Günümüzün çevrimiçi sosyal paylaşım ortamlarında, özelikle fikir paylaşımı konusunda, Twitter tüm dünyada popüler sosyal paylaşım ve etkileşim platformdan biri olarak öncü rol üstlenmektedir. Birçok alanda (siyaset, eğitim, sağlık, vb.) toplumsal önceliklerin ve eğilimlerin belirlenmesi amacıyla yapılan araştırmalarda, sosyal medya analizlerinden etkin bir şekilde faydalanılmaktadır. Benzer kapsamda gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, üniversite adayı öğrencilerin, üniversite tercihlerindeki önceliklerinin ve ölçütlerinin sosyal medya verilerinin analizi ile belirlenmesine yöneliktir. Ülkemizde, üniversite tercih dönemlerinde, üniversite adayları arasında sosyal ağlar üzerinden etkin bir bilgi paylaşımı ve yönlendirme söz konusu olmaktadır. Bu çalışmada, Twitter platformu üzerinde üniversite tercihleri konusunda paylaşılan tivitler yapısal konu modeli algoritmasıyla analiz edilerek öne çıkan temalar ve eğilimler tespit edilmiştir. Gerçekleştirilen bu deneysel analizin sonucunda, aday öğrencilerin tercihlerindeki ilgi alanlarını ve eğilimlerini ortaya koyan 23 topik keşfedilmiştir. Elde edilen bu topikler için ayrıca yüzde oranları ve anahtar kelime grupları da hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, aday öğrencilerin tercihlerini belirleyen ilk beş topik sırasıyla “Giriş Sınavı (YKS)”, “İş Olanakları”, “Bilgi Hizmetleri”, “Eğitim Kalitesi” ve “Yurtdışında Eğitim (Erasmus, Farabi)” olarak tespit edilmiştir. Elde edilen bulguların, aday öğrencilerin tercih eğilimlerinin anlaşılmasında ve üniversitelerin gelecekteki stratejilerinin belirlenmesinde yol gösterici olabileceği öngörülmektedir.
Üniversite Tercihleri Semantik Analiz Sosyal Medya Analizi Twitter
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İstatistik (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 4 |