Teorik Makale
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Kadın Bedeninin İdealize Edilmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 445 - 464, 29.12.2022

Öz

21.yüzyıl aslında dijitalleşmenin zirveye ulaştığı bir dönem olarak tanımlanır. Modernizm ile birlikte ortaya çıkan iletişim teknolojisi, gittikçe kendini revize etmektedir. İletişim teknolojisindeki söz konusu devrim, zorunlu olarak sosyal dönüşüme de sebep olmaktadır. İlk zamanlar TV, radyo, gazete ve dergi gibi geleneksel medya araçları kullanılırken, dijitalleşme çağı ile birlikte geleneksel medya platformlarından yeni medya platformlarına bir geçiş söz konusudur. Söz konusu yeni medya araçlarını web siteleri, arama motoru, görüntülü reklamcılık, e-posta ve sosyal medya olarak özetleyebiliriz. Bu araçlardan en aktif kullanılanı ise kadınların bedenlerini görsel bir malzeme olarak sunan ve toplumsal açıdan çeşitli etkileri olan sosyal medyadır. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya araçları olarak; Twitter, Instagram, Tictoc, Youtube ve Facebook olarak ifade edilebilir. Özellikle görsel gönderilerin ve videoların çoğunlukta olduğu Instagram, Youtube ve Tictoc gibi sosyal medya platformları kadınların bedenlerini göstermesi açısından en uygun sosyal medya mecraları olarak belirtilebilir. Birçok kadın sosyal medya kullanıcısı kendi bedenlerini adı geçen sosyal medya kanalları aracılığı ile reklam ve tüketim nesnesi olarak ön plana çıkarmaktadır. Kadın bedeninin sosyal medyada yansıtılma biçimleri ise makalenin ana konusunu oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Reika Venere. (2020, 04 14). 10 18, 2021 tarihinde Reika Venere: https://www.reikavenere.com/blog/icerik/ortacag-donemi-guzellik-anlayisi adresinden alındı
  • Reika Venere. (2020, 04 14). 10 18, 2021 tarihinde Reika Venere: https://www.reikavenere.com/blog/icerik/antik-romada-guzellik adresinden alındı
  • Başlar, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim, (s. 778-779).
  • Batı, U. (2010). Reklamcılıkta Retorik Bir Unsur Olarak Kadın Bedeni Temsilleri. Kültür ve İletişim, (s.120)
  • Baudrillard, J. (2011). Reklamın Mutlakiyeti ve Reklamın Hiçliği. J. Baudrillard içinde, Simülakrlar ve Simülasyon (s. 128-131). Ankara: Doğu Batı.
  • Bauman, Z., & Lyon, D. (2013). İnsansız Hava Araçları ve Sosyal Medya . Z. Bauman, & D. Lyon içinde, Akışkan Gözetim (s. 39-40). İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık.
  • Çakır, H. (2020). Sosyal Medyada Bedensel Dış Görünüm Söyleminin Kadın Bedenini İnşası: Sosyolojik Bir Değerlendirme. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (s. 267-268).
  • ÇEVLİK, H. H. (2012). Güzel Olarak Nitelendirilen Kadın İmgesinin Yorumlanması. Güzel Olarak Nitelendirilen Kadın İmgesinin Yorumlanması. Isparta, Türkiye: Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı.
  • Derya Ertürk, M. Ö. (2020). Yeni Medya Reklamlarında Kadın Temsili. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, (s. 477-478).
  • DOĞAN, S. Y. (2010). Tüketim Kültüründe Kadın Bedeninin İdealize Edilmesine Yönelik Kadın Algılamaları ve Tüketim Davranışlarıyla İlişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (s. 52-53).
  • EKE, N. P. (2013). Bedene Müdahalenin Bir Yolu Olarak Moda ve Medyada Sunulan Beden Algısı. Bedene Müdahalenin Bir Yolu Olarak Moda . Konya, Türkiye.
  • Filiz Aydoğan, A. M. (tarih yok). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz İletişim Dergisi, (s. 62-63).
  • İmren, M. (2018). İşte Benim Kimliğim: Moda ve Medyanın Kadınların Kimlik İnşası ve İdeal Beden Söylemlerindeki Rolü Üzerine. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (s. 106-107)
  • KARASULU, S. (2019). 19.Yüzyılda Avrupa ve Ortadoğu'da Kadın Kimliği Analizi:Gertrude Bell Örneği. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim DaIı Tarih Yüksek Lisans Programı. Aydın, Türkiye: Sibel KARASULU.
  • KIRIK, A. M. (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (s. 233-234).
  • Manovich, L. (2001). What Is New Media? L. Manovich içinde, The Language of New Media (s. 19-20). Massachusetts: Massachusetts Institute of Technology.
  • SAĞLAM, M. F. (2021, 02 04). Branding Türkiye. 11 01, 2021 tarihinde Branding Türkiye: https://www.brandingturkiye.com/we-are-social-digital-2021-yayinlandi/ adresinden alındı
  • Serttaş, D. D. (2020). Reklamlar, Güzellik ve Kintsugi Felsefesi. Medya ve Kadın, (s. 33-34).
  • Suiçmez, M. (2018). Medyada Kadın Bedeninin Ötekileştirilmesi: Victoria’s Secret Modeli. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, (s. 72-73).
  • Şişman, N. (2003). Yirminci Yüzyıl. N. ŞİŞMAN içinde, Emanetten Mülke Kadın Beden Siyaset (s. 30-33). İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Taşdelen, B. (2020). İdeal Yaşam Örneği: Sosyal Medyanın Mükemmel Bedenleri. The Journal of Social Science, (s. 177-178).
  • Uluç, G., & YARCI, A. (2017). Sosyal Medya Kültürü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (s. 91-92).
  • Yavuz, Ö. G. (2021). Yeni Medya Reklamlarında Kadın. İ. E. Tarakçı içinde, Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları (s. 52-53). İstanbul: İnci Erdoğan Tarakçı.
  • Yıldırım, İ. (2020). Düzenli Egzersiz Yapan Bireylerde Ortoreksiya Nervoza ile Beden Algısı ve Obsesif Kompulsif Belirti Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Düzenli Egzersiz Yapan Bireylerde Ortoreksiya Nervoza ile Beden Algısı ve Obsesif Kompulsif Belirti Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Lefkoşa, Kıbrıs.
  • Yılmaz, B. (2021). Tarih Boyunca Başörtüsü. 10 18, 2021 tarihinde Anlayış Aylık Siyaset Ekonomi Toplum Dergisi: http://www.anlayis.net/makaleGoster.aspx?dergiid=58&makaleid=1076 adresinden alındı
  • Yılmaz, N. (2007). Yahudi ve Hıristiyan Kutsal Metinlerinde Kadının Başını Örtmesi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sakarya, Türkiye.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Araştırmaları
Bölüm Teorik Makale
Yazarlar

Elif Gönül Avcılar 0000-0002-5460-565X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avcılar, E. G. (2022). Sosyal Medyada Kadın Bedeninin İdealize Edilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın Ve Aile Araştırmaları Dergisi, 2(2), 445-464.

ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınıdır.
SAMSUN