Bibliyografi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYSIS OF CELLO, PIANO, VIOLIN, VIOLA AND FLUTE SHEET MUSIC BOOKS PUBLISHED IN TURKEY

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 56 - 89, 15.07.2018
https://doi.org/10.31811/ojomus.436905

Öz

In this research, it is aimed to determine cello, piano, violin, viola and flute sheet music books published in Turkey between the years of 2000-2018. Marking tag and content analyses of books defined accordingly were carried out. In accordance with the aim of the research, determination and analysis of cello, piano, violin, viola and flute music books published in Turkey have importance in terms of being a resource of which researchers and trainers can take advantage. Marking tag information and content analyses of the books were indicated in the tables and the results were interpreted. The research is a descriptive study which was conducted as survey model. The books analysed were evaluated in three categories including method, album and technical workbooks. In accordance with the analyses carried out in the research, music books were found. In line with the results, it was determined that piano music books were the highest and flute music books were the lowest of the music books in number. In the research, it was advised for researchers and trainers to increase the number of music books and to produce  qualified studies.

Kaynakça

  • 1)Akkol, M. L. (2014). Türkiye’de müzik eğitiminin sosyolojik çözümlemesi: Gazi üniversitesi müzik öğretmenliği bölümünde sosyolojik bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.2)Aktaş, Y. (2014). Üslup ve repertuvar dersi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen frustrasyonlar. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.3)Ataman, G, Ö. (2009). “Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezler”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 341-352.4)Başarır, E, Ö ve Berki, T. (2015). Ankara Devlet Konservatuvarı Lisansüstü Tez Bibliyografyası (1992- 2014). Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, Ankara.5)Burubatur, M. (2009). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi, Konya.6)Çakıroğlu, İ. (2013). Milli Kütüphane’de Bulunan Kitaplarla ilgili Bibliyografya Araştırması(1994-2011). Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.7)Demirbatır, R, E. (2001) “Müzik Alanı Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlilik tez bibliyografyası”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1).8)Deniz, L. Deniz, J. Can Ü, K. ve Grançer, O, N. (2010). “Müzik Eğitimi Alanında Genel Bir Değerlendirme” Maya Akademi Yayınları, 2010.9)Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (yimiyedinci baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 10)Kurtaslan, H. (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi. Akdeniz Sanat Dergisi, 13, 96-97. 11)Ömür, Ö. ve Gültek, B. (2011). “Türkiye’de 2000-2010 yılları arasında piyano üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin analizi”, e-Journal of New World Sciences Academy, 6 (4), 1306-3111.12)Özay, S. (2013). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin sorunları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.13)Özkan, E. (2016). Sebastıan Lee OP.113 Etüt Kitabının Teknik ve Biçimsel Analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.14)Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyuşsal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.15)Sözer, V. (1996). Müzik ansiklopedik sözlük, (dördüncü baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.16)Sun, M. (1969). “Türkiye’nin kültür, müzik, tiyatro, sorunları”, Ankara: Ajans Türk Kültür Yayınları.17)Tarman, S. (2017). Türkiye'de Ulusal Nota Yayıncılığı ve Müzik Kitapları: 2016 Başlarında Genel Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), ISSN: 1510-1522.18)Tebiş, C. Okay, H. (2013). Türkiye’de müzik sanatı ve eğitiminde keman ve viyola konulu lisansüstü tezlerin konu ve yöntem olarak incelenmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2 (2), ISSN: 2146- 9466.19)Toptaş, B. (2013). Türkiye’de piyano üzerine yapılmış lisansüstü çalışmalar, International Journal of Academic Social Sience Studies & International Journal of Social Science, 6 (3), p. 715-728.20)Yardım, E. S. (1999). Menkıbe ve menakıbnamelerle ilgili eserler için açıklamalı bir bibliyografya denemesi(1928-1998). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul. 21)Zahal, O. (2010). Türkiye’de müzik alanında yayımlanan bilimsel makalelere ilişkin bir inceleme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.

TÜRKİYE’DE YAYINLANMIŞ ÇELLO, PİYANO, KEMAN, VİYOLA ve FLÜT NOTA KİTAPLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 56 - 89, 15.07.2018
https://doi.org/10.31811/ojomus.436905

Öz



Bu araştırmada 2000-2018 yılları arasında Türkiye’de yayınlanmış çello, piyano, keman, viyola
ve flüt nota kitaplarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda
belirlenen kitapların künye ve içerik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın
amacı doğrultusunda Türkiye’de yayınlanan çello, piyano, keman, viyola ve flüt
nota kitaplarının belirlenmesi ve analiz edilmesi, araştırmacı ve eğitimcilerin
yararlanabileceği bir kaynak olması açısından önem taşımaktadır. Kitapların
künye bilgileri ve içerik analizleri tablolarla gösterilmiş ve çıkan sonuçlar
yorumlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır.
İncelenen kitaplar metot, albüm ve teknik çalışma kitapları olarak üç
kategoride değerlendirilmiştir. Araştırmada yapılan incelemeler doğrultusunda
157 nota kitabına ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda piyano nota kitaplarının
diğer çalgılara göre en fazla, flüt nota kitaplarının ise en az olduğu saptanmıştır.
Araştırmada nota kitaplarının sayısının arttırılması ve nitelikli çalışmaların üretilmesi
yönünde araştırmacı ve eğitimcilere önerilerde bulunulmuştur
.




Kaynakça

  • 1)Akkol, M. L. (2014). Türkiye’de müzik eğitiminin sosyolojik çözümlemesi: Gazi üniversitesi müzik öğretmenliği bölümünde sosyolojik bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.2)Aktaş, Y. (2014). Üslup ve repertuvar dersi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen frustrasyonlar. (Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.3)Ataman, G, Ö. (2009). “Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezler”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 341-352.4)Başarır, E, Ö ve Berki, T. (2015). Ankara Devlet Konservatuvarı Lisansüstü Tez Bibliyografyası (1992- 2014). Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı, Ankara.5)Burubatur, M. (2009). Eğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi, Konya.6)Çakıroğlu, İ. (2013). Milli Kütüphane’de Bulunan Kitaplarla ilgili Bibliyografya Araştırması(1994-2011). Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.7)Demirbatır, R, E. (2001) “Müzik Alanı Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlilik tez bibliyografyası”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1).8)Deniz, L. Deniz, J. Can Ü, K. ve Grançer, O, N. (2010). “Müzik Eğitimi Alanında Genel Bir Değerlendirme” Maya Akademi Yayınları, 2010.9)Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (yimiyedinci baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 10)Kurtaslan, H. (2014). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Eğitimine Yönelik Repertuar Kazanım Durumlarının İncelenmesi. Akdeniz Sanat Dergisi, 13, 96-97. 11)Ömür, Ö. ve Gültek, B. (2011). “Türkiye’de 2000-2010 yılları arasında piyano üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin analizi”, e-Journal of New World Sciences Academy, 6 (4), 1306-3111.12)Özay, S. (2013). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin sorunları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.13)Özkan, E. (2016). Sebastıan Lee OP.113 Etüt Kitabının Teknik ve Biçimsel Analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.14)Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyuşsal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.15)Sözer, V. (1996). Müzik ansiklopedik sözlük, (dördüncü baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.16)Sun, M. (1969). “Türkiye’nin kültür, müzik, tiyatro, sorunları”, Ankara: Ajans Türk Kültür Yayınları.17)Tarman, S. (2017). Türkiye'de Ulusal Nota Yayıncılığı ve Müzik Kitapları: 2016 Başlarında Genel Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), ISSN: 1510-1522.18)Tebiş, C. Okay, H. (2013). Türkiye’de müzik sanatı ve eğitiminde keman ve viyola konulu lisansüstü tezlerin konu ve yöntem olarak incelenmesi, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2 (2), ISSN: 2146- 9466.19)Toptaş, B. (2013). Türkiye’de piyano üzerine yapılmış lisansüstü çalışmalar, International Journal of Academic Social Sience Studies & International Journal of Social Science, 6 (3), p. 715-728.20)Yardım, E. S. (1999). Menkıbe ve menakıbnamelerle ilgili eserler için açıklamalı bir bibliyografya denemesi(1928-1998). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul. 21)Zahal, O. (2010). Türkiye’de müzik alanında yayımlanan bilimsel makalelere ilişkin bir inceleme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necla Urhal

Ümit Kubilay Can

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Urhal, N., & Can, Ü. K. (2018). TÜRKİYE’DE YAYINLANMIŞ ÇELLO, PİYANO, KEMAN, VİYOLA ve FLÜT NOTA KİTAPLARININ İNCELENMESİ. Online Journal of Music Sciences, 3(1), 56-89. https://doi.org/10.31811/ojomus.436905