Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İktisat Bölümünde Okuyan Öğrencilerin İktisat Bölümünü Seçme Nedenleri ve Beklentilerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 10, 03.05.2017

Öz

Bu araştırma; iktisat bölümünde eğitim gören öğrencilerin iktisat
bölümünü seçme nedenlerini ve bölümün beklentilerini karşılama düzeyini incelemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Araştırmada veriler, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ömer
Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nde
eğitim gören 503 öğrenciye anket uygulanarak toplanmıştır. Anketlerden ulaşılan
veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir.





Araştırma sonucunda, iktisat bölümünde eğitim gören öğrenciler,  çok fazla nedenin bileşimi sonucunda iktisat bölümünü seçtikleri ve iktisat
bölümünün beklentilerini büyük oranda karşıladığı ortaya konulmuştur. Öğrencilerin
seçimlerinde ve beklentilerinin karşılanmasında öğrenim şekillerine göre
farklılaşma bulunmazken, diğer değişkenler olan cinsiyet, yaş ve sınıflarına
göre farklılaşmalar olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Bahar, H. (2002), “Eğitim Fakültesi, Tıp Fakültesi Ve İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Ekonomik Özellikleri İle Fakülte Tercihleri Arasındaki İlişki”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 125-144
  • Çımat A. ve F. Daşkıran (2014), “İktisat, Türkiye’deki Eğitimi ve İktisadi Yenilik”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 1 (2), 1-17
  • Gençoğlu, Ü.G. ve G. İşseveroğlu, (2010), “ Türkiye’de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (47), 28-40.
  • İzdeş, Ö. (2001), "Nasıl Bir İktisat Eğitimi", İktisat Dergisi, (415), 59-63
  • Koç, H. (1991), İş ve İnsan İlişkileri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi,
  • Kuzgun, Y. (2000), Kendini Değerlendirme Envanteri El Kitabı, Ankara: ÖSYM Yayınları
  • Madenci, C. (2012a), “Nasıl Bir İktisat Eğitimi? (I) – Meslek Olarak İktisat”, http://www.iktisadiyat.com/2012/04/06/nasil-bir-iktisat-egitimi-i-meslek-olarak-iktisat/ (19.02.2017).
  • Madenci, C. (2012b), “Nasıl Bir iktisat Eğitimi? (II) – Bilim Olarak İktisat”, http://www.iktisadiyat.com/2012/04/27/nasil-bir-iktisat-egitimi-ii-bilim-olarak-iktisat/ (19.02.2017).
  • OKUBİL (2011), “İktisat Bölümü Mezunlarının Yapacağı İşler Nelerdir?”, http://www.okubil.com/iktisat-bolumu-mezunlarinin-yapacagi-isler-nelerdir-4336.html (19.02.2017).
  • Öztürk, Z. ve E. Ilıman (2015), “Sağlık Yönetimi Ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri İle Beklenti Ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 71 - 93
  • Salant, P. ve D.A. Dillman, (1994), How To Conduct Your Own Survey, Newyork: John Wiley & Sons,
  • Sarıkaya, T., Khorshid, L. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi: Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 393-423
  • Sezer, B. (1985), Sosyolojinin Ana Başlıkları, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları,
  • Şimşek, S. ve Ş. Cicioğlu (2006), “İktisat Eğitiminde Temel Sorunlar ve Öneriler”, Türk Ağır Sanayi ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası Dergisi, 20 (3), 17-29
  • Turhan, R. (2011), Türkiye’de İktisat Tarihi Çalışmalarının Gelişimi, Doktora Tezi İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • TÜBA (2007). İktisat Öngörü Çalışması 2003-2023 (der. F. Şenses), Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.

An Analysis on The Reasons of Selecting The Subject Economics and The Expectations of The Students of The Department of Economics

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 1 - 10, 03.05.2017

Öz

This study aims
to seek the reasons why the students of economics choose the subject economics
in their higher education and if their expectations are met by the department
of economics.

The data in the
study have been collected by a survey with the participation of 503 students
from the department of economics, of Faculty of Economics and Administrative
Sciences at the University of Ömer Halisdemir. The data via surveys have been
analyzed by SPSS 22.0 computeral statistics programme.





The study
concludes that the students of economics had selected the subject with various
reasons and their expectations were mostly met by the department. The study
also finds out that there were no divergencies, based on the selection of the
students and the meeting of  their
expectations regarding their structure of education while there were
divergencies on the other variables based on gender, age and their years in the
higher education.

Kaynakça

  • Bahar, H. (2002), “Eğitim Fakültesi, Tıp Fakültesi Ve İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Sosyo-Ekonomik Özellikleri İle Fakülte Tercihleri Arasındaki İlişki”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 125-144
  • Çımat A. ve F. Daşkıran (2014), “İktisat, Türkiye’deki Eğitimi ve İktisadi Yenilik”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, 1 (2), 1-17
  • Gençoğlu, Ü.G. ve G. İşseveroğlu, (2010), “ Türkiye’de Meslek Yüksekokullarındaki Eğitimin Muhasebe Mesleğine Katkısı Üzerine Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (47), 28-40.
  • İzdeş, Ö. (2001), "Nasıl Bir İktisat Eğitimi", İktisat Dergisi, (415), 59-63
  • Koç, H. (1991), İş ve İnsan İlişkileri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi,
  • Kuzgun, Y. (2000), Kendini Değerlendirme Envanteri El Kitabı, Ankara: ÖSYM Yayınları
  • Madenci, C. (2012a), “Nasıl Bir İktisat Eğitimi? (I) – Meslek Olarak İktisat”, http://www.iktisadiyat.com/2012/04/06/nasil-bir-iktisat-egitimi-i-meslek-olarak-iktisat/ (19.02.2017).
  • Madenci, C. (2012b), “Nasıl Bir iktisat Eğitimi? (II) – Bilim Olarak İktisat”, http://www.iktisadiyat.com/2012/04/27/nasil-bir-iktisat-egitimi-ii-bilim-olarak-iktisat/ (19.02.2017).
  • OKUBİL (2011), “İktisat Bölümü Mezunlarının Yapacağı İşler Nelerdir?”, http://www.okubil.com/iktisat-bolumu-mezunlarinin-yapacagi-isler-nelerdir-4336.html (19.02.2017).
  • Öztürk, Z. ve E. Ilıman (2015), “Sağlık Yönetimi Ve İşletmeciliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Bölümü Tercih Nedenleri İle Beklenti Ve Motivasyon Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 71 - 93
  • Salant, P. ve D.A. Dillman, (1994), How To Conduct Your Own Survey, Newyork: John Wiley & Sons,
  • Sarıkaya, T., Khorshid, L. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi: Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 393-423
  • Sezer, B. (1985), Sosyolojinin Ana Başlıkları, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları,
  • Şimşek, S. ve Ş. Cicioğlu (2006), “İktisat Eğitiminde Temel Sorunlar ve Öneriler”, Türk Ağır Sanayi ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası Dergisi, 20 (3), 17-29
  • Turhan, R. (2011), Türkiye’de İktisat Tarihi Çalışmalarının Gelişimi, Doktora Tezi İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • TÜBA (2007). İktisat Öngörü Çalışması 2003-2023 (der. F. Şenses), Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Nakiboğlu

Yayımlanma Tarihi 3 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nakiboğlu, A. (2017). İktisat Bölümünde Okuyan Öğrencilerin İktisat Bölümünü Seçme Nedenleri ve Beklentilerinin İncelenmesi. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 1-10.
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.