Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 20, 26.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Bozdoğan, A. E. Aydın, D. Yıldırım,K. ( 2007).Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 8, Sayı 2, (83-97)
  • Bulut, H. Doğar, Ç (2006). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Olan Tutumlarının İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 8-2 Yıl: 2006
  • Durmuşoğlu, M. C. Yanık, C. ve Akkoyunlu, B. ( 2009 ). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Ait Tutumları. Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi. 36: 76- 86. Ankara
  • Karaman, N. (2008). “Öğretmenlerin Mesleklerini Algılama Biçimleri Ve Gelecekten Beklentileri Nelerdir?” Yüksek Lisans Dönem Projesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Köybaşı, F. ve Dönmez, B. (2012). “Göreve Yeni Başlamış ve Emekli İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşleri ve Bu Değerlerdeki Değişimin İncelenmesi. “Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice – 12 (2)[Ek Özel Sayı/Supplementary Special Issue] • Bahar/Spring • 1379-1396 Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları İletişim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.
  • Kurtuldu, M. K.,Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Algılarının ve Öğretmenlik Mesleğine Bakışlarının Değerlendirilmesi.,Milli Eğitim Dergisi.,Sayı: 186.,2010.,Bahar
  • MEB,Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler,2015,http://mesbil.meb.gov.tr/mesleki_rehberlik/ogrenciler/meslek_secim ini_etkileyen_faktorler.pdf,( Erş. Tar. 02. 10. 2015)
  • MEB,MEB Temel Kanunu,2015,http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html,(Erş. Tar. 09. 10. 2015)
  • Oğuz, E.,Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri.,Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları İletişim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti,2012,Bahar,12 (2)
  • Otacıoğlu, S. G.,Müzik eğitimi bölümü Öğrencilerinin, Problem Çözme, Özgüven düzeyleri ile Çalgı başarılarının Karşılaştırılması,143 -154,2008,26
  • Sayın, S.,Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi,272-281,2005,19
  • Uçan, A.,Müzik Eğitimi,Müzik Ansiklopedisi Yayınları,Ankara,1997

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ DEĞER ALGILARI*

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 20, 26.12.2016

Öz



Bu
çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının,  eğitimini
aldıkları mesleklerinin gerektirdiği temel değerler, günümüzde müzik eğitiminin
gerekliliği ve müzik öğretmenliği mesleğinin değerine ait konularda görüşlerinin
ortaya konulması amaçlanmıştır.   
Araştırma, Eğitim Fak. Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim
görmekte olan 30 öğrencinin görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Müzik Öğretmeni
adaylarına mesleğe ait temel değerlere, günümüzde müzik eğitiminin gerekliliği
ve müzik öğretmenliği mesleğinin değerine ilişkin 3 açık uçlu soru yöneltilmiş,
yanıtlar içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda,
Öğretmen adayları genel
olarak, bir müzik öğretmeninin sahip olması gereken değerleri sıralarken, insan sevgisi ve müzik
sevgisini 1. sırada göstermişlerdir. Ayrıca, müzik öğretmenliği mesleğinin
diğer branşlara oranla hak ettiği değeri ve saygınlığı görmediğini, fakat buna
rağmen mesleklerini sevdikleri, Müzik Eğitiminin gerekliliğine
 ve değerine inandıklarını da belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Bozdoğan, A. E. Aydın, D. Yıldırım,K. ( 2007).Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 8, Sayı 2, (83-97)
  • Bulut, H. Doğar, Ç (2006). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Olan Tutumlarının İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 8-2 Yıl: 2006
  • Durmuşoğlu, M. C. Yanık, C. ve Akkoyunlu, B. ( 2009 ). Türk ve Azeri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Ait Tutumları. Hacettepe Ün. Eğitim Fak. Dergisi. 36: 76- 86. Ankara
  • Karaman, N. (2008). “Öğretmenlerin Mesleklerini Algılama Biçimleri Ve Gelecekten Beklentileri Nelerdir?” Yüksek Lisans Dönem Projesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Köybaşı, F. ve Dönmez, B. (2012). “Göreve Yeni Başlamış ve Emekli İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlere İlişkin Görüşleri ve Bu Değerlerdeki Değişimin İncelenmesi. “Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice – 12 (2)[Ek Özel Sayı/Supplementary Special Issue] • Bahar/Spring • 1379-1396 Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları İletişim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.
  • Kurtuldu, M. K.,Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Algılarının ve Öğretmenlik Mesleğine Bakışlarının Değerlendirilmesi.,Milli Eğitim Dergisi.,Sayı: 186.,2010.,Bahar
  • MEB,Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler,2015,http://mesbil.meb.gov.tr/mesleki_rehberlik/ogrenciler/meslek_secim ini_etkileyen_faktorler.pdf,( Erş. Tar. 02. 10. 2015)
  • MEB,MEB Temel Kanunu,2015,http://mevzuat.meb.gov.tr/html/temkanun_0/temelkanun_0.html,(Erş. Tar. 09. 10. 2015)
  • Oğuz, E.,Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri.,Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları İletişim Hizmetleri Tic. Ltd. Şti,2012,Bahar,12 (2)
  • Otacıoğlu, S. G.,Müzik eğitimi bölümü Öğrencilerinin, Problem Çözme, Özgüven düzeyleri ile Çalgı başarılarının Karşılaştırılması,143 -154,2008,26
  • Sayın, S.,Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi,272-281,2005,19
  • Uçan, A.,Müzik Eğitimi,Müzik Ansiklopedisi Yayınları,Ankara,1997
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dolunay Barış

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Barış, D. (2016). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ DEĞER ALGILARI*. Online Journal of Music Sciences, 1(2), 1-20.