Artificial intelligence-equipped e-commerce applications, which have become the trend application of the shopping world with the development and spread of internet technology in recent years, have a great and important role in the change of consumer habits and interests. In this study, the effect of artificial intelligence systems on consumer experience in e-commerce and how the perception of value towards consumer experience is shaped in the relationship between these variables was examined for the sample of students continuing their education at Siirt University. In order to analyze the research results correctly, a questionnaire was applied to the participants with the simple-convenience sampling method in the research methodology, and the independent variable model was applied to evaluate the relationship between the fields with the t-test and one-way Analysis of Variance (ANOVA). According to the findings obtained from the application; In the averages and initial evaluations, it was observed that the participants in the survey generally had a positive attitude towards the value perceptions of the consumer experience of artificial intelligence systems in e-commerce. It has been determined that the most prominent criteria in the research are "exchange and return", "cargo and logistics", "reliability and product visuals". In addition, research findings show that creating a trust-oriented environment for consumers, such as offering quality products, facilitating shopping, product exchange, return or money back, positively affects the experience.
Marketing E-Commerce Artificial İntelligence Value Perception Consumer Experience.
Son yıllarda internet teknolojisinin gelişimi ve yaygınlaşmasıyla alışveriş dünyasının trend uygulaması haline gelen yapay zekâ donanımlı e-ticaret uygulamaları tüketici alışkanlıkları ve ilgi alanlarının değişiminde çok büyük ve önemli bir role sahiptir. Bu çalışmada Siirt Üniversitesinde öğrenimlerine devam eden öğrencileri kapsayan örneklem için e-ticarette yapay zekâ uygulamalarının tüketici deneyimine etkisi ile bu değişkenler arasındaki ilişkide tüketici deneyimine yönelik değer algısının nasıl şekillendiği incelenmiştir. Araştırma sonuçlarını doğru analiz edebilmek için de araştırma metodolojisinde basit-kolayda örnekleme yöntemi ile katılımcılara anket uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla da iki örneklem t testi ve tek yönlü varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Uygulanan anket çalışmasından elde edilen bulgulara göre; Ortalamalar ve yapılan ilk değerlendirmelerde ankete katılan katılımcıların e-ticarette yapay zekâ uygulamalarının tüketici deneyimine yönelik değer algıları ile ilgili genelde olumlu bir tutuma sahip oldukları görülmüştür. Araştırmada en fazla öne çıkan kriterler “değişim ve iade”, “kargo ve lojistik”, “güvenilirlik ve ürün görselleri” olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma bulguları tüketiciler için kaliteli ürün sunumu, alışverişin kolaylaştırılması, ürün değişimi, iadesi veya para iadesi gibi güven odaklı ortamın oluşturulmasının deneyimi olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.
Pazarlama E-Ticaret Yapay Zeka Değer Algısı Tüketici Deneyimi
Dergi Kuruluna ve editör kuruluna teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 1 |