In this research, which was carried out in order to understand the experiences and difficulties faced by market women, a special area in which bargaining, which is generally seen as a male job in society, is performed by female workers was examined. Within the scope of the research, phenomenological approach, one of the qualitative research methods, was adopted in order to focus on the feelings and thoughts of market women about the processes they work. Face-to-face interviews were conducted with 15 women who were marketers in Samsun and Bafra. The main themes determined as a result of the analysis of the data were determined as marketing and products, working life, social life, roles and responsibilities, problems and difficulties. The sub-themes created depending on these main themes are; transportation, product supply, product diversity, reasons for working, satisfaction with the work done, economic freedom, difficulties of working life, poverty, having problems in the market, lack of education and right to retirement . As a result, it was determined that market women experience various difficulties while working in the market sector due to their gender. In this context, it can be said that there is a need to carry out studies on the field.
Pazarcı kadınların deneyimlerini ve karşılaştıkları zorlukları anlamak amacıyla yapılan bu araştırmada, toplumda genellikle erkek işi olarak görülen pazarcılığın kadın emekçiler tarafından icra edildiği özel bir alan incelenmiştir. Araştırma kapsamında, pazarcı kadınların çalıştıkları süreçlerle ilgili duygu ve düşüncelerine odaklanabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik yaklaşım benimsenmiştir. Samsun’da ve Bafra’da pazarcılık yapmakta olan 15 pazarcı kadınla yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda belirlenen ana temalar pazarcılık ve ürünler, çalışma yaşamı, sosyal yaşam, rol ve sorumluluklar, sorunlar ve zorluklar olarak belirlenmiştir. Bu ana temalara bağlı olarak oluşturulan alt temalar ise; ulaşım, ürün temini, ürün çeşitliliği, çalışmaya iten nedenler, yapılan işten memnun olma, ekonomik özgürlük, çalışma yaşamının zorlukları, yoksulluk, pazarda sorun yaşama, eğitimsizlik ve emeklilik hakkı olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda; pazarcı kadınların cinsiyetleri sebebiyle pazarcılık sektöründe çalışırken çeşitli zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda alana ilişkin çalışmaların yürütülmesine ihtiyaç olduğu söylenebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınıdır.
SAMSUN