Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerin hayat boyu öğrenmeyi bir felsefe haline getirmelerini zorunlu kılmaktadır. İstihdam yaratabilme, mesleki gelişim, nitelikli iş gücü, sosyal hayata uyum gibi konularda bireyler gerek kendilerine gerekse topluma faydalı olabilmek adına çeşitli kurslara etkinliklere faaliyetlere katılmaktadırlar. Bu konuda en önemli destek veren kurumlardan biri olan Halk Eğitimi Merkezleri ise yaygın eğitim noktasında yetişkinlerin en önemli destekçisi olarak hizmet sunmaktadır. Özellikle dezavantajlı gruplar arasında yer alan kadınların katılım sergilediği eğitimler, bireysel ve sosyal anlamda faydalanılan etkinlikler olduğu gibi toplumsal refah ve kalkınma için de önem arz etmektedir. Bu doğrultuda araştırmada Amasya Merkez ve ilçelerde hayat boyu öğrenme kapsamında Halk Eğitimi Merkezleri tarafından kadınlara yönelik olarak organize edilen yaygın eğitim faaliyetleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma belgelerinden elde edilen istatistiki veriler araştırmanın alt amaçlarına açıklık getirecek biçimde betimsel istatistiğin yüzde ve frekans tekniği kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmada açılan kursların niteliği (genel, mesleki vb.), kursiyerlerin öğrenim durumu, yaş gibi değişenler göz önünde bulundurularak ele alınmıştır. Araştırma sonucunda, yaygın eğitim kapsamında Halk eğitim Merkezinin daha çok genel kurslar kapsamında genç kursiyerlere hizmet verdiği, mesleki kurslara ise yaş bakımından daha ilerde olan kursiyerlerin katılım gösterdiği görülmüştür.
Halk eğitimi Kadın Eğitimi Hayat Boyu Öğrenme Yetişkin Eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınıdır.
SAMSUN