Bu araştırmada; eğitimin bir boyutunu oluşturan müzik dersinin işlenmesi için öğretim yöntem ve teknikleri oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda araştırmada, müzik dersinin anlatım ve uygulanmasında kullanılan müzikte özel öğretim yöntem ve tekniklerinin detaylarının ortaya konulması ve öğretimde nasıl bir sıralama ya sahip olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Bu amaca ilişkin dört alt probleme cevap aranmıştır. Ayrıca müzik öğretim yöntem ve tekniklerinin literatür içerisindeki yeri, öğretmen adaylarının meslek hayatına başladıklarında karmaşa yaşamalarını önleyeceği, ayrıca müzik öğretim yöntem ve tekniklerinin detaylarını ortaya koyarak müzik öğretmenlerine, müzik öğretmeni adaylarına, öğretim elemanlarına ve ülkemizin eğitim sistemine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmada nitel araştırma türünde betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın tüm alt problemlerinin çözümlenmesine yönelik “durum çalışması” modeli, veri toplama tekniklerinden “doküman incelenmesi”, veri analizi için ise “içerik analizi” yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma ve sonucunda, Müzik öğretim yöntem ve tekniklerinin literatür içerisindeki mevcut durumu ortaya konulmuştur. Türkiye’ de bu alanla ilgili üç kaynağa ulaşılmış en son 2016 yılında müzik öğretim yöntem ve tekniklerini içeren bir kaynak daha basılmıştır. Kaynaklar arasında ortak noktalar bulunduğu gibi birbirine uygun olmayan yönlerinin olduğu da görülmektedir. Müzik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili az kaynağın oluşu bu alanda yeni çalışmalar yapılmasını gerektirmektedir ve bu çalışmaların yapılması eğitim- öğretim sistemimize katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In this research, teaching methods and techniques are
of great importance to the teaching of music classes which composes a dimension
of education. In this context, the research is aimed teaching special methods
and techniques of music teaching with the methods and techniques used in
lectures and practice of music classes, as well as defining the gradation that
music classes have. Four
sub-probing answers were sought regarding this purpose. It is also thought that clarifying the place of music teaching
methods and techniques in literature will prevent prospective teachers to be
confused at the beginning of their career; moreover, by revealing the details
of teaching methods and techniques of music, it will make contribution to music
teachers, prospective music teachers, instructors, and our educational system.
For this purpose, descriptive research method of
qualitative research type is used in the research. “Case study” model for the
analysis of all sub-problems of the research, “document review” as the data
collection technique, and “content analysis” method for data analysis are used
in the research.
As
a result of the research, the current state of the methods and techniques of
music teaching in the literature are presented. Three sources related to this field
have been reached in Turkey. Lastly in 2016, another resource containing music
teaching methods and techniques was published. it is seen that there are
mismatching points as well as common grounds among the sources. The lack of
sources on music teaching methods and techniques necessitates a new work in
this area and It is thought that these studies will contribute to our education
and training system.
Music education and teaching music teaching method method technique
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |