Bu çalışma, Bağlama Metotlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesini konu almıştır. Araştırmada, üniversitelerin müzik eğitimi veren güzel sanatlar fakülteleri ve eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan bağlamayla ilgili öğretim elemanlarına anket uygulanmıştır. Anket üç bölümden oluşmuş, 1. Bölümde; ankete katılan öğretim elemanlarının demografik durumlarını belirlemeye yönelik sorular, 2. bölümde; bağlama metodunda olması gereken konularla ilgili 20 adet kapalı uçlu sorular sorulmuştur, 3. Bölümde ise; bir bağlama metodunda eğitim-öğretim açısından gerekli olan durumlarla ilgili 11 kapalı uçlu sorular sorulmuştur. Ankete katılan öğretim elemanlarının verdiği cevaplar doğrultusunda ve araştırmalardan elde edilen bilgiler ışığında, bir bağlama metodunda olması gerekenler tespit edilerek, bağlama metodu inceleme kriterleri oluşturulmuş ve oluşturulan kriterle ulaşılabilen bağlama metotları değerlendirilerek yorumlanmıştır.
For this purpose, a
questionnaire has been submitted to various faculty members of different
universities teaching Bağlama in the Music departments of Fine Arts colleges.
The questionnaire consists of three sections. The first section is composed of
demographic questions. The second section comprises 20 close-ended questions For this purpose, a
questionnaire has been submitted to various faculty members of different
universities teaching Bağlama in the Music departments of Fine Arts colleges.
The questionnaire consists of three sections. The first section is composed of
demographic questions. The second section comprises 20 close-ended questions
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |