Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION THE CONTENT OF MUSICTHEORY.NET, WHICH IS A FIELD OF STUDY FOR MUSIC THEORY AND HEARING EDUCATION

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 5 - 43, 30.06.2021
https://doi.org/10.31811/ojomus.913774

Öz

In this research, it is aimed to examine Musictheory.net, which is one of the worksheets created for musical hearing, reading and writing education, in terms of content and to reveal its usability in this education framework. In today's world where distance education has become widespread, it is important to examine internet-based pages created to improve hearing, reading and writing skills, and to reveal the usability of such pages in education and assessment and evaluation, as a guide for educators and students. It is also a resource for future studies. This study is a descriptive research and the data obtained in the research were analyzed by content analysis method. Topics such as how the exercises in the relevant worksheet appear in terms of content, their features, the use of the exercises and the suitability for measurement and evaluation have been examined. This worksheet is analyzed in six sections. The first five exercises are about musical hearing and theory, and the last section was created to personalize these exercises according to the readiness of the students and to make assessment and evaluation as a result of the exercises. As a result of these, the importance of this and similar worksheets in terms of facilitating the students to practice, regardless of time and place, has been pointed out, and their positive and negative features are presented under the title of results and suggestions.

Kaynakça

  • Adams, R. (b.t.). Projeler. 12 Nisan 2021 tarihinde https://www.ricciadams.com/projects adresinden erişildi.
  • Adams, R. (2015, Mart, 4) Yeni site tasarımı ve haberler. https://www.musictheory.net/news/2015-03-04 adresinden erişildi.
  • Albuz, A. (1997). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde uygulanan müziksel işitme-okuma yazma dersinin önemi, içeriği ve sorunları. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. 25, 10-11. https://www.mavi-nota.com/dergi/mavinotasayi25.pdf
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, Ekim, 30-31). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Bildiri sunumu]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, Türkiye. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/H-Arapgir.html
  • Babacan, D. (2015). Çevrimiçi İşitme Eğitimi Uygulamalarının Karşılaştırılmalı İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3). 24-35. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/04a.m._devrim_babacan.pdf
  • Güdek, B. (2018, Ekim, 19-21). Müzik eğitiminde teknolojinin kullanılması: İPad uygulamaları [Bildiri sunumu]. 4. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Muğla, Türkiye. https://www.academia.edu/40268736/Müzik_Eğitiminde_Teknolojinin_Kullanılması_Ipad_Uygulamaları
  • Kalkanoğlu, B. ve Kalay Meydan, S. (2018, Kasım, 9-11). Çalgı eğitimine yöntelik Smartmusic ve Yousician yazılımlarının incelenmesi [Bildiri sunumu]. III. Uluslararası Al-Farabi Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/329655512_3_ULUSLARARASI_AL-_FARABI_SOSYAL_BILIMLER_KONGRESI_TAM_METIN_KITABI
  • Kamacı, E. ve Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon örneği), Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 203-215. https://doi.org/10.7884/teke.72
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (36.baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Koç, A. (2004, Nisan, 7-10). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları [Bildiri sunumu]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta, Türkiye. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/A-Koc.pdf
  • Koldemir, S. (2008). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu (Yayın No. 235004) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasTsJCpfbUgF8YUF8lzNzom0SRDHRc_SmxaRXniHaTMDA
  • Lehimler, E. ve Şengül, C. (2014). Müzik yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 229-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2836/38666 sayfasından erişilmiştir.
  • Levendoğlu, O. (2004, Nisan, 7-10). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Bildiri sunumu]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta, Türkiye http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Levendoglu.pdf
  • Özgül, Y. (2016). Ezgisel dikte çalışmalarında bilgisayar destekli eğitimin öğrenci başarısına etkileri (Yayın No. 429525) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEl9VRjukaq5qx_-8xuxB8zyQAzE6kaDIOihXscPlcP0C
  • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S. (2018). Müzikse işitme okuma eğitimi ve kuram (8. baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Parasız, G ve Aras, T. (2012, Nisan, 25-27). Teknolojinin müzik ve müzik eğitimi alanındaki yeri ve önemi [Bildiri sunumu] 10. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Niğde, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/322387100_TEKNOLOJININ_MUZIK_VE_MUZIK_EGITIMI_ALANINDAKI_YERI_ve_ONEMI
  • Soycan, M. (2019). Müziksel işitme okuma ve yazma dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi (Yayın No. 617478) [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH3EeU39imBEq1PBFGgEEA42_EF3Gln6eTQpfXJZ5guSx
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi (3. baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Uşun, S. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (3. baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.

MÜZİK TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİNE YÖNELİK ÇALIŞMA SAYFASI MUSICTHEORY.NET’İN İÇERİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 5 - 43, 30.06.2021
https://doi.org/10.31811/ojomus.913774

Öz

Bu araştırmada müziksel işitme okuma ve yazma eğitimi için oluşturulmuş çalışma sayfalarından olan Musictheory.net’in içerik bakımından incelenmesi ve bu eğitim çerçevesinde kullanılabilirliğinin ortaya konması amaçlanmakta ve uzaktan eğitimin oldukça yaygınlaştığı günümüzde müziksel işitme okuma ve yazma eğitimi çerçevesinde işitme, okuma ve yazma becerisi geliştirmeye yönelik oluşturulmuş internet tabanlı sayfaların incelenmesi, eğitim-öğretimde ve ölçme-değerlendirmede bu tarz sayfaların kullanılabilirliğinin ortaya konması, eğitimcilere ve öğrencilere rehber niteliğinde olması ve ileride yapılabilecek araştırmalara kaynak oluşturması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma betimsel bir araştırma olup araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. İlgili çalışma sayfasında bulunan alıştırmaların içerik olarak nasıl bir görünüş sergilediği, özellikleri, alıştırmaların kullanımı ve ölçme değerlendirmeye uygunluk gibi konular incelenmiştir. Bu çalışma sayfası altı bölümde incelenmiştir. İlk beş alıştırma müziksel işitme ve teori ile ilgili olup son bölüm bu alıştırmaların öğrencilerin hazırbulunuşluk durumlarına göre kişiselleştirilmesi ve alıştırmaların sonucunda ölçme değerlendirme yapılabilmesi için oluşturulmuştur. Bunların sonucunda, zaman ve mekândan bağımsız olarak öğrencilere alıştırma yapmada kolaylık sağlaması açısından bu ve bunun gibi çalışma sayfalarının önemine dikkat çekilmiş olup olumlu ve olumsuz bulunan özellikleri sonuç ve öneriler başlığı altında sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adams, R. (b.t.). Projeler. 12 Nisan 2021 tarihinde https://www.ricciadams.com/projects adresinden erişildi.
  • Adams, R. (2015, Mart, 4) Yeni site tasarımı ve haberler. https://www.musictheory.net/news/2015-03-04 adresinden erişildi.
  • Albuz, A. (1997). Anadolu güzel sanatlar liseleri müzik bölümlerinde uygulanan müziksel işitme-okuma yazma dersinin önemi, içeriği ve sorunları. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi. 25, 10-11. https://www.mavi-nota.com/dergi/mavinotasayi25.pdf
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, Ekim, 30-31). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Bildiri sunumu]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, Türkiye. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/H-Arapgir.html
  • Babacan, D. (2015). Çevrimiçi İşitme Eğitimi Uygulamalarının Karşılaştırılmalı İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4 (3). 24-35. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/04a.m._devrim_babacan.pdf
  • Güdek, B. (2018, Ekim, 19-21). Müzik eğitiminde teknolojinin kullanılması: İPad uygulamaları [Bildiri sunumu]. 4. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Muğla, Türkiye. https://www.academia.edu/40268736/Müzik_Eğitiminde_Teknolojinin_Kullanılması_Ipad_Uygulamaları
  • Kalkanoğlu, B. ve Kalay Meydan, S. (2018, Kasım, 9-11). Çalgı eğitimine yöntelik Smartmusic ve Yousician yazılımlarının incelenmesi [Bildiri sunumu]. III. Uluslararası Al-Farabi Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/329655512_3_ULUSLARARASI_AL-_FARABI_SOSYAL_BILIMLER_KONGRESI_TAM_METIN_KITABI
  • Kamacı, E. ve Durukan, E. (2012). Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon örneği), Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1 (3), 203-215. https://doi.org/10.7884/teke.72
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri (36.baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Koç, A. (2004, Nisan, 7-10). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları [Bildiri sunumu]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta, Türkiye. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/A-Koc.pdf
  • Koldemir, S. (2008). Anadolu güzel sanatlar liselerinde bilgisayar destekli müzik eğitiminin kullanılabilme durumu (Yayın No. 235004) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasTsJCpfbUgF8YUF8lzNzom0SRDHRc_SmxaRXniHaTMDA
  • Lehimler, E. ve Şengül, C. (2014). Müzik yazılımlarının piyano eğitimine katkılarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 229-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2836/38666 sayfasından erişilmiştir.
  • Levendoğlu, O. (2004, Nisan, 7-10). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi [Bildiri sunumu]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta, Türkiye http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Levendoglu.pdf
  • Özgül, Y. (2016). Ezgisel dikte çalışmalarında bilgisayar destekli eğitimin öğrenci başarısına etkileri (Yayın No. 429525) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEl9VRjukaq5qx_-8xuxB8zyQAzE6kaDIOihXscPlcP0C
  • Özgür, Ü. ve Aydoğan, S. (2018). Müzikse işitme okuma eğitimi ve kuram (8. baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Parasız, G ve Aras, T. (2012, Nisan, 25-27). Teknolojinin müzik ve müzik eğitimi alanındaki yeri ve önemi [Bildiri sunumu] 10. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Niğde, Türkiye. https://www.researchgate.net/publication/322387100_TEKNOLOJININ_MUZIK_VE_MUZIK_EGITIMI_ALANINDAKI_YERI_ve_ONEMI
  • Soycan, M. (2019). Müziksel işitme okuma ve yazma dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi (Yayın No. 617478) [Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPH3EeU39imBEq1PBFGgEEA42_EF3Gln6eTQpfXJZ5guSx
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi (3. baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Uşun, S. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (2. baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri (3. baskı). Nobel Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mert Gürer 0000-0002-8758-1551

Selçuk Bılgın 0000-0002-0331-0376

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürer, M., & Bılgın, S. (2021). MÜZİK TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİNE YÖNELİK ÇALIŞMA SAYFASI MUSICTHEORY.NET’İN İÇERİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ. Online Journal of Music Sciences, 6(1), 5-43. https://doi.org/10.31811/ojomus.913774