- Harris,L., Spence, L., J., (2002). The Ethics of E-Banking, Journal of Electronic Commerce Research, 3(2), 59-66.
- Kurt G., Hacıoğlu G. (2010). Ethics as a Customer Perceived, Value Driver in The Context of Online Retailing, African Journal of Business Management, 4(5), 673-677.
- Kurt, G., (2013). The Impact of E-Retailers’ Ethics on Customer Loyality: Perceived Trust and Perceived Satisfaction as Mediators, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi İUYD, 4(2), 50-68.
- Kurt, G., Hacıoğlu, G., (2008), Sanal Perakendecilik Etiğinin Tüketici Davranışlarına Etkisi, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Nevşehir, 25-29 Ekim.
- Kurtuluş K. (1998), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını.
- Murphy, P., E., (2009). Marketing Ethics at the Millennium: Review, Reflections and Recommendations, International Marketing Trends Conference, Venice, 21-23 January.
- Nardal S., ve Şahin A., (2011). Ethical Issues in E-Commerce on the Basis of Online Retailing, Journal of Social Sciences, 7 (2), 190-198.
- Oyman, M., (1999), Pazarlamada Etiksel Karar Alma, 4. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, Mustafa Kemal Üniversitesi, İ.İ.B.F., Hatay, 18-20 Kasım.
- Román, S., (2007). The Ethics of Online Retailing: A Scale Development and Validation from the Consumers’ Perspective, Journal of Business Ethics, 72, 131-148. DOI:1001007/s10551-006-9161-y.
- Román, S., and Cuestas P.J., (2008). The Perceptions of Consumers Regarding Online Retailers’ Ethics and Their Relationship with Consumers’ General Internet Expertise and Word of Mouth: A Preliminary Analysis, Journal of Business Ethics, 83, 641-656, DOI:10.1007/s10551-007-9645-4.
- Varinli, İ., ve Öz M., (2006). Elektronik Ticarete Etiksel Açıdan Bakış, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (2), 69-84. 183