Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EDUCATIONAL MATERIALS FOR VIOLA USED IN FINE ARTS HIGH SCHOOLS AND MUSIC EDUCATION DEPARMENTS

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 104 - 121, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.559593

Öz

Viola, a member of the string instrument family (violin, viola,
violoncello and double bass), has been used in the 16th century and had
undergone some structural changes in the historical process and took its final
form today. At this point, it is seen that the violin and viola have
similarities in terms of both the posture and grip and the playing techniques.
In our country's professional music education institutions, there is a need for
written-printed  educational materials
with different disciplines to be used in the viola education and teaching
process as in the education and training of each instrument. However, it is
thought that most of these materials used in the education process in many
institutions (Fine Arts High Schools, 
Faculty of Education, etc.) that are used in professional music
education are mainly written for violin and adapted to viola.



In this study, which is one of the qualitative research methods,
literature survey and interview technique is used, information about which
written and printed educational materials used by the vocational music
education institutions in our country and the viola educators in the
departments of music education were taken or not used. It is presented.

Kaynakça

  • Akıncı, S. (1998). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Kullanılabilecek Keman Konçertoları Dağarının İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul
  • Başdan, F. (2008). Keman Eğitimi Ve Viyola Eğitimi Arasındaki Benzerlikler Ve Farklılıkların Karşılaştırmalı Araştırması, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çilden, Ş. (1994). Keman eğitimine genel bir bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. Ankara
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi. (2. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Görgülü, Ö. (2006). 20. Yüzyıl Çağdaş Türk Müziği’nde Viyola Repertuvarı, Yüksek lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı. İzmir
  • Hakioğlu, S. (2018). Viyola Eğitiminde Viyolaya Özgü Teknik Yaklaşımlar, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7 (44), 429-434.
  • Mustul, Ö. (2005). Keman Eserlerinin Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Programlarındaki Kullanım Durumlarının İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara
  • Mustul, Ö. (2017). Keman Öğretiminde Mikro Öğretim Tekniğinin Öğretme Becerilerine Etkisi, Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Konya.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, 19-24.
  • Say, A. (1992). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar F,G. (2018). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(5. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yener, S. ve Apaydınlı, K. (2016). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların çeşitliliği ve mezunların istihdam sorunları. The Journal of Academic Social Science Studies, 42, 225-249.
  • www.imslp.org

GÜZEL SANATLAR LİSELERİ VE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN VİYOLA İÇİN YAZILMIŞ EĞİTİM-ÖĞRETİM MATERYALLERİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 104 - 121, 30.06.2019
https://doi.org/10.31811/ojomus.559593

Öz

Yaylı
çalgılar ailesinin (keman, viyola, viyolonsel ve kontrbas) alto ses karakterine
sahip bir üyesi olan viyola, ilk olarak 16. yy. da kullanılmaya başlanmış ve
tarihsel süreç içerisinde bazı yapısal değişikliklere uğrayarak günümüzdeki son
şeklini almıştır. Gelinen noktada keman ve viyolanın, gerek duruş ve tutuş,
gerekse uygulamadaki çalım teknikleri açısından benzerlikler taşıdığı
görülmektedir. Ülkemizdeki mesleki müzik eğitimi kurumlarında, her çalgının
eğitim-öğretiminde olduğu gibi viyola eğitimi ve öğretimi sürecinde de
kullanılmak üzere farklı disiplinler içeren yazılı-basılı eğitim-öğretim
materyallerine ihtiyaç duyulmaktadır. Fakat mesleki müzik eğitimi veren pek çok
kurumda (Güzel Sanatlar Liseleri, Eğitim Fakülteleri vb.) viyola eğitimi sürecinde
kullanılan bu materyallerin önemli bir bölümünü temelde keman için yazılmış ve
viyolaya uyarlanmış eğitim-öğretim materyalleri olduğu düşünülmektedir.



Nitel
araştırma yöntemlerinden literatür tarama ve görüşme tekniği kullanılan bu
araştırmada, ülkemizdeki mesleki müzik eğitimi kurumlarından güzel sanatlar
liseleri ve müzik eğitimi anabilim dallarındaki viyola eğitimcilerinin hangi
yazılı-basılı eğitim-öğretim materyallerini kullandıklarına ilişkin görüşleri
alınmış ve az kullanılan veya hiç kullanılmayan materyallerin hangileri
olduğuna dair bilgiler sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Akıncı, S. (1998). Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Kullanılabilecek Keman Konçertoları Dağarının İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul
  • Başdan, F. (2008). Keman Eğitimi Ve Viyola Eğitimi Arasındaki Benzerlikler Ve Farklılıkların Karşılaştırmalı Araştırması, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çilden, Ş. (1994). Keman eğitimine genel bir bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. Ankara
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi. (2. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Görgülü, Ö. (2006). 20. Yüzyıl Çağdaş Türk Müziği’nde Viyola Repertuvarı, Yüksek lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı. İzmir
  • Hakioğlu, S. (2018). Viyola Eğitiminde Viyolaya Özgü Teknik Yaklaşımlar, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7 (44), 429-434.
  • Mustul, Ö. (2005). Keman Eserlerinin Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Programlarındaki Kullanım Durumlarının İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara
  • Mustul, Ö. (2017). Keman Öğretiminde Mikro Öğretim Tekniğinin Öğretme Becerilerine Etkisi, Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, Konya.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, 19-24.
  • Say, A. (1992). Müzik ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar F,G. (2018). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(5. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yener, S. ve Apaydınlı, K. (2016). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların çeşitliliği ve mezunların istihdam sorunları. The Journal of Academic Social Science Studies, 42, 225-249.
  • www.imslp.org
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İrem Sude Yılmaz 0000-0002-6872-4668

Önder Mustul 0000-0002-7045-5145

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, İ. S., & Mustul, Ö. (2019). GÜZEL SANATLAR LİSELERİ VE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN VİYOLA İÇİN YAZILMIŞ EĞİTİM-ÖĞRETİM MATERYALLERİ. Online Journal of Music Sciences, 4(1), 104-121. https://doi.org/10.31811/ojomus.559593