Bu araştırma; iktisat bölümünde eğitim gören öğrencilerin iktisat
bölümünü seçme nedenlerini ve bölümün beklentilerini karşılama düzeyini incelemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veriler, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer
Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nde
eğitim gören 503 öğrenciye anket uygulanarak toplanmıştır. Anketlerden ulaşılan
veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, iktisat bölümünde eğitim gören öğrenciler, çok fazla nedenin bileşimi sonucunda iktisat bölümünü seçtikleri ve iktisat
bölümünün beklentilerini büyük oranda karşıladığı ortaya konulmuştur. Öğrencilerin
seçimlerinde ve beklentilerinin karşılanmasında öğrenim şekillerine göre
farklılaşma bulunmazken, diğer değişkenler olan cinsiyet, yaş ve sınıflarına
göre farklılaşmalar olduğu saptanmıştır.
This study aims
to seek the reasons why the students of economics choose the subject economics
in their higher education and if their expectations are met by the department
of economics.
The data in the
study have been collected by a survey with the participation of 503 students
from the department of economics, of Faculty of Economics and Administrative
Sciences at the University of Ömer Halisdemir. The data via surveys have been
analyzed by SPSS 22.0 computeral statistics programme.
The study
concludes that the students of economics had selected the subject with various
reasons and their expectations were mostly met by the department. The study
also finds out that there were no divergencies, based on the selection of the
students and the meeting of their
expectations regarding their structure of education while there were
divergencies on the other variables based on gender, age and their years in the
higher education.
Department of economics the reasons for selecting the subject area expectations of the students
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |